Přidat odpověď
Winky,
kdyby se mohl do diskuse zapojit můj syn, nejspíš by řekl, že nechápe důvod, proč dočasně integrovat děti, které o vzniklé sociální vazby (pokud vůbec vzniknou) stejně v určitém bodě přijdou. Ten bod nastává v okamžiku, kdy dítě nedokáže překonat své limity. A zatímco tělesně postižené dítě může s kamarádem/kamarády pokračovat ve studiu na střední i vysoké škole a trávit s nimi čas i mimo školu, u mentálně postižených dětí to ve většině případů možné není. O ADHD fakt nemluvím. Z pozice toho dítěte to totiž musí být dost těžké a nejsem si jistá, zda bych stála o integraci, kdyby šlo o moje vlastní dítě. Vysvětlovat mu, proč si s ním už Pepíček nechce hrát, proč už s nimi nemůže chodit do třídy a proč ho mezi sebe děti nechtějí musí být docela náročný. Ono to zní jako z tý sentimentální písničky "Mrzáček", ale bohužel je to tak. A tenhle aspekt zatím v diskusi nezazněl.
Předchozí