Ahoj holky, moc bych vás poprosila o názor nebo o zkušenost. Mám 4,5-letou holčičku, opravdu moc šikovnou, mluvit začala v roce, velmi se zajímala o písmenka, ve 2 letech poznala celou abecedu (nejsem ambiciozní matka, co vtlouká dítěti písmena, ale jí se písmenka opravdu strašně líbila tvarově,prostě si je zamilovala), od 3 let říká i "r" a "ř". Řekla bych, že je opravdu moc šikovná. Od září začala chodit do školky, učitelky si ji chválí, že je moc šikovná, krásně maluje. Máme z ní všichni radost. Akorát nás trápí to, že docela hodně zadrhává. Můj taťka to má taky, má to od dětství, já mluvím taky hodně rychle a někdy se taky zadrhnu. Manžel mi říká, že to má dcerka po mě, že mám mluvit pomaleji. Dcerku jsem objednala na logopedii, včera jsem si byla u naší pediatričky pro doporučení a ta mi řekla, že začínáme z druhého konce, že máme nejdříve zajít k dětskému psychologovi, že to bude psychické. Dala mi kontakt na prý moc hodnou psycholožku na Praze 6, jenomže se tam prý špatně dovolává, ona prý má na pacienta vždycky hodinu a nezvedne telefon, nechce být rušená. Tak to mám zkoušet každou celou hodinu. Volám od včerejška a zvedá mi to pořád záznamník. Nechala jsem tam vzkaz. Na pondělí 19.10. jsme objednaný na tu logopedii, tak teď nevím, co. Mám velkou obavu probírat dceřin problém na dvou místech,na tu psychologii se zas nemůžu dovolat a kdo ví, kdy nás objedná, takhle máme jistý to pondělí tu logo. Dcerka má problém asi rok, nyní po nástupu do školky se jí to hodně zhoršilo. Přemítala jsem v hlavě, kde mohl u ní nasat zlom a obě nás se starší dcerou napadlo to, že dcerka viděla asi před rokem v tuto dobu kreslenou pohádku na DVD "Maxík a strašidla" a strašně se pak bála, trvalo jí to asi 3 měsíce. To DVD si vybrala ale sama, líbily se jí tam ty svítící dýně, tak jsem si myslela, že je to kreslené pro děti a myslím,že tady to začalo. Jinak v rodině žádné problémy nemáme, obě dcery mají perfektní zázemí a milující rodinu. Omlouvámse za dlouhý příspěvek, ale pořád se nemůžu rozhodnout. Budu vděčná za každou zkušenost a radu.