Otázka
Odpověď
Re: Dysortografie
6.12.2005 9:32:51 Mgr. Jitka Jeklová
Dobrý den,
paní učitelka dělá správně, že synovi neklasifikuje vynechaná písmenka a diakritiku. Co se týká hrubých chyb, je třeba je klasifikovat po ústním přezkoušení. Pokud syn vysvětlí jev slovně správně, tzn. že dané gramatické pravidlo umí, není možné toto počítat jako chybu, byť je to napsáno jinak.
Pokud ale syn neumí gramatické pravidlo správně ani ústně, jedná se o chybu a tu je možné do chyb počítat. Vše tedy záleží na ústním ověření daného gramatického jevu.
Jinak souhrnné označení "dyslektici" není samozřejmě zcela správné, vhodnější je používat označení děti s poruchami učení.
Přeji co nejméně problémů se školou a spokojeného syna.
Mgr. Jitka Jeklová
paní učitelka dělá správně, že synovi neklasifikuje vynechaná písmenka a diakritiku. Co se týká hrubých chyb, je třeba je klasifikovat po ústním přezkoušení. Pokud syn vysvětlí jev slovně správně, tzn. že dané gramatické pravidlo umí, není možné toto počítat jako chybu, byť je to napsáno jinak.
Pokud ale syn neumí gramatické pravidlo správně ani ústně, jedná se o chybu a tu je možné do chyb počítat. Vše tedy záleží na ústním ověření daného gramatického jevu.
Jinak souhrnné označení "dyslektici" není samozřejmě zcela správné, vhodnější je používat označení děti s poruchami učení.
Přeji co nejméně problémů se školou a spokojeného syna.
Mgr. Jitka Jeklová