Anato - Tvé vysvětlení na mém názoru nic moc nemění. Snad jen to, že vycházíš zřejmě z vlastních špatných zkušeností z dětství.
Mně prostě jen při Tvých názorech a při tom, jakou poltickou orientaci tady často prezentuješ, blesklo hlavou "Karel Marx se taky štítil prostých lidí a pohrdal jimi"
Ale nic ve zlém.
Já totiž jen nemůžu pochopit, proč by mělo někoho víc motivovat učení na gymplu jen proto, že je to gympl.
Připadá mi to jako názor rodiče na úrovni: "Náš Patrik sice na gympl nechce, ale základka ho dostatečně nemotivuje, je na nízké úrovni..."
Zaprvé tedy existují i jiné střední školy a za druhé - jak už tu někdo psal - kdybych věděla, že se některý z učitelů ZŠ musí denně přemáhat a hledat marně motivaci a nadšení, jako ředitelku školy by mě to rozhodilo, jako rodiče vyděsilo a jako kolegyni by mě to jen utvrdilo v tom, co si myslím o našem školství (pozor - nikoli o učitelích jako takových, to je jiná kapitola).
Z vlastního hlediska - mám raději ty druhostupňové děti ZŠ, dle Tvých osobních statistik, z větší části nevzdělavatelné, ať už z mozkových či sociálních důvodů.
Ty "ideální" děti na gymplech mají totiž jednu velkou nevýhodu - stejnou jako ty "horší" - nemají o učení často zájem, ale mají motivaci z domova, takže se všechno nadrnčí zpaměti a hůř se s nimi vedou dialogy, jelikož je tak snadno nenaleješ rohlíkem jako "blbečky", tudíž se i hůř motivují...
Blbečky (složené z dětí od průměrné po nadprůměrnou inteligenci) nadchneš daleko snáz, je to pohodlnější učení, nemusíš si dávat pozor na každé slovíčko, rodiče nejsou sociopati, kteří nechtějí vzdělané dítě, nýbrž hlavu učitele, který si troufnul dát jejich Kevinovi trojku, ač ví, že Kevinův otec koupil mikroskop do přírodovědné učebny...
Jo, holka, nic není černobílé a děti z gymplů nejsou lepší než ze základek nebo zdrávek, pajd a ekonomek
BTW - pokud je Tvůj přítel tak dokonalý a neustále se vzdělávající v občance, proč nejde učit na nějakou sociální VOŠku, nebo nedělá asáka na VŠ? Tam by to bylo úplně mezi těmi nejlepšími