Otázka
Odpověď
Re:Nástup do školy a psaní
7.9.2004 21:17:01 Mgr. Jitka Jeklová
Dobrý den,
to, co popisujete rozhodně není dysgrafie. Dysgrafie je porucha psaní, projevující se problémy se zvládáním tvarů písmen. Laicky řečeno, děti "škrábou ještě víc než kocour", tvary písmen jsou těžko rozpoznatelné a porucha se většinou projeví v době, kdy si dítě osvojuje tvary psacích písmen.
Problémy, které popisujete Vy (zrcadlové psaní), jsou známkou nezralosti. Je škoda, že jste to nevěděli dříve a zároveň Vám to nikdo neporadil, protože já bych v tomto případě doporučovala návštěvu pedagogicko-psychologické poradny ještě před nástupem do školy. O toto vyšetření však můžete požádat kdykoli, v kterékoli Vámi vybrané poradně. Pokud jste z okolí Brna, můžete se objednat do poradny, kde pracuji i já, na číslo 543 216 135.
V poradně pak žádejte především doporučení, co Vy jako rodiče můžete udělat proto, aby se dcerčiny problémy vyřešily co nejdříve a nepromítaly se do školního snažení. Zároveň je velmi dobré, že dcera nastupuje do třídy s tak málo žáky, protože předpokládám individuálnější přístup třídní učitelky.
Přeji rychlé řešení problémů ke spokojenosti všech, zejména Vaší dcerky.
Mgr. Jitka Jeklová
to, co popisujete rozhodně není dysgrafie. Dysgrafie je porucha psaní, projevující se problémy se zvládáním tvarů písmen. Laicky řečeno, děti "škrábou ještě víc než kocour", tvary písmen jsou těžko rozpoznatelné a porucha se většinou projeví v době, kdy si dítě osvojuje tvary psacích písmen.
Problémy, které popisujete Vy (zrcadlové psaní), jsou známkou nezralosti. Je škoda, že jste to nevěděli dříve a zároveň Vám to nikdo neporadil, protože já bych v tomto případě doporučovala návštěvu pedagogicko-psychologické poradny ještě před nástupem do školy. O toto vyšetření však můžete požádat kdykoli, v kterékoli Vámi vybrané poradně. Pokud jste z okolí Brna, můžete se objednat do poradny, kde pracuji i já, na číslo 543 216 135.
V poradně pak žádejte především doporučení, co Vy jako rodiče můžete udělat proto, aby se dcerčiny problémy vyřešily co nejdříve a nepromítaly se do školního snažení. Zároveň je velmi dobré, že dcera nastupuje do třídy s tak málo žáky, protože předpokládám individuálnější přístup třídní učitelky.
Přeji rychlé řešení problémů ke spokojenosti všech, zejména Vaší dcerky.
Mgr. Jitka Jeklová