Otázka
Odpověď
Rehabilitace
14.2.2002 22:20:33 Arnošt Kobylka (4,5 kluk, 2 dcera)
Náš synek je diagnostikovaný jako LMD -hyperaktivní s poruchami hrubé a jemné motoriky. Konkrétně, podle neurologického vyšetření, se jedná o postižení střední části lícniho nervu na jedné straně, asymetrii reflexů na dolních končetinách, poruchu koordinace mozečkového typu, nesvede poskoky apod. Závěr diagnózy: lehké postižení dolní poloviny těla, mozečková inkoordinace, hyperkinetický syndrom.
Se synkem jsme začali chodit na rehabilitaci, ale bohužel jsme se setkali s paní, která si se synem nesedla. Nedokázala ho motivovat a "zbavila se nás" zadáním domácího cvičení na dlouhou dobu. Naše neuroložka, jinak velmi kvalitní, nás odmítla poslat jinam.
Kvůli potenciálnímu nástupu do speciální třídy MŠ jsme byli v PPP, kde nám nabídli programy pro postupnou postupnou přípravu na budoucí nástup do ZŠ (držení tužky, uvolnění ruky, ...). Zároveň chodíme na logopedii. Základní pohybovou rehabilitaci však máme stále nepokrytou.
Rádi bychom znali Váš názor, zda je ještě nutná, a případně o doporučení nějakého pracoviště s kladným přístupem k hyperaktivním dětem. (Bydlíme v Praze na Vinohradech).
Zároveň jsme se rozhodli odložit MŠ na poslední rok před nástupem do školy (počítáme s odkladem, neboť syn je navíc červnový). Zajímal by mne i zde Váš názor na odklad MŠ, neboť jsme občas zaslechli i názory: "Dejte ho do nejbližší školky, síla kolektivu to vyřeší". (Např. problémy se sebeobsluhou).
Synek jinak chodí na 1 dopoledne týdně do "školky" křesťanského centra, které má jinak i předškolní přípravku. Má otevřený, byť občas konfliktní vztah k dětem i dospělým, je velmi extrovertní. (Provokuje, aby měl vzrůšo.)
V posledním roce se jeho hyperaktivita, co se týče vnějších projevů (nikoli soustředěnosti), značně zlepšila, navíc např. čte písmenka a počítá. Když se ale zasekne, je obtížné ho přemluvit a velmi obtížně snáší neúspěch.
Děkujeme za odpověď a jsme s pozdravem
A.+ E.Kobylkovi
Se synkem jsme začali chodit na rehabilitaci, ale bohužel jsme se setkali s paní, která si se synem nesedla. Nedokázala ho motivovat a "zbavila se nás" zadáním domácího cvičení na dlouhou dobu. Naše neuroložka, jinak velmi kvalitní, nás odmítla poslat jinam.
Kvůli potenciálnímu nástupu do speciální třídy MŠ jsme byli v PPP, kde nám nabídli programy pro postupnou postupnou přípravu na budoucí nástup do ZŠ (držení tužky, uvolnění ruky, ...). Zároveň chodíme na logopedii. Základní pohybovou rehabilitaci však máme stále nepokrytou.
Rádi bychom znali Váš názor, zda je ještě nutná, a případně o doporučení nějakého pracoviště s kladným přístupem k hyperaktivním dětem. (Bydlíme v Praze na Vinohradech).
Zároveň jsme se rozhodli odložit MŠ na poslední rok před nástupem do školy (počítáme s odkladem, neboť syn je navíc červnový). Zajímal by mne i zde Váš názor na odklad MŠ, neboť jsme občas zaslechli i názory: "Dejte ho do nejbližší školky, síla kolektivu to vyřeší". (Např. problémy se sebeobsluhou).
Synek jinak chodí na 1 dopoledne týdně do "školky" křesťanského centra, které má jinak i předškolní přípravku. Má otevřený, byť občas konfliktní vztah k dětem i dospělým, je velmi extrovertní. (Provokuje, aby měl vzrůšo.)
V posledním roce se jeho hyperaktivita, co se týče vnějších projevů (nikoli soustředěnosti), značně zlepšila, navíc např. čte písmenka a počítá. Když se ale zasekne, je obtížné ho přemluvit a velmi obtížně snáší neúspěch.
Děkujeme za odpověď a jsme s pozdravem
A.+ E.Kobylkovi