Přidat odpověď
jj, Pavla to napsala přesně, i kdybysme se rozkrájeli, tak nic, syn se snaží, já se snažím, logopedka se snaží, ale prostě NĚCO brání dobré výslovnosti.
Nejstarší chodil na logo od 5 let, neuměl r a ř, r zvládl během asi roku, do školy určitě, pak ještě do pololetí první třídy ladil ř, ale v poodě zvládl.
Mladší má prblémů hodně, má důvod ke špatné motorice, on měl totiž od 2 dní do 8 měsíců omezený pohyb, mohl hýbat jen hlavou a rukama, což není v tomto věku nic moc, rehabilitaci mi pak doktoři nějak nechtěli dát, že není potřeba - otáčel se, snažil se, přestože ten pohyb nemě, jenže NĚCO se zřejmě stalo a to NĚCO komplikuje mluvení.
Nemělo smysl čekat na výslovnost a nedávat ho zatím do školy, jeho IQ je hodně nad průměrem, k čemu by mu odklad byl? je mu 8 a pořád ještě to nneí vyřešeno, má za sebou už dva roky školy a pořád to nneí ono, jsem ráda, že odklad neměl a šel do školy v téměř čerstvých 6 letech.
ani jsem nevěděla, že jsou děti, kterým nestačí b+žný postupy, o tom musím něco zjistit.
polovinu písmen se stejně nenaučil na logopedii, ale ode mě, snažila jsem se i z učebnic logopedie pochpit, jak se ta hláska tvoří a vysvětlit mu to, on to pochopí a pak to zkusí a když se to povede, už to umí. Ale vysvětlit to, to je potíž.
Ale navíc má málo pevný svaly kolem rtů, málo ohebný nebo snad pevný jazyk, dlouho neměl zuby (zase jedna VVV), takže ono těch komplkací bylo tolik, že nebylo a není možný se věnovat jen té výslovnosti.potřebuje posilovat všechno, svaly mluvení i sebevědomí a hlavně miluje posilování mozku
nejmladší má 4 a půl a už umí kromě r a ř všechno, přitom r každou chvíli skočí, takže předpkládám, že nebude logo potřeba vůbec. I tak jde do logotřídy, protože tam prostě tak nějak vyšel, nevadí mi to, určitě mu to neuškodí
Předchozí