Analfabeta |
• |
4.11.2024 8:10:34
A jsme u merita věci. Inkludovaní spoustu věcí nezvládnou a na nadané kašleme. Ono už začínáme kašlat i na děti normální a neustále upřednostňujeme inkludované. Přesto je učíme všechny dohromady. Jistě, u výchov to nevadí, ale v matematice, jazykách, chemii nebo fyzice to holt není to pravé.
|
Vítr z hor |
3.11.2024 15:56:07
Musí být nárok na osvobození pro deti s prislusnymi SPU. Ale některé děti sice nezvládnou základní učivo, ovšem jazyky jim jdou. Rozhodne je nesmysl kvuli pritomnosti inkludovanych deti omezovat ucivo vsem.
|
Analfabeta |
• |
3.11.2024 10:11:03
Jazyk a inkluze nikdy nepůjdou dohromady. Jak chcete naučit děti cizí jazyk, když nezvládnou ani základní učivo?
|
Vítr z hor |
31.10.2024 16:56:15
Chaotický ministr školství, který zná děti zřejmě jen z obrázku, vypustil na začátku léta jeden ne úplně blbý balónek (aneb něco prohlásím a budu čekat, co na to lidi) - děti by se ve státních školách a tudíž zadarmo a spravedlivě pro všechny měly naučit líp anglicky, k čemuž přispěje, když začnou dřív, tedy již v 1. třídě, nebo ideálně ve školce.
Pravil ministr, jehož ministerstvo na své nejvyšší vyhlašované pracovní pozice obvykle žádá úroveň angličtiny A1 (nekecám). Ministrovi odporují lidé z praxe, kteří samozřejmě vědí, že angličtinu na 1. stupni obvykle nemá, kdo učit, a to kolikrát ani od té 3. třídy. Zejména na menších školách ji často učí ředitelé, což jsou ti, kdo umějí ve škole nejlíp anglicky. (Totéž, jen v horším, platí o druhém jazyku.) No a jestli někdo umí anglicky ve školkách, tak jsou to obvykle taky maximálně ředitelé (často jediní, kdo mají ve školkách VŠ, a kterých se teď z velké části školek chce ministr zbavit, aby ušetřil jejich mrzké příplatky). Některé školy však angličtináře mají, takže učí klidně od 1. třídy. V situaci dnešního uzavírání škol před přespolními (aneb bez trvalého bydliště nepřijímají) je běžné, že páťáci, kteří bydlí v nesprávné obci a rodiče jim neplatí účinné kurzy angličtiny, mají při vstupu na 2. stupeň velký handicap - děti za kopcem strávily učením jazyka o 2/3 delší dobu. Když se dítě ze smolné obce přestěhuje a nastoupí do progresivnější školy, rodiče nestačí zírat a platit doučování. 35 let po revoluci není dobrá chvíle možná jedinou užitečnou myšlenku pana ministra odmávnout s tím, že nejsou lidi. Jenže ti lidi, co jsou: 1) neumějí jazyky 2) školství jim nenabízí dostatečně atraktivní kurzy v dostatečném množství s motivací, aby se jich účastnili 3) školství demotivuje lidi, kteří jazyky umějí, aby co nejrychleji utekli za lepším 4) kdo jazyk uměl při vstupu do školství a včas neutekl, nedostatkem praxe o něj prakticky přišel Bratr pracoval v 90. letech na ministerstvu financí, kde tenkrát tristní situaci ohledně jazykové vybavenosti zaměstnanců řešili cca 10-15% příplatkem k měsíčnímu platu (každý měsíc!) za každou státnici nebo adekvátní jazykovou zkoušku. Na jejich odboru se tenkrát všichni přihlásili na kurzy a makali. Možná by to byl způsob i pro dnešní školství? Proč ještě doprčic za všechny ty roky nikdo neřešil, že učitelé obecně neumějí jazyky? Proč to doprčic ministr neví? Proč je tak těžké zajistit, aby je uměli, a ti, kdo je umějí, aby neutíkali ze školství pryč? Proč ministerstvo nerozfázuje zavedení změn ve výuce jazyka tak, aby školy stihly připravit nebo nalákat a udržet lidi, kteří jim třeba za 5 let ty jazyky začnou učit? |
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.