Otázka
Odpověď
Re: Zohlednění LMD
11.3.2005 15:14:54 Mgr. Jitka Jeklová
Dobrý den,
všechny problémy, které u vnuka popisujete musejí být zaznamenány ve zprávě z psychologického vyšetření, a to pouze ze školského poradenského zařízení.
Tím je podle školského zákona pouze pedagogicko-psychologická poradna a speciálně pedagogické centrum. Takovouto zprávu by měla škola akceptovat.
Zprávy jiných odborníků (soukromí psychologové, prac. jiných poraden apod.) škola akceptovat nemusí, jen to jen na její vůli.
V situaci, kterou popisujete, bych doporučila tento postup: Nejprve nové vyšetření ve Vámi vybrané poradně (můžete jít do kterékoli v ČR). Podle výsledku vyšetření by bylo možné uvažovat o tzv. integraci vnuka ve stávající třídě. K tomu by pak patřilo i vypracování tzv. individuálně vzdělávacího plánu.
Veškeré úlevy, doporučené způsoby výuky, pomůcky, zohlednění apod. budou popsány ve zprávě, nebo následně ve zmíněném individuálním plánu. Pokud se potvrdí dys poruchy výraznějšího charakteru, pak mohou rodiče požádat i o slovní hodnocení. Rozhodnutí o něm je ale na řediteli školy.máte ještě nějaké nejasnosti, klidně pošlete další dotaz.
Přeji příjemné a rychlé řešení situace, vnukovi pak co nejméně školních problémů.
Mgr. Jitka Jeklová
všechny problémy, které u vnuka popisujete musejí být zaznamenány ve zprávě z psychologického vyšetření, a to pouze ze školského poradenského zařízení.
Tím je podle školského zákona pouze pedagogicko-psychologická poradna a speciálně pedagogické centrum. Takovouto zprávu by měla škola akceptovat.
Zprávy jiných odborníků (soukromí psychologové, prac. jiných poraden apod.) škola akceptovat nemusí, jen to jen na její vůli.
V situaci, kterou popisujete, bych doporučila tento postup: Nejprve nové vyšetření ve Vámi vybrané poradně (můžete jít do kterékoli v ČR). Podle výsledku vyšetření by bylo možné uvažovat o tzv. integraci vnuka ve stávající třídě. K tomu by pak patřilo i vypracování tzv. individuálně vzdělávacího plánu.
Veškeré úlevy, doporučené způsoby výuky, pomůcky, zohlednění apod. budou popsány ve zprávě, nebo následně ve zmíněném individuálním plánu. Pokud se potvrdí dys poruchy výraznějšího charakteru, pak mohou rodiče požádat i o slovní hodnocení. Rozhodnutí o něm je ale na řediteli školy.máte ještě nějaké nejasnosti, klidně pošlete další dotaz.
Přeji příjemné a rychlé řešení situace, vnukovi pak co nejméně školních problémů.
Mgr. Jitka Jeklová