Otázka
Odpověď
LMD
7.9.2001 19:34:29 Mirka, 1 dítě
Děkuji Vám za odpověď - opravdu se v našem případě vyslovovala celá řada odborníků. První hodnocení bylo hned v prvním roce věku - byla jsem upozorněna, že neurologie je v normě, ale zůstávají "neohebné" ručičky a tedy je pravděpodobné, že se u syna objeví potíže s jemnou motorikou - pokud jsem dokázala pochopit, jde o problém s neuvolněným zápěstím mechanický(?), nikoliv o klasické nepoznání písmen nebo neschopnost nakreslit daný tvar (syn píše "zjednodušené" podoby - ale bez chyb). V poradně nás viděl pokaždé jiný psycholog - i to mě dost vadilo, ale čekací doba je několik měsíců... Syn je nadprůměrně nadaný a myslím si, že hodně u něj dělá i fobická porucha - psaní se mění podle stavu těchto obtíží. Jemná neurologie se nikdy nedělala, ostatní nálezy jsou negativní. Na socioterapii jsem se právě od speciální pedagožky dozvěděla, že se jí celá dyslexie, dyspraxie, dysortografie atd. nezdá - že rozsah vad není tak výrazný a navíc se velmi výrazně mění po fyzické zátěži...Konstatovala pouze nápadně neúhledné písmo, ovšem bez chyb. Navíc přistupuje i fakt, že syn až do pololetí první třídy mluvil krásně, dokonce přednášel na besídkách. Teprve později začal zadrhávat a mumlat. Jinak jako pedagog bych u něj viděla spíš hyperaktivitu, ovšem pouze u výtvarných činností, a kratší dobu soustředění - tady bych ovšem ráda podotkla, že na předchozí škole byly neustále stížnosti, že syn je výrazně rychlejší než ostatní děti a navíc bez chyb (většinou měl jedničky). Myslím tedy, že delší koncentraci prostě nepotřeboval - s přechodem na zřejmě náročnější školu se tato věc mění - k lepšímu.