Jasněnko, mě nikdo nemasíruje
asi jsem takový loser, že je to jedno.
Nepopírám, že je možné se naučit jazyk v pozdějším věku na nejvyšší úrovni, sama jsem toho svědkem, ale taky ten zmíněný hudební sluch mám hodně výjimečný.
Ale popírat výhody výuky angličtiny, podpory dětí v učení se jazyku, jednoduché odmávání: je to jen pro bohaté, co se neví co s penězi, to bych si vážně nedovolila. Sama to vidím. Když vybírali u nás ve škole na 1. stupni, kdo pojede na školní zahraniční cestu, vybrali děcka, co se dobře učí, nedělají potíže a PŘEDEVŠÍM jsou ve svém okolí zdaleka nejlepší angličtináři, protože co by tam jinak taky dělali, že?
Tahle cesta je věc prestiže, je to nádherný zážitek a vybraná děcka měla šanci to zažít, protože dělali angličtinu před školou a navíc, mimo školu.
To je ale jen malý případ. Jistě by se jich dalo uvést víc.
Nepropaguju HD, ale o ní je tato diskuze. Mám výborné reference na paní v Brně, jednoho chlapce z kurzu (ale s ním pracuje maminka navíc) jsem si proťukla a byl schopen normální komunikace, tedy žádné počítání do pěti. Ono je to asi o lidech. kdybych viděla, že se to nikam neposunuje, ačkoli denně dělám to, co mám, švihla bych s tím!
A jak tady píše Š. jsou i jiné metody, jiné školy, jiné způsoby.
Jen bych neshazovala lidi, kteří tu šanci svým dětem chtějí dát.