Přidat odpověď
Potom si myslim, že klasický testy by vyšly zkresleně - kvůli porozumění zadání.
Naše psycholožka (Krejčířová z Krče) testuje děti tak, že před ně něco položí nebo postaví (nějaká kostky, obrazce apod.), jednou ukáže, co je třeba udělat (beze slov) a pak chce, aby pokračovalo dítě. Pak dělá něco podobnýho, ale se zadáním víc a víc slovním. Testuje tak i malý děti (s poruchou porozumění, s autismem a různými dalšími problémy) a vyhodnocuje právě zvlášť reakce na neverbální a na verbální podněty. Nepíše pak do zprávy IQ, ale píše o kolik měsíců či let je dítě v té které oblasti napřed nebo pozadu oproti reálnýmu věku.
O nikom, kdo by stejnym způsobem měřil IQ nevim, ale nedokážu si představit, jak by se v klasických testech s písemným zadáním zorientoval autista. Podle mě by kupu bodů ztratil na tom, že by řešil něco jinýho, než co se po něm chce (a i kdyby to řešil na vysoký úrovni, body by ztratil).
Ale Ty ho znáš líp, já jen píšu, co mě napadlo...
Předchozí