Ahoj všem kdo sem vstoupí. Uvítala bych radu od těch kdo se potýkal s něčím podobným. Mám dcerku, v červnu jí budou 4 roky. První dva roky moc nemluvila, pak začala, ale žádné zázraky v mluvení jako jinde se nekonali. Více se rozmluvila okolo 3 roku, přes léto začala používat i kratší věty. Od podzimu 2010 (to jí bylo 3,5 roku) mele a mele až dosud
, neustále přidává nová slovíčka, prodlužuje věty, ale ..
No jde o to, že mluví, ale u některých slov nedořekne slovo, řekne jen začátek. Anebo prozměnu řekne jen konec. Pro příklad: pici - čepice, pó - pomoc. Navíc u některých jiných slov přehodí písmenka např. tma řekne mat a další problém, že místo písmena co má říct, řekne jiné - Lea - řekne Hea. Oba s manželem mluvíme srozumitelně, snažíme se jí motivovat ať něco vysloví, vracíme se k tomu, ale prostě je to snad každé 3 slovo co tak komolí. Jinak narodila se trošku předčasně, cca o 6 týdnu, tak nevím, zda to na to taky může mít vliv. Vše jí šlo o trošinku později než jiným dětem, ale stále v normě (myslím třeba sezení v 10 měsíci, chození v 18 měs.). Do Vánoc jsme žili v zahraničí, ale oba jsme Češi, stýkali jsme se jen s Čechy a Slováky, takže vliv cizojazyčného prostředí si myslím tam moc nebyl. Do kolektivu nechodila, kromě teda mateřského centra, kde ale byli češi a slováci. Od února začala chodit na pár hodin v týdnu do školky, kde jsou zděšeni z toho jak mluví. Už jsme byli i u logopedky, ale jen na skok, po školkovém programu (chodíme na takový adaptační program) a to byla unavená a moc spolupracovat nechtěla, navíc se zlobila, že musí domů.
Řešil někdo z Vás něco podobného? Spravilo se to časem? Myslíte, že během půl roku může udělat velký pokrok než nastoupí do školky?
Díky za názory