Také jsme měli ve škole takové. Jedna si i během vyučování odbíhala domů vyvenčit psa. Většinou jde o prvostupňové učitelky, u nás bylo možné ve dvě ve škole potkat snad jen jednu jedinou.
To ale neříká nic o tom, kolik toho ty učitelky s dětma dělají, jak s nimi pracují, kolik toho udělají mimo školu. Většina z těchto učitelek, co netrávily odpoledne ve škole, byla skvělá a udělala spoustu práce. A možná právě proto, že ji mohla dělat jinde...protože aby člověk mohl vzít děti někam, kde to dává smysl, musí tam nejdříve sám zajít a ten program si připravit. Mluvím třeba o cvičeních v přírodě (přírodověda, vlastivěda)...A tak ano, učitelka si procourá odpoledne přírodou, má vlastně relax, že...jenže pořád v tu chvíli pracuje....i na tyhle aktivity se dost zapomíná a tohle zrovna ty prvostupňové dělají víc než druhostupňové....
Podle mě hloupost posuzovat lidi podle pracovní doby, ale bylo by rozumnější koukat se, kolik je za nima odvedené práce.
A je úplně jedno, kde a kdy tu práci odvedou.....Právě názor, že jen píchačky a neustálá kontrola si zaslouží hodnotit, je jeden z důvodů, proč ještě v mnoha profesích není možné pracovat z domova, ač by to bylo efektivnější i levnější (pronájmy kanceláří jsou neuvěřutelně drahé), proč je málo půlúvazku a jiným částečných úvazků (je to i o penězích, tuším, že je pro zaměstnavatele výhodnější jeden zaměstnanec na plný než dva na poloviční i když to nechápu....dva poloviční se v případě výpadku jednoho mohou zastoupit, zatímco jednoho celého vypadlého někdo zastoupí těžko....).....
Můj muž a mnoho dalších zaměstnanců a pracovníků pracuje z domu nebo chodí do kanceláře v předem dohodnutou hodinu...a ještě jsem se nikdy nesetkala s tím, že by to někdo těmto lidem vyčítal, říkal jak se mají a co by ještě chtěli....Ale učitelé a učitelky se svou pracovní dobou podle rozvrhu leží lidem v žaludku fest....a to už nemluvím o "oknech" během výuky
.