Delete,
mě přijde, že jsi prostě "v zákopech" a přehlídneš i když někdo kope za tvou stranu
) Prostě už to rovnou bereš jako "odpor"...
Aby fungovalo virtuální vyučování, tak je potřeba mít v tom nějaký systém - třeba nějakou slušnou platformu, na které se dá učit (a ne, zoom to fakt není). Potřebuješ sjednotit vybavení žáků (a třeba i mít školní emailovou adresu, což ale znamená i mít školní email jako takový) - jinak jsou to pořád kompromisy, které prostě... jsou kompromisy.
Jinak u nás teda běží povinné virtuální hodiny v určené časy - takže děti u toho počítače sedí. Na druhém stupni tak 2-3 hodiny denně, na třetím 3-4, plus pak samostatná práce.
Hodiny se nahrávají, dají se přehrát dodatečně, ale pak nejsou interaktivní (dítě se nemůže zeptat na to, co potřebuje). Pak jsou hodiny nepovinné, a je na dětech, jestli půjdou do hodiny, kde se dělá opakování před písemkou, nebo se dovysvětluje látka pro ty, kteří to nedali na první dobrou. A pak mají učitelé konzultační hodiny, kdy může kdoliv přijít a ptát se.
Mým dětem přijde, že ve virtuální škole jsou učitelé "dosažitelnější" - v kamenné škole, když se chtějí zeptat, tak se musí hlásit, musí je ten učitel vyvolat, a musí být v té hodině čas a prostor na zodpovězení otázky. Často ale učitelé řekli "přijď po vyučování" - a pak v kabinetě nejsou. Ve virtuální škole můžou nacvakat otázku do chatu, a bu´d učitel zodpoví nebo pošle email... a učitelé reagují na emaily, plus mají ty konzultační hodiny, které vyjíždějí jako součást rozvrhu.
Normální učitelé nemají na tolik kontaktu čas - učí víc hodin, opravují víc písemek (virtuální škola má hodně písemek virutálních, opravovaných automatem)....