Přidat odpověď
Pan je svemu slovu nanejvys verny a spise by prestal byt B-hem , nez by sve slovo prestoupil a porusil.
Proto jsem si zcela jista, ze cloveku nenalozi vic, nez S JEHO POMOCI unese..
Mela bys pravdu pouze v pripade, kdy clovek spoleha pouze a vyhradne na sve omezene schopnosti a moznosti, nebo ji jeste deli na jineho cloveka a neobraci svou plnou duveru k Hospodinu.Pak ano, narazi na svou omezenost a nedokonalost veci vyresit, nest a prezit ve zdravi..
Ja ale o tomto pripadu nemluvila..
Ad Avraham - v sirsich souvislostech lze jeho poslusnost vuli B-ha, videt pak v nasledujicich udalostech.Prave k nemu dale prichazi posel od Hospodina - bytost, jez nema "pocatek" - kral a knez v jedne osobe - Melchisedech, aby od Otce nebeskeho, tomuto nanejvys poslusnemu Avrahamovi, "vratil" Otcovske pozehnani a s nim i celemu pokoleni, ktere z neho vzejde.To pozehnani, ktere bylo kvuli neposlusnosti odnato Adamovi, aby nezahynul cely lidsky "druh" na veky i s timto "znesvecenym" pozehnanim..
Melchisedech je take predobrazem Krista, ktery ma prijit - rovnez jako kral a knez v jedne osobe a prinasi Avrahamovi obetni dary - chleb a vino, pro Hospodina a z teto obeti /ktera je predobrazem smrti a vzkriseni Jednorozeneho Syna Otce/, take Avraham - praotec B-ziho lidu, jako prvni pozil..Proto vidim predobraz obeti Isaaca, jako obet B-zskeho Syna, ktere dokonani a jedine prvenstvi a vsechny zasluhy z ni plynouci, prinalezi pouze a jedine B-hu Otci uz navzdy..Je spise otazkou, nakolik toto "uvedeni do obrazu B-ziho planu" v one zadosti obeti syna Isaaca u Avrahama, dokazeme skutecne, uz v dokonane obeti Jednorozeneho Syna Otce sami DOCENIT..
Předchozí