Přidat odpověď
S Montessori jsem začala u první dcerky až ve 2.5 letech s pomůckami praktický život, nicméně základní myšlenka - "Pomoz mi, abych to dokázal sám" funguje určitě i na mrňata. Základem je připravené prostředí, jednoduché pomůcky (výrazný je jeden rys, tj. třeba když jsou různé tvary, tak je jednitná barva, když jsou různé barvy, je jednotný tvar), aby bylo jasné, jak s pomůckou "pracovat". Dítěti se pak "práceů předvede - pomalu, v jasně čitených krocích, beze slov, a necháš do s tím popasovat se samo, žádné opravování, pokuze pokud začně blbnout nebo prasit, tak zastavit.
Teď jsem byla na skok v Montessori MC v Bohdanči a překvapilo mě, že moje 15m celkem úspěšně a s okromnou vytrvalostí zkoušela přesýpat fazole z mističky do mističky, a poměrně se jí i dařilo. Kamarádky stejně stará podobně přenášela lžičkou kaštany. Ale jinak jsou aktivity určené spíš až pro děti od cca dvou let - nicméně Montessori princip se nemusí vztahovat jen na konkrétní pomůcku a hernu, dá se s tím hodně pracovat i v běžném domácím provozu.
Předchozí