| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Text jsem sestavila jako laik a některé informace jsem převzala z knih (Masáže kojenců a malých dětí, Aromaterapie v životě ženy). Budu vděčná za každé doplnění.

Těhotná žena by se měla se žádostí o masáž obrátit na odborného maséra, který zná pravidla masáže těhotných. Pochytila jsem, že by se neměla silně, raději vůbec, masírovat oblast kotníků a paty. Tato masáž ovlivňuje pánev a v ní uložené orgány. Možná jste si také všimli, že vaše paty byli/jsou v těhotenství jakoby mnohem méně citlivé na dotek. Já jsem si masáže v těhotenství docela užila, nechala jsem si masírovat i těhotné bříško a bylo moc zajímavé pozorovat interakci mezi mým miminkem a masérkou. Užívala jsem si zde: www.doteky.webgarden.cz
a byla jsem spokojená.

Masáž těhotné ženy blízkým člověkem se dá poeticky charakterizovat takto:“ Svými doteky prohříváme její tělo spíše mentálně než přímo fyzickou masáží“ (citace z knihy). Bříško jsem si nechala masírovat i od syna, tenkrát tříletého. Bylo zajímavé pozorovat jak chápe, že uvnitř je někdo, kdo stojí o jeho pozornost. Také se na rozdíl ode mě nebál trochu přitlačit. Někdy až moc, ale většinou jsem byla překvapená jak mu to jde.

Nenašla jsem žádný nosný olej (mám na mysli za studena lisovaný vysoké kvality),který by se nedal používat v těhotenství. U éterických olejů je situace složitější. Nedoporučuje se používat éterické oleje během prvního trimestru. Některé jsou kontraindikované po celou dobu těhotenství. Navíc může docházet ke kontraindikaci s léky. Jiné jsou naopak užitečné na relaxaci nebo na těhotenské neduhy. O použití éterických olejů by tak bylo vhodné se poradit s aromaterapeutem. Jejich seznam a vysvětlení odbornosti lze najít na stránkách Asociace českých aromaterapeutů (www.aromaterapie.cz).