JJ, my máme genetickou, akorát nejsme speciálka
Knížek moc není - měli jsme jednu a už nemáme žádnou - nakonec se nejvíc osvědčily pomůcky a pak knížky typu jedna jednoduchá věta na stránku.
Je to metoda, kterou se učí číst děti, který se naučí číst samy od sebe a údajně je vhodnější pro větší procento dětí, než slabikování.
Čtou i píšou se nejdřív jen velký tiskací a teprv až když dítě chápe princip čtení, doučí se další znaky (to už pak jde rychle a já teda vidim jako hodně pozitivní neplést ho hned na začátku, když se teprv učí zapamatovat znak a pochopit syntézu, tim, že se mu narve hned každý písmeno ve čtyřech tvarech).
Děti se učí číst jednotlivá písmenka (přiřazujou třeba A a obrázek auta, B a obrázek boty atd.), pak jednoduchá slova (hú k obrázku sovy), pak těžší slova (les, koza - opět přiřazování k obrázkům) atd, až dojde na jednoduchý věty. Podstatný je, že v žádný fázi nečtou slabiky, který nedávají smysl - čtou vždy jen texty (byť jednoduché) s obsahem, takže kontrolou správnosti je, že rozumí tomu, co mají před sebou napsáno (u slabik si děti zvykají, že čtou nesmysly a pak jim nevadí, když nerozumí).
Obrázky ten proces usnadňujou, protože když si děti ještě nejsou jistý při syntéze a mají před sebou třeba slovo PUSA a musí k němu přiřadit jeden třeba z deseti obrázků, kde jen dva začínají na P, tak se vlastně musí rozhodnout jestli se to napsaný slovo víc hodí k obrázku, kde je PUSA nebo třeba PES.
Jinak my měli tohle:
a tohle
Ale jak říkám - už nepoužíváme nic.
Jinak mi při tom hledání z Googlu vyjelo ještě tohle: