Já učila kdysi v klasické třídě, kde byl stolek pro učitelku jako normálně u okna a pak dlouhý stůl před tabulí....bez stupínku....tam to bylo v pohodě, protože žáci seděli po dvou, mola jsem mezi nimi procházet...
No a teď jsem dva roky učila ve třídě, kdy byl dlouhý stupínek, na něm dlouhý učitelský stůl a jedna bílá tabule, plátno, co se stahovalo přes tabuli a dataprojektor....smůla, buď se požívalo jedno nebo druhé...
Tabule byla bílá na fixy a jen jedna plocha, bez otvírání, totálně malá, když si tam člověk chtěl něco nachystat....
No a pod stupínkem tři řady lavic po deseti, mezi kterými se nedalo projít, protože to bylo na sebe nalepené tak akorát, aby se tam dalo pohodlně sedět. Všechny lavice stejně nízko, navíc široké (teda hluboké), takže ze třetí lavice už dopředu moc vidět nebylo. Zdířku měla také každá lavice, smůla byla, že byly zapojené do série, takže zdroj stejně neutáhl všechny najednou....
U okna a u dveří ulička tak akorát na projítí, ale už ne na to, aby tam někdo stál a ještě se tam dalo něco dělat....
No učitelka, která třídu zařizovala, byla hrdá na svůj výtvor a spokojená, učilo se jí tam dobře....vyhovuje jí frontální výuka, žáky z lavic nepouští, dataprojektor prakticky nepoužívá nebo jen na pouštění filmů, do kterých pak sama nezasahovala, takže při tom nepotřebovala ani tu tabuli....
Ale já jsem tam byla celkem nešťastná, k těm dětem jsem měla na můj vkus daleko, když někdo něco potřeboval, znamenalo to obejít celou třídu a v případě těch, co neseděli na kraji, i vyrušit všechny v cestě....