Otázka
Odpověď
Re:Hravý prvňáček
4.12.2004 15:39:11 Mgr. Jitka Jeklová
Dobrý den,
zkusím odpovědět na Vaše otázky.
1. Přílišná hravost u dětí bývá známku nezralosti. Jediná možnost, jak vše
řešit, je prostě nechat dítě dozrát. Poskytnout mu dostatek času a
podporovat jeho vývoj, např. docházkou do speciálních cvičení určených k
rozvoji jednotlivých schopností nebo přímo do edukativně-stimulačních
skupin. Co se týká případných návratů zpět do MŠ, tak tyto bych doporučovala
jen u dětí, které nejsou pro školu dostatečně motivovány a samy o návrat do
školky stojí. Jiné děti bychom návratem vystavili velkému zklamání a pocitům
selhání. Jejich opakovaný vstup do školy by pak mohl přinést další problémy.
2. Hraní na hudební nástroj je velmi specifický koníček, ke kterému je
potřeba nejen nadání, ale i dostatek trpělivosti a píle. Doporučovala bych
vždy zjistit, zda dítě je opravdu nadané a skutečně nezávisle posoudit i
jeho zájem o hudební nástroj. Dále je dobré, pokud si dítě nástroj vybírá
samo.
Jestliže je dítě nadané, ale hrát nechce, pak bych jej nutila jen do jisté
míry. Jestliže je skutečně zřejmý jeho odpor k nástroji, nenutila bych jej
hrát. Na druhou stranu jsou i hudebníci, kteří přiznávají, že měli období,
kdy je hrát a hlavně cvičit nebavilo a jsou dnes rodičům vděční, že je
přinutili u nástroje vytrvat. Volba je tedy na rodičích a podotýkám, že v tomto rozhodování by měl vítězit zdravý rozum.
Snad jsem Vám svými odpověďmi pomohla.
S pozdravem
Mgr. Jitka Jeklová
zkusím odpovědět na Vaše otázky.
1. Přílišná hravost u dětí bývá známku nezralosti. Jediná možnost, jak vše
řešit, je prostě nechat dítě dozrát. Poskytnout mu dostatek času a
podporovat jeho vývoj, např. docházkou do speciálních cvičení určených k
rozvoji jednotlivých schopností nebo přímo do edukativně-stimulačních
skupin. Co se týká případných návratů zpět do MŠ, tak tyto bych doporučovala
jen u dětí, které nejsou pro školu dostatečně motivovány a samy o návrat do
školky stojí. Jiné děti bychom návratem vystavili velkému zklamání a pocitům
selhání. Jejich opakovaný vstup do školy by pak mohl přinést další problémy.
2. Hraní na hudební nástroj je velmi specifický koníček, ke kterému je
potřeba nejen nadání, ale i dostatek trpělivosti a píle. Doporučovala bych
vždy zjistit, zda dítě je opravdu nadané a skutečně nezávisle posoudit i
jeho zájem o hudební nástroj. Dále je dobré, pokud si dítě nástroj vybírá
samo.
Jestliže je dítě nadané, ale hrát nechce, pak bych jej nutila jen do jisté
míry. Jestliže je skutečně zřejmý jeho odpor k nástroji, nenutila bych jej
hrát. Na druhou stranu jsou i hudebníci, kteří přiznávají, že měli období,
kdy je hrát a hlavně cvičit nebavilo a jsou dnes rodičům vděční, že je
přinutili u nástroje vytrvat. Volba je tedy na rodičích a podotýkám, že v tomto rozhodování by měl vítězit zdravý rozum.
Snad jsem Vám svými odpověďmi pomohla.
S pozdravem
Mgr. Jitka Jeklová