Otázka
Odpověď
Re:Mimoškolní aktivity
15.1.2001 Silvie Nedvědová
Dobrý den, Soňo,
je možné, že Matyáše družina baví, naplňuje vrchovatě jeho potřebu kontaktu s dětmi i potřebu zúčastňovat se nějaké organizované aktivity. Je pravděpodobné, že si ještě potřebuje sám pohrát, zcela podle svého, nějaký čas stráví učením, v této době ještě může potřebovat i hodně kontaktu s rodiči.
Tyhle věci se s věkem během dospívání mohou rychle měnit. Je možné, že až do družiny chodit nebude, po prvním pololetí stráveném případně bez zájmových aktivit začne mít sám o něco zájem, třeba o něco, co bude bavit nějakého kamaráda.
Já osobně bych se nechala v případě trávení volného času hodně vést názorem dítěte. Dělá-li ve volném čase nějaké věci, které ho baví a nepotřebuje se věnovat nějaké organizované, konkrétní činnosti, myslím, že je to v pořádku. Asi bych se začala zneklidňovat teprve ve chvíli, kdy by dítě nikam nechtělo, ale doma se také jen nudilo, a bylo celkově v nepohodě, smutné, mrzuté…
Některé děti, více vnímavé, spíš introvertního ladění také potřebují „svůj klid“, a ve skupině dětí může být podnětů přespříliš, mohou potřebovat „vypnout“, odpočinout si od přemíry podnětů v klidném, známém a do velké míry předvídatelném prostředí.
Přeju hodně pohody
Mgr. Silvie Nedvědová
je možné, že Matyáše družina baví, naplňuje vrchovatě jeho potřebu kontaktu s dětmi i potřebu zúčastňovat se nějaké organizované aktivity. Je pravděpodobné, že si ještě potřebuje sám pohrát, zcela podle svého, nějaký čas stráví učením, v této době ještě může potřebovat i hodně kontaktu s rodiči.
Tyhle věci se s věkem během dospívání mohou rychle měnit. Je možné, že až do družiny chodit nebude, po prvním pololetí stráveném případně bez zájmových aktivit začne mít sám o něco zájem, třeba o něco, co bude bavit nějakého kamaráda.
Já osobně bych se nechala v případě trávení volného času hodně vést názorem dítěte. Dělá-li ve volném čase nějaké věci, které ho baví a nepotřebuje se věnovat nějaké organizované, konkrétní činnosti, myslím, že je to v pořádku. Asi bych se začala zneklidňovat teprve ve chvíli, kdy by dítě nikam nechtělo, ale doma se také jen nudilo, a bylo celkově v nepohodě, smutné, mrzuté…
Některé děti, více vnímavé, spíš introvertního ladění také potřebují „svůj klid“, a ve skupině dětí může být podnětů přespříliš, mohou potřebovat „vypnout“, odpočinout si od přemíry podnětů v klidném, známém a do velké míry předvídatelném prostředí.
Přeju hodně pohody
Mgr. Silvie Nedvědová