Přidat odpověď
Milado, to je ono. Oni se musí nejdřív naučit ty sykavky rozlišit a slyšet je správně, teprve pak se je naučí vyslovovat. Syn měl taky kartičky a dokonce jsme to využili i ve škole. Měl je nalepené na lavici a když psali diktát, tak učitelka stála u něj a on vždycky ukázal jaké písmeno chce napsat (na tu kartičku s mašinkou nebo cvrčkem apod.) a ona buď kývla, že ano nebo ne a on se opravil. Bylo to z toho důvodu, že jsem nechtěla, aby mu chyby opravovala dodatečně, protože to by bylo k ničemu a on by si tím špatným psaním slova špatně zafixoval. Podstatné bylo, aby hned napsal to slovo se správným písmenem. Učitelka vyšla vstříc a ve 2.třídě už kartičky nepotřeboval a žádné záměny a chyby nedělal přestože např. S dodnes neříká správně. Ale už to rozlišuje sluchově v pohodě a to je podstatný.
Gigo, já myslím, že se to srovná. Že nová hláska postupně naskočí pouze ve slovech kde má být. Vím, že se tohle stává právě i u toho R, že ho pak děti říkají i místo L, ale to se srovná.
Předchozí