Přidat odpověď
Dám sem okopírovaný text, který ve mně vyvolal zmatek. Dcera se 1. září stala předškolákem a mě toto téma leží v hlavě už dlouho. Jsme z malé vesnice, fungují tu malotřídky. Naše ředitelka ji bude chtít integrovat, protože má málo dětí, ale SPC mě přesvědčuje, že je jejich základka lepší řešení. Teď tam chodí už druhým rokem do školky, ale je asi 25 km vzdálená. Nechci aby dcera byla separovaná od vesnických dětí, protože základka od 4.třídy by se připojila k místním dětem. (vyšší třídy jsou jen pro děti s vadami sluchu, do 3.třídy jsou také logopedické)
Tady je ten text:
Školní docházka
Pokud má Vaše dítě diagnostikovanou vývojovou dysfázii zvažte zařazení dítěte do speciální MŠ školy pro děti s vadami řeči. V tomto typu mateřských škol se kvalifikovaní logopedi věnují terapii každý den, což Vám i Vašemu dítěti usnadní i práci doma.
Pokud je dítě ve věku šesti let nedostatečně vyzrálé k nástupu do školy poraďte se se svým klinickým psychologem a logopedem, zda nebude vhodný odklad školní docházky. Rodiče velmi často trvají na tom, aby jejich dítě nastoupilo do běžného typu základní školy, ačkoliv to pro dítě představuje velkou zátěž a mnohem lepší by pro něj bylo zařazení do speciální základní školy pro děti s vadami řeči. V těchto speciálních ZŠ bývá snížený počet žáků ve třídě, děti jsou vzdělávány podle programu pro běžné ZŠ. Jelikož je dětí ve třídě šest až osm, učitelka má více času na individuální přístup ke každému dítěti a může tak přizpůsobit tempo výuku podle potřeb dítěte.
Nesprávné zařazení dítěte do školního zařízení může mít negativní vliv na školní úspěšnost!
Samozřejmě, že je také důležité v jaké vzdálenosti od Vašeho bydliště se speciální škola nachází. Pokud je pro Vás příliš daleko, pak je vhodné zvolit jiný typ školního zařízení.
Obtíže související s vývojovou dysfázií se ve škole mohou projevit dyslexií, dysgrafií, dysortografií, dyskalkulií.
Následné dys poruchy očekávám. A teď "babo raď!"
Předchozí