Přidat odpověď
Já myslím, že hlavně Sešule a Nel pochopily, jak to myslím.
Mě přijde právě jako absurdní srovnat tyhle dvě veličiny - mladí, co budou drženi na školách zuby nehty, bez ohledu na nadání
a
staří, co je nebude společnost ochotná "vyřadit" z pracovního procesu. Potažmo je ještě odsuzuje jako parazity, když už nebudou toho výkonu schopni /to ostatně dělá společnost se svými starými už nyní, nedovedu si představit, jak se bude za dvacet let mladá generace ksichtit na nás, coby šedesáti a víceleté, když už nebudeme schopni toho výkonu, případně se nebudeme schopni v práci znovu chytit. Uvědomujete si to vůbec, že pravděpodobně to,jak se o starých dneska mluví, je máček proti tomu, jak bude jednáno s námi? Protože dnešní staříci mají aspon nárok na důchod, kdežto za nás bude kategorie lidí, co na důchod nebudou mít ještě nárok, bude jim 60-70, zdraví v háji, zaměstnavatelé je nebudou chtít a to teprve budou regulérní socky, které berou nikoliv penzi, ale různé podpory. Jak asi na ty se bude pohlížet ze strany mladých?
Reknu to takto - kdyby bylo skutečně školství a technologický pokrok takový, že by to vyšší vzdělání bylo nutné a tudíž bylo nutné chodit déle do školy...ale současné školství navzdory se prodlužující době studia produkuje takové "premianty", jak se pak zveřejní, že jdou k matuře lidi, co mají deset let angličtinu a neumí přeložit jednoduchou větu Paní Nováková jde do kina....nebo něco podobného?
Tak v takové situaci mě přijde skutečně absurdní držet takové množství mladé populace na školách a přitom oddalovat odchod utahaných již neproduktivních lidí do důchodu.
Společnost si také v duchu kultu dítěte hýčká svá mládata až přehnaně, nedochází jí jak je to kontraproduktivní.
Když jsem vycházela ze škol já, tehdy ještě panovala ta filozofie - budto jsi nadaný, tak OK, koukej se učit, dopřejeme ti VS, ale žádné natahování studia na x-let. Nebo na to nemáš - tak koukej jít vydělávat.
I většina rodičů k tomu měla takový postoj.
Dnes, ve své opičí lásce a pseudoiluzi, že vyšší vzdělání zabezpečí synkovi s iq 90-100 bezpracný život, ho léta hýčkají na školách, ve výsledku synek vyleze a místo toho, jak by se měl jako šikovný řemeslník, se není schopen uchytit.
Jasně - beru v potaz, že školství je závislé na každém studentovi finančně, ale mě prostě zajímá to filozofické hledisko prapodivné společnosti, kde staří makají a mladí se pseudovzdělávají.
Nehledě na to, že nejsou soudní ani ti rodiče, že průměrnému nebo podprůměrně chytrému dítěti skutečně školy štěstí nepřinesou, spíš naopak, získá na nich dojem, že když proplulo školou a má ten papír, tak že má i jakýsi morální nárok na tzv. lepší místo.
Ale jak říkám, přijde mi hlavně úsměvný ten paradox, že nad tímhle se nikdo nepozastaví, že se zcela zbytečně cpou peníze do školství do produkce v praxi nepoužitelných studentů, na druhé straně se nejstarší generace bude nutit dělat až do padnutí.
Předchozí