Zasoutěžte si s lékárnou Vitalpoint o balíček kosmetické péče pro nejmenší od Weledy.
Yuki 00,03,07 | 49504 |
21.12.2016 0:37:11
státní školy jsou většinou tak mizerný, že je potřeba hodně alternativ, přitom rodiče ani nechtějí, aby bylo dítě ve škole alternativní, ale aby k němu ve škole měli rozumný přístup a něco ho naučili a nezkazili mu radost z poznávání
|
Alena | 129302 |
21.12.2016 0:29:42
Podle poctu deti, co se kazdy rok do alternativ treba vPraze nedostanou, je jich proste malo. A navic to, ze se skola objevi na seznamu neznamena, ze to musi skvele fungovat.
|
Yuki 00,03,07 | 49504 |
20.12.2016 23:57:56
Fren, pro hlídání dětí od půl do 4 let není podstatný pedagogický vzdělání, ale vztah k dětem, a důvěryhodnost, to si musí každý rodič posoudit sám
osobně znám učitelku, učí moje děti, která nemá ráda děti, neumí učit, lidsky ji považuju za hodně špatnou osobu, bohužel - není v mé moci s tím cokoliv udělat, kdyby bylo, už by neučila, nejen mý děti. Připadá v úvahu jedině změna školy, jenže kvůli jedné učitelce? neměla by odejít spíš ona? řeší se to s vedením školy, pořád nic. ale kam dám dítě do 4 let, to snad rodič má jak ovlivnit víc, tady je rozhodně víc školek než gymnázií |
Fren | 117315 |
20.12.2016 23:48:20
tato konkr.organizace,kde celodenně hlídají děti od půl roku do 4 let+provozují kurzy plavání pro děti,kurzy pro těhotné atd.,své zaměstnance do zahr.na školení opravdu neposílá-nikdo z nich neumí tak dalece cizí řeč,a aprobované učky to skutečně nejsou a o granty žádají a dostávají je,jinak by prý ani nemohli existovat.Znám tento personál víc než osobně.
|
Yuki 00,03,07 | 49504 |
20.12.2016 23:23:58
Fren, na kurzy se jezdí i do ciziny, učí učitelky, jinak by škola nedostala dotaci od státu
|
Fren | 117315 |
20.12.2016 23:03:06
čemu se divíš,je to tak. celé to "divadélko" zastřešuje 1 vš kvůli předpisům,či zákonům a jinak ty holky jezdí na kursy montesori do brna.
V soukr.školkách a jeslích zdaleko nejsou jen aprobované učitelky,jen to musí někdo s odb.vš papírově zastřešovat |
Yuki 00,03,07 | 49504 |
20.12.2016 22:23:12
ko.a, neděs mě :(
já zatím nevím vůbec nic, tak jsem ráda za jakoukoliv informaci Je lepší dozvědět se to teď, dokud tam nejsem, na druhou stranu každýmu vyhovuje něco jinýho, já jsem synovi měnila školu už podruhé, pořád ještě je na prvním stupni (i když teď je to fakt nadějný, konečně, přístup je jiný, výrazně jiný, než jaký jsme kde zatím poznala - a to nejen jako rodič) |
Delete | 8214 |
20.12.2016 21:59:53
Aleno,
nemyslím, že alternativních škol je málo. Spíš o nich lidi málo ví. Nejen o jejich fyzické existenci, ale i o tom, jak fungují. K mnohým alternativám panuje nedůvěra, protože se od klasiky tak strašně odlišují, že si málokdo dokáže představit, že to může fungovat. I běžná domácí škola a mnohé komunitní školy domškoláků mají ze všeho nejblíž ke klasické škole, v lepším případě k projektovému vyučování nebo integrované tématické výuce, což jsou ale metody aplikovatelné i v běžné ZŠ, pokud máš ve třídě těch 15 - 20 dětí a ne 30. Jinak třeba Začít spolu je dobrá alternativa někde mezi Montessorkou a klasikou a těch škol mi podle seznamu nepřijde až tak malý. Montessori škol je asi o třetinu méně (mapa), přitom se o Montessori mluví a píše asi víc. Bohužel často v negativním kontextu, jak se tam děti nic neučí, jen si hrajou a válejí se po koberci, což je obraz těch zařízení, které si z Montessori vzali právě jen ten koberec a pomůcky. |
Fren | 117315 |
20.12.2016 21:47:02
bud v klidu, tam učí především neaprobované sš a některé jen vyučené,které s učením dětí a pedagogikou nikdy neměly nic společného,jedna např.vyuč,cukrářka,druhá sš stavební a udělali si nějaké ty montesori školení a už hrabou prachy v jeslích a soukr.školkách,neumí hrát ani jedna na nástroj...nechápu proč v normoš mš už musí být snad minim.učitelka bc vzdělání.tohle je jeden klub(školka,jesle+plavání dohromady)v opavě.
|
Delete | 8214 |
20.12.2016 21:42:35
maargitt,
no právě, není to klasická Montessori, takže ten režim tam je...a jak píšeš, i ty pauzy jsou organizované, což právě v klasické Montessorce skoro není. Tam máš ranní elipsu a pak výkladové chvilky pro menší skupiny (většinou podle ročníku, kdy ostatní pracují samostatně). No a pak ty výchovy. V běžné Montessori není potřeba přestávek v učení, protože dítě si udělá pauzu kdykoliv to potřebuje, přičemž klidně může v "hodině" hrát hru, číst si zcela mimo výuku, protáhnout se... No a v tomhle režimu prostě děti s poruchou pozornosti fungovat nemůžou. Přesně, jak píšeš, často se zasní, pozornost se snadno rozptýlí, je nutné je často k činnosti vracet...a na to je potřeba ten malý kolektiv, aby se to dalo ukočírovat, případně ten asistent, protože v jednom člověku ta větší skupina ukočírovat nejde, ale je ti dost k ničemu Montessori pedagogika jako taková. Montessori prvky, jestli dobře chápu, tak u vás především práce na pomůckách, je prostě něco jiného. S pomůckami operuje i činnostní učení, které já hodně využívám v běžné třídě. Pro děti s poruchou pozornosti je dobré i zážitkové učení, proto třeba ten Waldorf, který je asi nejvíc multisenzoriální z těch metod, co se o ně víc zajímám. Ale holt Waldorf je specifický, takže i když je pro mnohé děti tou nejvhodnější alternativou, mnozí rodiče ho nedají (jako třeba já). Pro mě byla Montessorka především o týdenním plánu a naprosto rozdílné náplni těch plánů i v rámci jednoho ročníku. Učitelka nemusela řešit žádné házení aktovkami nebo židlemi, protože každé dítě mělo náplň činnosti podle svých potřeb a schopností a právě vytvoření plánu dítěti tak, aby mu sedl, bylo to nejpodstatnější a nejnáročnější pro učitelku. Měla jich ve třídě 15 - 20 od první do páté třídy, byly vedle sebe dvě takové třídy propojené společnou místností, plus k tomu učebna na angličtinu, kam chodily děti podle ročníků z obou tříd (to byl snad jediný pevný bod, kromě té jedné velké pauzy pro malé a dvou pauz pro velké). Každé dítě pracovalo podle toho svého plánu, občas se na nějakou činnost sešly v rámci třídy skupinky podle ročníků, občas něco dělaly obě třídy společně, ale nevím o žádných problémech s chováním v době vyučování. Jen ten druhý rok byly nějaké problémy v družině, kterou měly Montessorácké děti oddělenou, kde byla vychovatelka, co se jim to snažila příliš organizovat. Tak tam některé starší děti zvyklé si svoje činnosti organizovat samy prý "zlobily". |
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.