Otázka
Odpověď
Re:Nemluví
7.5.2004 4:18:53 Mgr. Jitka Jeklová
Dobrý den,
zejména chlapci bývají někdy ve vývoji (nebo jeho dílčích částech) pomalejší. Příčin může být ale velké množství. Sama mám dvouletého chlapečka, který teprve teď "rozvazuje".
Na svého syna tedy nespěchejte. Hodně si spolu hrajte, všechny věci pojmenovávejte, neustále na chlapce mluvte. Nemusíte začít u slov, začněte např. napodobováním zvířecích zvuků, to se děti učí snáze. Vezměte jeho oblíbenou knížku a stále dokola ukazujte na všechny obrázky a říkejte jejich názvy a jména. Tímto způsobem rozšíříte synovi tzv. pasivní slovník, tj.
slova, kterým dítě rozumí, ale nepoužívá je. Odtud však už mají slůvka otevřenou cestu k tomu, aby se dostala do tzv. aktivního slovníku, což jsou slova, kterým dítě rozumí a samo je aktivně používá.
Pokud se situace nebude zlepšovat, doporučuji konzultaci s děstkou lékařkou.
Přeji hodně štěstí a trpělivosti.
Mgr. Jitka Jeklová
zejména chlapci bývají někdy ve vývoji (nebo jeho dílčích částech) pomalejší. Příčin může být ale velké množství. Sama mám dvouletého chlapečka, který teprve teď "rozvazuje".
Na svého syna tedy nespěchejte. Hodně si spolu hrajte, všechny věci pojmenovávejte, neustále na chlapce mluvte. Nemusíte začít u slov, začněte např. napodobováním zvířecích zvuků, to se děti učí snáze. Vezměte jeho oblíbenou knížku a stále dokola ukazujte na všechny obrázky a říkejte jejich názvy a jména. Tímto způsobem rozšíříte synovi tzv. pasivní slovník, tj.
slova, kterým dítě rozumí, ale nepoužívá je. Odtud však už mají slůvka otevřenou cestu k tomu, aby se dostala do tzv. aktivního slovníku, což jsou slova, kterým dítě rozumí a samo je aktivně používá.
Pokud se situace nebude zlepšovat, doporučuji konzultaci s děstkou lékařkou.
Přeji hodně štěstí a trpělivosti.
Mgr. Jitka Jeklová