Já bych si klidně představila trochu vizionářský pohled do budoucnosti - dnešní model je evidentně přežitý, kdy lidi stahujou a firmy brečí. Takže otázka, jak to dělat do budoucna lépe - u hudebních skupin je to například řešeno zvýšením cen za koncerty a vůbec za všechny propagační předměty, ale co filmy nebo seriály.
Firmy by se měly naučit umožnit určitý komfort stahování za nízké poplatky širokému spektru populace, tak, aby mohly vydělávat na segmentu, který jim dneska zcela uniká.
Firmy by se také mohly více učit pracovat s fanoušky - většina amerických seriálů je k dispozici na stažení ještě ten den, co to v Americe vyjde + většinou do 24 hodin nějaká fanouškovská skupinka vydá české titulky. Rychlost k nezaplacení, a přesto to tyhle lidi dělaj zcela zadarmo.
Nebo třeba v Rusku tohle řeší tak, že mají speciální R5 (region 5) vydání holywoodských trháků, které vychází jen pár týdnů po premiéře, normálně oficiální DVD, za nízkou cenu, s ruským dabingem. Čímž ve velké míře zlikvidovali právě tuhle konkurenci, kdy se nový film zkopíruje a prodá nelegálně. Ale Rusko je velký trh a tam se tohle všechno vyplatí. (takže jestli jste někdy stáhly film s anglickým zvukem, ale ruskými titulky, tak se nejspíš jednalo o R5 vydání, a anglický zvuk byl dohrán v kině
)