Veveru,
stane se nejspíš to, co tu bylo popsáno. Dítě získá špatné návyky, které se později jen obtížně odnaučují, pokud se to vůbec podaří.
Já dala holku do kroužku ve čtyřech letech a to jen kvůli tomu dýchání. Takže děti třeba ležely na koberci na zádech, pokládaly si ruku na bříško a sledovaly, jak se hýbě při nádechu, při výdechu...Učitelky také dbaly na to, aby děti stály tak, aby si netlačily na hrudník, na břicho, zakrývání dírek a "noty" bylo podružné. Těch dětí tam bylo asi patnáct najednou a nepřipadalo mi, že by je to nebavilo....Během toho roku se naučily snad tři notičky, většinou spíš pískaly básničky na jednu notu, později tedy až na ty tři...
Po roce přešla holka do soukromé ZUŠ. Po přestěhování jsme měnili i ZUŠ, šla do klasické. S její hrou tam byli spokojení, ale ona tam spokojená nebyla, takže po dvou měsících skončila (problém byla hlavně nauka a nepružnost nastavení ročníků). Teď v deseti letech hraje ve dvou flétnových souborech, už rok i na altovou a sopraninovou flétnu, v ZUŠce ji lanařili na příčnou...
Ostatní tři holky tím kurzem ve školce neprošly, dvě začaly hned v té soukromé ZUŠ a když jsem to zkoušeli po přestěhování v místní ZUŠ, bylo jim vytýkáno právě to dýchání a nějaké návyky...no holky nevydržely (ani já), takže si pískají v nějakém kroužku pro radost, stejně tak nejmladší holka, protože já nervy na místní ZUŠ nemám
.
Ale opravdu hrát umí jen ta nejstarší holka, která prošla "dýchacím" kurzem...