Takže doplním situaci.
Dcera je v páté třídě. mají novou třídní a učí se už druhostupňově (na každý předmět jiný učitel), i třídní je z druhého stupně a možná je bude mít až do deváté třídy.
Dneska jsem se s ní skoro pohádala. Vlastně být víc od rány, asi se pohádám doopravdy, takhle jsem sklapla...
Celá třída musí denně 10 minut nahlas číst. Prý jí nemáme do notýsku lhát a když dítě nečte, tak napsat, že nečetlo, ale na druhou stranu jim za nečtení píše zapomínání a za zapomínání poznámky.....
No a kromě čtení mají denně tři až čtyři úkoly....třeba vyplnit celou stránku z pracovního sešitu ve vlastivědě nebo přírodovědě, pravopisné cvičení z češtiny na stránku v sešitě, něco z matiky a něco z angličtiny. Plus tedy to čtení a pak ještě dlouhodobé úkoly, jako čtenářský denník nebo vlastivědné karty apod.
Holka je celkem lempl, vím, že dokáže úkol na deset minut psát dvě hodiny, tak už pár dní hlídám, aby opravdu psala a ona se fakt snaží....a přesto je to hodina, někdy i víc, než všechno udělá, plus pak ještě nějaké to učení (zopakování látky před písemkou)....
Jako rodič to prostě neberu a považuju za špatné, jak to čtení, tak tu nálož úkolů (i na druhý stupeň je to moc)....Ale učitelka byla dost nekompromisní, ostatní si to s ní asi nechtěli rozházet, navíc spoustu z nich učila, takže jsem v tom zůstala víceméně sama....
No ale říkala jsem si, že to třeba má nějaký smysl. Proto mě zajímají ty cíle toho čtení....rozhodně to nevede k porozumění, ani k efektivitě a čtení jako takové to totálně znechucuje....a to je holka opravdu náruživý čtenář....
Tak by mě zajímalo, jak se k tomu staví učitelky, obzvlášť češtinářky.
Já jako rodič i jako učitelka jsem dost rozčarovaná
.
Jo a ředitelka při projevu na plenární schůzi říkala, abychom jako rodiče neházeli na školu výchovu, že jejich prací je vzdělávat....A že oni hází vzdělávání na rodiče, to jaksi zapomněla poznamenat....
Třídní pak, když jsme se bavily o Lence a o těch úkolech, rovnou přešla do množného čísla, jako že moje děti dělají to a ono....tak to už mi došla řeč....ona má ještě druhou holku na angličtinu a prostě je bere, že jsou obě stejné....no pro ní budou stejné asi všechny, až je (jestli je) potká....a vůbec nemám na mysli vzhled...