Koníček mořský |
|
(12.10.2023 12:22:02) Já jsem si doteď myslela, že sešity se obalují, aby z nich zanedlouho nebyly vomaštěný saláty. Aby i sešity měly nějakou "štábní kulturu" a vypadaly k světu. No už si to nemyslím. Pochopila jsem, že obalování versus neobalování je věc principu, vzepření se zbytečné buzeraci, soubojem kdo z koho.... A jsem fakt ráda, že jsme prostě doma vždycky nějak obalili sešity, nikdo z toho neměl ujímání, nijak jsme nad tím nedumali a měli jsme celý školní rok radost z čistých a neumolousaných sešitů. Já, moji rodiče, bráchové, děti.
|
Federika |
|
(12.10.2023 12:27:10) Koníčku, třeba to bude tím, že mým dětem, mně i mým rodičům byly nějaké úhledné sešity úplně fuk. Fuk nikomu z nás není jen to. jestli ti nějak slouží, jestli si do nich máš možnost psát to, co potřebuješ.
|
TaJ |
|
(12.10.2023 12:37:00) Federiko, tak je fakt, že pokud se mi neobalený sešit v důsledku nějaké události zničí, tak si pak můžu nadávat leda sama sobě, že s obalem by se to nejspíš nestalo a že teď si musím poznámky někde sehnat a opsat jinde... upřímně, dávám přednost tomu, aby se takovým věcem předešlo, než to pak muset nějak řešit...
|
Kaliope X |
|
(12.10.2023 12:49:34) Nechápu čemu ten obal pomůže? Pokud je dítko umělec, tak ten sešit má pomalovaný obalený i neobalený, pokud je schopno každý sešit přivést do salátového vydání, tak tomu obal taky nezabrání. Možná jediný rozdíl udělá vhodně umístěné patlací jídlo, že se čirou náhodou opatlá jen na obal. Tekutým pohromám obal ve zničení sešitu nezabrání. Vzorné dítě má vzorný sešit i neobalený.
|
susu. |
|
(12.10.2023 12:59:30) "Pokud je dítko umělec, tak ten sešit má pomalovaný obalený i neobalený"
Ehm, výchova v rodině, že po sešitech se nečmárá? No a ano některým rodinám je to jedno a výchova pokulhává. To je vidět i tady.
"pokud je schopno každý sešit přivést do salátového vydání, tak tomu obal taky nepomůže"
Opět výchova v rodině...
"Možná jediný rozdíl udělá vhodně umístěné patlací jídlo, že se čirou náhodou opatlá jen na obal. Tekutým pohromám obal ve zničení sešitu nezabrání. "
No a obal taky chrání sešit před upatlanými dětskými pacičkami dětí z rodin, kde pokulhává i mytí rukou. Před položením do mastného či mokrého fleku na stole či lince, odložením rožku sešitu do krajíce či talíře, ...
|
Federika |
|
(12.10.2023 13:05:19) Susu, jsem tak ráda, že moji rodiče neřešili mé malůvky po sešitech a v sešitech... Proboha, sešit se má hlavně využívat a používat, k tomu slouží. S výchovou to nemá nic společného. Jen ať si do sešitu malujou, kreslí, čmárají, připisujou poznámky když jim to pomůže.
|
|
Žžena |
|
(12.10.2023 13:13:13) susu, hele dovedeš si představit, že úhledný školní sešit bez malůvek není žádná HODNOTA, ke které by měla každá lidská bytost směřovat? Jasně, uhlazeným holčičkám se to udržuje samo, nikdy by je nenapadlo jinak. Taky jsem taková byla. Ale pak jsou i jiní lidi. Píšou jak prasata, mají sešit na háku, malujou si po okrajích a mají oslí uši... a víš co? Vyrostou a vystudujou úplně stejně, jako ty děti, co mají sešit úhledný, a v jejich následném životě na tom, jak měly pěkný sešit do přírodopisu, nebude záležet vůbec NIC. Je to prostě úplně nepodstatná věc.
Lidi, co jsou podle Tebe prasátka, budou mít sešit špinavý i obalený.
|
|
Kaliope X |
|
(12.10.2023 13:23:27)
"Ehm, výchova v rodině, že po sešitech se nečmárá? No a ano některým rodinám je to jedno a výchova pokulhává. To je vidět i tady."
Na co jiného sešit je, než na "čmárání", psaní a malování obrázků je taky čmárání. Sešit je dítka, je zcela na něm jak vypadá a jak si jej případně "vyzdobí".
"pokud je schopno každý sešit přivést do salátového vydání, tak tomu obal taky nepomůže"
Opět výchova v rodině...
Já nepsala o svém dítku, ale obecně. Moje dítko tím, že mělo vše ve škole a domů nic nenosilo, tak těžko mohlo zvládnout salátové vydání, i kdyby se hodně snažilo.
"No a obal taky chrání sešit před upatlanými dětskými pacičkami dětí z rodin, kde pokulhává i mytí rukou. Před položením do mastného či mokrého fleku na stole či lince, odložením rožku sešitu do krajíce či talíře, .."
Pohromy jsem myslela ve školní tašce, tam tomu přeci má údajně obal zabránit, že myslíš pohromy v domácnosti mě ani ve snu nenapadlo. Nevím, jak u vás, ale u nás mělo dítko svůj vlastní stůl ve svém pokoji, takže, když by případně něco ze školy přineslo, mělo by to v pokoji, na lince určitě ne.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(12.10.2023 13:30:57) Kolikrát s tím přiběhnul do kuchyně, mami podívej se, a plesknul to na linku.
|
susu. |
|
(12.10.2023 13:41:53) Inko, přesně...
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(12.10.2023 12:49:55) "pokud se mi neobalený sešit v důsledku nějaké události zničí, tak si pak můžu nadávat leda sama sobě, že s obalem by se to nejspíš nestalo" Muzu poprosit o priklad takove udalosti? Vazne me zadna nenapada. Neobaleny sesit ma za nasledek maximalne jen a pouze zohybane rohy. Obal vodotesny neni naopak pri politi tekutina zatece pod nej. Pri pozaru shori u z obalem, co by se tedy mohlo stat?
|
|
|
|
TaJ |
|
(12.10.2023 12:30:29) Koníčku a to já si to myslím pořád, přesně k tomu totiž to obalování je...a smysl to naprosto dává. Naopak mi moc nedává smysl hledat v tom nějaký prostředek buzerace, nebo snad dokonce princip...
|
Federika |
|
(12.10.2023 12:37:43) Buzerace to je, Taj. Protože to často chtějí po všech. A""t si obalí sešity ten, kdo je obalené mít chce a touží po tom, aby měl sešity hezký, úhledný atd.. Můj mladší syn má třeba naprostý saláty, do jednoho sešitu vždycky psal víc předmětů, psal dokonce i zezadu. Přední strana utržená, mastná místa, jelikož sešity vytahoval v autobuse a jedl nad nimi. No. co, Sešit má sloužit jemu a taky slouží, píše si tam, co potřebuje, využije, co chce a má znát. A pak se někdy stane, že některý vyučující sešity vybere a "zkontroluje". Paráda.Další buzerace. Protože sešit má sloužit tomu, kdo ty poznámky potřebuje, využívá.Pokud mu dokonale slouží, byť je to ohmataný, pomuchlaný, pokapaný atd., v čem je problém?
|
TaJ |
|
(12.10.2023 13:12:10) Federiko, no jo, tak já považuju třeba i to vedení sešitů za součást estetické výchovy, aby se naučili, že když něco dělají, tak by to mělo taky trochu vypadat a ne, že to vypadá jako prase, když je to jen jejich a nikdo to nebude kontrolovat...
|
Federika |
|
(12.10.2023 13:16:42) Taj, tohle nenaučíš. Navíc to fakt pro život důležitý není. Dcera je třeba oproti klukům vzorná, sice píše všechny předměty do jednoho velkýho sešitu (dle mého doporučení , má to vymalovaný, podtrhaný, krásný, ale zbývá jí holt míň času a chuti si jaksi osvojovat dokonale ty informace plus si je event. doplńovat do sešitu z jiných zdrojů atd. A v autobuse se svačinou v ruce si ten sešit taky nevytáhne. Co kdyby si ho pokapala, že jo. Zatímco syn bez skrupulí A doma se u může věnovat dalšímu.
|
|
Žžena |
|
(12.10.2023 13:19:11) TaJ, estetická výchova - ano, všema deseti. Ukázat, jak se to dělá, jak to vypadá dobře - ano, všema deseti. Ale svět je pestrý. Jsou děti, kterým to jde samo, jsou děti, pro který je to nedosažitelné, ale přesto ti neznamená, že mají problém. Ten sešit se stane tříděným odpadem na konci ročníku a už nikdy nebude potřeba ho použít, tomu odpovídá jeho důležitost.
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(12.10.2023 13:28:27) Taky myslím, že by se ve škole měla učit i estetika. Doma ať si píše každý třeba na okraj novin nebo toaleťák, ale sešitem se prezentuje a učitelka na to musí koukat a sahat. Z nočníku taky nejíme i když je čistě vymytý.
|
Federika |
|
(12.10.2023 13:32:06) Ne Inko, v tomhle s tebou vůbec nemůžu souhlasit. Sešit neslouží k prezentaci žáka. Sešit je jen pro něj, k tomu, aby si tam zapisoval to, co měl znát, co si o hodinách říkají a co se od něj bude požadovat. K tomu by s měl mít možnost doplňovat si své poznámky. Když mu to pomůže, může si k tomu i malovat, dopisovat cokoli. A klidně třeba v čínštině, má to být pomůcka pro žáka. Sešit nemá sloužit k tomu, aby ho obdivovala a dokonce třeba hodnotila paní učitelka nebo kdokoli jiný.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(12.10.2023 13:38:57) Když chodil syn do školy, sešity se občas vybraly a oznámkovaly. To už se dneka nedělá?
|
Federika |
|
(12.10.2023 13:40:00) U mých dětí jen velmi zřídka v první třídě. Jinak nikdy. V různých školách.
|
Alena |
|
(12.10.2023 13:42:46) Presne tak, znamkovani sesitu jsem u deti nezazila.
|
susu. |
|
(12.10.2023 13:44:33) Já teda jo.
|
|
|
|
Žžena |
|
(12.10.2023 13:41:35) Inko, u syna na druhém stupni je to tak jeden, max dva učitelé, co sešit někdy řeší. Je to tak jedna známka za pololetí nebo za rok, v kontextu celku to váhu nemá. Třídní našich deváťáků dokonce zařídil do třídy kopírku. Potřebuješ dohnat učivo, doplnit poznámky? Okopíruj si a vlep, jestli chceš. Nikdo za ručičku nevodí, nebazíruje na sešitu.
|
Federika |
|
(12.10.2023 13:50:22) Vždyt je to tak správně, Žženo. Kontrolování sešitů a bazírování na nějaké úpravě je hloupost. Nedůvěra. Představuju si, že by někdo po mně chtěl můj pracovní diář, který slouží i k mým různým poznámkám. "Ukaž, já se podívám, ja pěkně si to vedeš..." U syna taky jeden učitel kdysi měl tendenci vybírat sešity a "hodnotit", tak jednou za rok. Ale synovi jsem řekla, ať to neřeší, podstatný je, co má v hlavě.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(12.10.2023 14:02:09) Tak jsou různý sešity, pracovní, tam si může patlat co chce, to je jako ten tvůj diář a pak školní, ty se kontrolujou.
|
Federika |
|
(12.10.2023 14:03:27) Inko, a proč by se kontrolovaly? Co by se tam jako mělo kontrolovat? Nechápu. Tedy kromě toho, co jsem už psala, že za celé ty dlouhé roky se to až na nepovedené výjimky u mých dětí nikdy nedělo.
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(12.10.2023 13:32:54) A proč by museli učitelé sahat na sešity nebo do nich koukat?
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(12.10.2023 13:35:39) Učitelky ty sešity vybírají a opravují, nosí je opravovat domů.
|
Federika |
|
(12.10.2023 13:37:07) To dělaly možná za nás. Už jsem psala, ani u jednoho ze tří dětí jsem se s tím nesetkala, možná nějaká ta písanka v první třídě. Jinak píšou testy na volné papíry. Sešity si nechávají, ty jsou pro ně.
|
|
|
Delete |
|
(12.10.2023 18:43:12) Učitelky sešity vybírají a kontrolují, protože když to neudělají, nabíhají na ně rodiče, co že to ty děti učí, že má v sešitě hlouposti.
Ony totiž všechny děti nezvládají ani si to opsat správně z tabule, natož samostatně zapsat.
Takže stojí za to alespoň občas sešit prohlédnout a ty hlouposti uvést na pravou míru. I kvůli tomu dítku.
A třeba já teď v novém působišti to mám i befelem, vedení to chce, abychom aspoň jednou za nějaký časový úsek sešity zkontrolovali. Správnost, doplněné zápisy atd. Kvůli rodičům, a to zejména v předmětech, kde nepoužíváme učebnice.
Takže chápu, že u vás ve škole je to jinak, děti se tam vedou od útlého dětství k samostatnosti a zodpovědnosti, ten přístup, že sešit je dítěte a je to na něm, je mi blízký, ale v jiných školách to funguje většinou jinak.
A třeba já v matematice opravdu potřebuji vidět nejen v písemkách, jak na tom dítko je. Proto zadávám samostatnou práci, kdy jen neopisují z tabule, ale pak to také musím zkontrolovat a opravit. A je fuk, jestli v pracovním sešitě nebo běžném sešitě. Je to součást toho procesu. Promítnout výsledky a nechat žáky si opravit samostatně se mi neosvědčilo, hlavně pak těžko mohu reagovat na jejich chyby, dovysvětlit, co je potřeba. Sešity (spíš ty pracovní) vybírám tak, aby jim nechyběly při přípravě na testy, takže většinou v den, kdy ten test píšou, a protože je neučím každý den, nechávám jim je opravené ve třídě, aby si je mohli druhý den vzít. V hodinách, kdy nepíšou test, je na sešit často odkazuju, aby si v něm odpověď našli, protože opravdu nejsou zvyklí, že jsou tam ty poznámky pro ně.
Jo a vše sice vybírám a kontroluju, opravuju, ale neznámkuju.
Ale co se týče obalů i toho, že je to jejich věc, do čeho si píšou, v tom souzním s tebou. Na prvním stupni ten výběr úplně na nich nenechávám, zejména u těch mrňousů je sešit spíše pro mě, protože nemusím třídit hromady papírů, ale mám pohromadě to, co pohromadě mít chci, abych viděla vývoj, tam si na nějaké učení ze sešitu fakt nehraju, prostě tam píšou to, co je potřeba psát, ale slouží jim to právě jen pro ten okamžik. Něco jako zápisky provozujeme leda v prvouce, a i tam jsem volila raději lapbooky a pracovní listy nebo pracovní sešity (měli jsme ty mezipředmětové, tak jsem je využívala). Na druhém stupni jim doporučuju konkrétní sešity s odůvodněním, proč zrovna ten nebo onen, ale když má někdo jiný, je mi to jedno. Igelitové obaly mě štvou, protože většina si nepořídí ten pevný, takže to slézá ze sešitu při otevření, ty sešity pak po sobě hrozně kloužou, a navíc při 30 sešitech to významně naroste jak na objemu, tak na hmotnosti. A obalování pracovních sešitů s pevnými otíratelnými deskami mi přijde na hlavu úplně.
|
Federika |
|
(12.10.2023 18:55:30) Delete, já si to neumím ani představit. Já bych jako rodič nenaběhla, protože většinou nevím, co mají v sešitě. Ale tam mají blbosti, by dít zjistilo samo, když by se mu následně nepovedl test. spíš by rodiče reptali, kdyby učitel vybral sešity, protože zrovna ten den by se dítě chtělo třeba učit A naopak, kdybych byla učitelka, tak mě jímá hrůza při představě, že musím vybírat sešity, kontrolovat je.a ještě na ně dávat pozor. A pak je včas opravit a vrátit, to bych asi zvládala nejhůř. To je snad horší než překlad, kterej musíš odevzdat včas
|
Delete |
|
(12.10.2023 19:09:40) No je to úděl především matikářů a češtinářů. Tam to prostě nemůžeš nechat až do testu a až po špatné známce hledat, kde je problém.
A ano, spousta matikářů si nic nevybírá a opravuje jen testy a nadává na děti, že to nebo ono neumí a že se to mají doma naučit, ale to zase není můj styl. Já je učím, je na mně, abych zjistila včas, kde mají problém....aby v testu mohli ukázat, co umí, ne co neumí.
A protože testy mají hlášené dopředu, mohou si čas zorganizovat tak, aby se nemuseli učit v den, kdy zrovna vybírám pracáky ke kontrole (sešity, kam si píšou zápisy, vyberu tak jednou za čtvrtletí).
A dělám to pro ně, ne kvůli sobě.
No a jasně, že ty bys nenaběhla, ale ty jsi jedna z mála. Já už zažila dost rodičů, co naběhli. A nejhorší jsou v tomhle rodiče - učitelé, zejména v mém bývalém působišti si dávali obzvlášť záležet a každou chybu svým kolegům z jiné školy dávali (no, spíš dávaly) patřičně sežrat. I několik odchodů (útěků) kolegyň v důsledku takového vypruzování se konalo .
|
Federika |
|
(12.10.2023 19:19:37) Delete, ale když u nás píšou testy každou hodinu. Krátký, ale píšou, to by se nemohly vybírat pokaždý sešity. A podle těch testů pozná učitelka, co komu schází a případně to zopakujou. Co mají v sešitě ji fakt nezajímá, ale ty děti vidí, když tam mají blbost, protože se musí vlastně připravovat z hodin na hodinu. Z češtiny taky píšou každou hodinu.
|
Delete |
|
(12.10.2023 20:06:14) Vidíš, a to zase přijde nepochopitelné mně, psát každou hodinu. I sebekratší test sebere z hodiny čas, který se dá využít efektivněji. Při čtyřech hodinách matiky týdně ti 4x desetiminutovka (i s rozdáváním a vybíráním) zabere vlastně jednu celou vyučovací hodinu. Takže ze 180 minut 40 minut testuješ, co děti zvládli během 140 minut pobrat. Proč?
Přičemž nastartování hodiny po testu chvilku trvá, na všechny fáze procesu máš místo 45 minut jen 35, v lepším případě.
Pro mě i test každý týden je až moc často .
Na to, abych viděla, jak dítě pracuje, co umí a co neumí, nepotřebuju testy. Testy jsou ke zhodnocení toho, co se naučilo. Před tím je prostor na nějaký vývoj. Ten proces sleduji a koordinuji, v testu pak vidím, zda bylo dosaženo cíle.
|
Federika |
|
(12.10.2023 20:12:03) Oni jsou zvyklí, zabere jim to fakt jen těch deset minut. Učitelka opraví hned po hodině nebo hned ten den, mají zpětnou vazbu, většinou tu látku prostě pak ovládají všichni, protože i to ještě rychle rozeberou. V češtině, kterou umím posoudit, jsou na tom třeba fakt všichni dobře, vidím to na srovnání dětí z jných škol, mají prostě všechno dobře procvičené. A hodně jiný je to, že i když jsou ve třídě i slabší žáci, tak to prostě zvládaji všichni, i ti slabší. Takže jo, mně to vyhovuje a dětem taky.Nedostávají se do žádnýho skluzu, pokud noc nechápou, napravujou hned. Taky to funguje zkrátka i tak, že dávají větší pozor, nemůžou si dovolit "spát", protože vědí, že zítra testík.
|
Delete |
|
(12.10.2023 20:50:28) Tak já si třeba nedokážu představit, že dneska s nimi 30 minut řeším symbolický zápis konstrukcí trojúhelníku a zítra by z toho měli psát. Někdy, nemít dvojhodinovku, tak ani nestihneme dojít k něčemu novému.
No a na základce už vůbec.
To rozhodně není o tom, že by se flákali nebo v hodině spali a neměli něco procvičené. Ale jak můžu testovat něco, co znají 30 minut? A celý týden testovat a známkovat totéž mi také nedává smysl.
Podle mě je to jen o vytvoření tlaku, který ale nefunguje na všechny stejně.
A opravovat přímo v hodině? To už vůbec ne. Jako jo, zadat pár příkladů, kde kontroluješ jen výsledky, to si ještě dokážu představit, ale tam pak zase není co rozebírat. Ale třeba u úpravy výrazu nebo konstrukční úlohy si nedokážu představit koukat jen na výsledek....musím projít celý postup, a to nějaký čas zabere. I kdyby minutu na jeden test, tak při 30 dětech to znamená 30 minut z hodiny pryč. 10 minut píšou, 30 minut kontroluju...a učí se kdy, co, jak?
To já radši zadám problémový úkol vycházející z předchozí hodiny, a pak s nimi těch 5 minut strávím diskuzí, co, jak, proč....pak ještě něco samostatně pro ověření, že tomu rozumí, dotazy...a navážeme něčím, z čeho nám vyleze něco nového, na co zase navážeme na začátku další hodiny. A pořád mám pocit, že je na všechno málo času, že by to chtělo se na to nebo ono podívat ještě z jiné strany nebo si ukázat něco zajímavého...
Jinak s nimi také po testu rozebírám, co je potřeba....a to je zase další čas navíc, který si nedokážu představit investovat v každé hodině.
A to nemluvím o tom, že v desetiminutovém testu sice můžu ověřit znalost jednotlivostí, ale na otestování porozumění a vyřešení komplexnější úlohy je to sakra málo času.
Každopádně, to co ty považuješ za standard, tak standard prostě není. Je jasné, že při pasní testu každou hodinu každý den není na nějaké kontrolování sešitů prostor a ani důvod, řeší se jen a jen testy. Ale to neznamená, že jinde se nepracuje jinak a že ten jiný způsob není podobně efektivní. A holt k tomu patří místo známkování testů průběžná kontrola sešitů a pracovních sešitů. Je to jen o tom, na co jsou děti a rodiče v té které škole zvyklí.
|
Federika |
|
(12.10.2023 21:06:16) Po pravdě, já nevím přesně jak to mají Že píšou pořád, to vím a hodně tím poskočili dopředu, protože předtím -hlavně ti slabší-fakt občas na té hodině nedělali nic. Jestli ale píšou něco hned po vysvětlení, to možná ne, nesleduju to. A mají dvouhodinovky. Moje dcera má teď sice pěkně rozjetou pubertu, zajímají i ty lokny na hlavě a hajlatr do voka a tak, nicméně i přes absence chápe celkem rychle a testy jí nevadí. Mně spíš zaujalo to, že ani ti nejslabší žáci na tom nejsou špatně, což se vždycky nedá. říct třeba o jedničkářích z některých jiných škol. Umím posoudit jen češtinu, teda. Dřív testy takhle pořád nepsali. Jenže ti slabší se fakt často nesnažili, neřešili nic. Teď ví, že se to hned pozná, tak si to nedovolí. Ale netvrdím samozřejmě, že to mus probíhat zrovna takhle.
|
Delete |
|
(12.10.2023 21:38:42) Ono je to školou. Jsou tam děti, jejichž rodiče mají zájem. Pak se dá ledacos. Jsem teď taky na soukromé škole, kde nejsou samí géniové, a je to sakra rozdíl .
V běžné základce tohle nefunguje, myslím to doučení se a makání v hodinách. Slabé dítě, myšleno takové, co mu to fakt nejde, při tomhle systému se to nenaučí jen proto, že se píše test, pouze rezignuje, protože chytá pětku za pětkou a doma si tím často vyslouží akorát nářez, ale ani to ho matiku nenaučí.
|
Federika |
|
(12.10.2023 21:44:28) Hmm, nemám s tím takhle zkušenost. Ani bych teda mít nechtěla U nás vyloženě známky ani nedostávají, Mají procenta a sledujou spíš pohyb těch procent a taky to, jestli to opravdu chápou.
|
|
|
kachna_ |
|
(12.10.2023 21:42:37) Zrovna tohle dcera uváděla ve Vkoz jako jednu z věcí, co by učitelé neměli dělat, protože je z toho ve stresu
|
Federika |
|
(12.10.2023 21:47:11) Kachno, nevím, jestli reaguješ na ty testy, ale u nás jsou děti i rodiče spokojený, stres z toho nemají.Ani nemají proč. Nejsou z toho klasický známky,nikdo navíc nedostává špatný a můžou si to kdykoli opravit. Jde prostě hlavně o to, aby to všichni pochopili a naučili se to. Někdo samozřejmě rychlejš a líp, někdo potřebuje víc času. Stresovali by je spíš to, kdyby se testovala hromadně rozsáhlejší látka. Najednou.
|
kachna_ |
|
(12.10.2023 23:17:38) Jo, na to, ale oni dostávají špatné známky (mimochodem ta prezentace byla fakt děsně nudná), opravit nelze, jen si dat o to větší pozor, abys i ten příští nenapsala taky špatně. Krom toho deváťáci mají i z toho zeměpisu velké opakování, zdůrazněno, že to bude mít velký vliv na celkovou známku. Tak, jak to popisuješ ty, to pravděpodobně funguje
|
Federika |
|
(12.10.2023 23:22:59) kachno, velký opakování se známkou, která se nedá opravit, to je fakt stres, to chápu. Sama jsem to nesnášela.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(12.10.2023 19:20:15) A že pak učitelé utíkají-to se fakt nedivím, to je pak úplně nevděčná práce.
|
|
|
|
|
|
susu. |
|
(12.10.2023 13:44:16) Inko, já si myslím, že snaha učit i estetiku ve škole je, ale holt to rodiče, tak jak vidno i tady, bojkotují.
|
Žžena |
|
(12.10.2023 13:45:03) susu, sešit do informatiky jako vrchol výuky estetiky je nepochopení jeho účelu.
|
susu. |
|
(12.10.2023 13:47:56) No jenže u výuky estetiky jde o celek, nejen o sešit do informatiky.
|
|
|
|
|
Alena |
|
(12.10.2023 13:33:14) promin, TaJ, igelit na sesitu z Ciny neni zadna esteticka hodnota a nepotrebuju, aby k tomu nekdo me deti vychovaval.
|
susu. |
|
(12.10.2023 13:46:58) Hmm, už vidím ten řev rodičů, kdyby učitelka, v zájmu estetiky, si dovolila požadovat něco víc než igelit na sešitu z Číny, když i toto minimum je problém.
|
Žžena |
|
(12.10.2023 13:49:53) susu, inu, učitel má i jiné způsoby vedení dětí k estetickému cítění.
|
susu. |
|
(12.10.2023 13:50:50) Vést k estetice a nechat děti mít hnusné sešity je polovičaté řešení.
|
Alena |
|
(12.10.2023 13:57:32) susu dokazes pobrat, ze 1) sesit je soukroma vec zaka 2) v obalu esteticno sesitu netkvi ?
|
susu. |
|
(12.10.2023 14:19:18) Aleno a dokážeš ty pobrat, že to není jen soukromá věc žáka, když s tím sešitem musí pracovat i učitel, a že součástí estetiky je VŠE kolem nás? Tedy i sešity?
|
Alena |
|
(12.10.2023 14:28:53) susu, neustale ti opakujeme, ze sesit je vec zaka a ucitel s ni nijak pracovat nemusi. Pokud si chce pujcit od zaku jejich soukromou vec, mel by tolerovat jeji vzhled. Soucasti estetiky je vse kolem nas.Ano. Jenze ty jses presvedcena o tom, ze igelit na sesitu je ESTETICKY SPRAVNE. Ja si to nemyslim.
|
susu. |
|
(12.10.2023 14:37:42) A nejen já ti opakuju, že sešit není jen soukromá věc, ale je to i školní věc, a učitel s ní často pracuje. A holt nechce pracovat s ulepeným hnusem.
|
Alena |
|
(12.10.2023 14:39:45) Proc by mel byt neobaleny sesit ulepeny (to papir byva malokdy) a obaleny nelepkavy (igelit naopak lepi slusne ) ?
|
susu. |
|
(12.10.2023 14:41:16) Protože igelit se dá otřít vodou, papír ne.
|
Alena |
|
(12.10.2023 14:47:47) papir nelepi, sakne.
|
susu. |
|
(12.10.2023 14:51:01) A když hodně nasákne a umatlá se do toho, tak i lepí.
|
K_at |
|
(12.10.2023 14:59:08) Susu, sešity bývají většinou zásadní pro potřeby dětí. Pokud si ho zničíš, může se stát, že nebudeš mít podklady z hodin, nebo podklady ke klasifikaci. Obalené, neobalené. Tvůj boj.
|
Federika |
|
(12.10.2023 15:00:51) Kat, přesně tak.
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(12.10.2023 14:54:07) Učitele sešity zajímat nemají. Je to pomůcka pro žáka.
|
susu. |
|
(12.10.2023 15:01:09) Je to pomůcka pro žáka, se kterou je nucen pracovat i učitel. Mít čistý sešit, aby se nemusel štítit ho dotknout, je naprosté minimum.
Jako řeší se tu hygiena, čisté kliky a madla vozíků v obchoďáku, lidi se nechytnou kliky na společném wc, ani tyčky v šalině, nesednou si na sedadlo,... miliony dalších věcí a umatlané neomyvatelné sešity, kterých se musí dotýkat učitel i spolužáci, nikomu nevadí?
|
Federika |
|
(12.10.2023 15:03:30) A proč by měl učitel pracovat se sešitem žáka?
|
susu. |
|
(12.10.2023 15:04:58) Fed, v prvních třídách holt ano, a někde i ve vyšších ročnících, nechtějí mraky papírků všude, ale sešit.
|
|
|
Federika |
|
(12.10.2023 15:04:41) A proč spolužáci? Proč jsem se s tím za desítky let školní docházky ještě nesetkala?
|
susu. |
|
(12.10.2023 15:05:45) Děti si nepůjčovaly sešity na dopsání nebo okopírování? My teda běžně, za mě i dcery.
|
Alena |
|
(12.10.2023 15:07:40) susu, vazne uz je jine stoleti, sesity si nikdo nepujcuje, kdyz si reknes kamos ti to vyfoti a posle.
|
susu. |
|
(12.10.2023 15:10:45) Aleno, dcera si i přepisovala, na gymplu, pár let zpět.
|
|
|
Federika |
|
(12.10.2023 15:14:31) Susu, nikdy, proboha. Jsme v 21.století!! Proč by se půjčovaly sešity domů?
|
Evelyn1968,2děti |
|
(12.10.2023 15:17:47) To už i v osmdesátkách, když někdo chyběl, tak se mu dělaly poznámky na papíry přes kopírák, jestli ještě někdo ví, co to je
|
Federika |
|
(12.10.2023 15:20:46) Já bohužel jo Kopírák špinil a občas to nebylo pořádně vidět. Dneska udělají cvak a odeslat. Je teda často i to je problém.
|
|
susu. |
|
(12.10.2023 15:22:59) Tak my teda ne, i když jsme kopíráky znali, nebylo to zvykem a ne každý je měl doma.
|
|
TaJ |
|
(12.10.2023 15:28:18) Evelyn, kopírák se pořád normálně prodává, stejně jako třeba piják...akorát kamenné obchody už to mají jen někde, protože se na to ptá třeba tak jeden člověk do měsíce...
|
|
|
susu. |
|
(12.10.2023 15:21:31) Tak u nás jo. A nikdy si nimi nehrají, neházejí je po sobě, nenakukují si do nich, nevysypou je z aktovky na zem, když něco hledají, nešlapou v nich, nepomáhají si je navzájem sbírat,... takové sešity, ošahané množstvím ručiček, nejdou-li umýt, jsou hygienická pohroma.
Jinak, pro učebnice platí totéž, obalená jde otřít vodou při zašpinění a ty jsme si půjčovali mezi třídami, když někdo zapomněl.
|
Kaliope X |
|
(12.10.2023 15:25:51) Nevím, jaké znáš sešity ty, ale ty současné se povrchem od obalu moc neliší a jdou tedy případně otřít stejně jako ten obal.
|
Federika |
|
(12.10.2023 15:33:40) Jo, povrch učebnic jde otřít-úplně stejn jako obal. Jinak tohle jsou sešity mého syna, válí to v krabici u postele. O obalení nemůže být řeč. Uvnitř to je samá hláška typu:" Come on, bro!!" atd, přečíst se to nedá. Ale on se v tom zřejmě vyzná, výsledky měl vždycky vysoce nadprůměný, všechno si vždycky řídil sám, do ničeho si nenechá mluvit. Tedy ani do úpravy a obalování Navíc-a a to fakt oceňuju-on ty sešity fat max. využívá-otevře si je v autobuse, v ruce jídlo, doma na záchodě, kdekoli. Je dokonalej "time manager", tohle bych byla ráda,kdyby naučil dceru. A ta při tom klidně může přijít o svou dokonalou úpravu, ta je k ničemu.
|
babi_ |
|
(12.10.2023 15:57:43) Fed, jak se vyvíjí kauza jedy?
|
Federika |
|
(12.10.2023 16:02:29) Babi, kromě jednoho výslechu mrtvo. Bohužel tu práci, nad kterou trávil celý rok spoustu času, dělat nemůže. Jak to celý dopadne, nevíme. Ale už se pomalu přátelí s vyučujícími na jaderné chemii a spřádá plány, co by tam mohl event. na VŠ dělat Tak snad si tu "svou práci " nakonec dodělá, nějak a nebudou mu v tom bránit okolnosti. Je to těžký, no Ne nadarmo se říká-"Malé děti, malé starosti..."
|
babi_ |
|
(12.10.2023 18:16:27) Federiko, děkuji za zprávu... moc vám držím palce!
|
|
K_at |
|
(12.10.2023 18:45:23) Federiko, teda kéž to zůstane ve fázi "mrtvo".
|
Federika |
|
(12.10.2023 18:48:36) Kat, to nezůstane určitě. Jen na to mají 60 dní od výslechu. A to ještě neuplynulo. Táhne se to.
|
K_at |
|
(12.10.2023 18:53:44) Doufám, že budou příčetní.
|
Federika |
|
(12.10.2023 18:57:28) Kat, nám bylo řečeno, že se to bude odehrávat od výsledků podrobný analýzy. Ale naposledy se dozvěděl, že to tam ještě ani neposlali. A škola bude jednat podle toho, jak to dopadne. No dobře, takhle teda snad asi stihne i odmaturovat
|
|
|
|
|
|
|
Kaliope X |
|
(12.10.2023 17:42:28) Federiko, ta tvá fotka jasně dokazuje, že obalování je zbytečnost Já žádné zničené ani olepené či opatlané sešity nevidím
|
TaJ |
|
(12.10.2023 17:59:04) Kaliope, já vidím odpadkový koš , ze sešitů toho moc vidět není
|
Federika |
|
(12.10.2023 18:15:03) No moment, jakej odpadkovej koš? To je speciální bedýnka na sešity, přece
|
TaJ |
|
(12.10.2023 18:33:02) A na zmačkaný papíry a igelity...
|
Federika |
|
(12.10.2023 18:47:42) Jo, to jsou ty papíry, co si vytáhne v autobuse a pak si je klidně dá třeba do kapsy... doma hodí do bedýnky Ale zas to všechno umí.
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(12.10.2023 20:08:21) Federiko, boží fotka. Přesně takto to vypadalo u mých dětí. Maturovali na jedničky a hravě se dostali na VŠ, kam je tradičně přetlak, tudíž předpokládám, že na kusu hnusného, nepraktického a neekologického igelitu vzdělávání opravdu nestojí S estetickou kulturou jinak nemají problém, jeden studuje umění a druhý chodí do práce v obleku
|
Federika |
|
(12.10.2023 20:13:52) Jo, Ropucho, tak tenhle bordelář bez obalů, ten se fakt dostane, kam si vzpomene. Ale bordel bude mít nejspíš pořád Umění ho přitom zajímá a hodně.
|
Ropucha + 2 |
|
(12.10.2023 20:20:39) Federiko, věřím, protože igelitový obal na sešitu nemá nic společného ani se vzděláváním, ani s estetikou, to je prostě nepochopitelný úkaz, který se nepochopitelnou setrvačností drží v roce 2023 (!)
|
Evelyn1968,2děti |
|
(12.10.2023 21:46:41) "nepochopitelný úkaz, který se nepochopitelnou setrvačností drží v roce 2023 (!)"...
Mě šokuje, že se tohoto úkazu drží lidé mnohem mladší, než jsem já, aspoň tady na Rodině
To i moje máma, socialistická učitelka, která těch dětských sešitů domů k opravě natahala stovky, chápe, že vývoj jde kupředu
|
|
|
|
|
|
|
babi_ |
|
(12.10.2023 15:29:09) A nikdy si nimi nehrají, neházejí je po sobě, nenakukují si do nich, nevysypou je z aktovky na zem, když něco hledají, nešlapou v nich, nepomáhají si je navzájem sbírat,..
Ano, sice tedy nikdy neříkej nikdy - je možné, že se tyhle velmi neobvyklé věci některému dítěti výjimečně přihodí, ale jinak máš pravdu, Susu. "Nakukování" asi probíhá častěji, ale to nevím, jak souvisí s igelitem zvenku.
|
|
Půlka psa |
|
(12.10.2023 22:26:27) "takové sešity, ošahané množstvím ručiček, nejdou-li umýt, jsou hygienická pohroma"
To je nejspíš pravda, akorát neznám v praxi nikoho, kdo si sešity myje, i když jsou omyvatelné, takže hygienická pohroma se zrealizuje tak jako tak ..... Fakt jste si někdo v reálu myli sešit, který vám ochmatali zákeřní spolužáci?
|
Kaliope X |
|
(12.10.2023 22:32:00) Půlko, neznám nikoho, ale právě si teď díky tobě představuji poučeného prvňáčka, jak jde sešit poctivě umýt, jen mu rodič zapomněl zdůraznit, že ten sešit má nejdřív z toho obalu vyndat
|
Federika |
|
(12.10.2023 22:33:08) Tak může to otřít třeba dezinfekčním kapesníčkem. Fuj, špinavej spolužák
|
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(12.10.2023 22:32:48) Hlásím, že máma žádný sešit, ohmataný dětskýma rukama, doma neomývala, i kdyby byl 10x v igelitu
|
|
K_at |
|
(12.10.2023 22:35:08) Když ty děti jsou strašně nehygienické od přírody. Já nevím, jestli není lepší je úplně zrušit. Nebo projít denně dekontanimaci včetně věcí....
|
Federika |
|
(12.10.2023 22:38:05) Já to říkám pořád. Proto jsem děti nikdy nechtěla. Vřískají, ječí, vylučujou, obtěžujou, pořád něco chtějí a stojí hromadu peněz a času. A ještě ty sešity fuj.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(12.10.2023 22:45:47) Omývání sešitů?? Tedy, dočetla jsem se tady za ty roky už ledacos, ale zdá se, že studnice podivností je bezedná
|
Půlka psa |
|
(12.10.2023 22:52:20) On to nejspíš opravdu někdo dělá a sešit osahaný od spolužáka myje. Obsedantně kompulzivní porucha ..
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(12.10.2023 15:31:37) Federiko, jo, u syna si to proste kluci vyfotí a pošlou a pak si to přepíšou do sešitu.
|
|
|
|
|
K_at |
|
(12.10.2023 15:05:29) Susu, to je docela dramatický popis sešitů.....
|
susu. |
|
(12.10.2023 15:09:55) hmm, mě přijde reálný, nakolik jsem občas viděla, když se neobalí a přijde k nějaké té úhoně, fleku od jídla, mokré skvrně, stopy rukou, spadne do bláta, jak děti s tím dělají kde co...A z papíru to prostě nevyčistíš, zůstává tam všechno, igelit otřeš mokrou hadrou, když je třeba.
No a madla, kliky, sedadla, šalinové tyče, vše tu už bylo, kdo se čeho štítí... sešitů fakt nikdo?
Ale budu muset jít...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(12.10.2023 13:51:21) Třeba by mohla chtít vyčištěné uši? Nebo vycíděné boty? Nagelované vlasy?
|
susu. |
|
(12.10.2023 13:52:11) Tuším, že ty uši a boty některým dětem taky připomínají.
|
susu. |
|
(12.10.2023 13:53:40) Jak to bylo? Dobrou chuť ti k jídlu dodá, čistý ručník, mýdlo voda. Těch říkanek byla celkem hromada, patrně i o čistých uších. U nás vždy učitelky mluvily o pěstování řepy ve špinavých uších, ale nerýmovalo se to.
|
|
Federika |
|
(12.10.2023 13:56:48) Moje dcera by na rozdíl od synů měla z estetiky jedničku s hvězdičkou Má krásný sešit, nadpisy vymalované tříbarevně a ještě vystínované.Každý předmět oddělený extra barevnu složkou. Boty má nastříkané drahým odpuzovačemm špíny a večer otírá nano houbičkou. Vlasy pečlivě učesané, vyžehlené, oči dokonale nevystínované, rty vykonturované, tváře vyblendované Nehty dokonale vymodelované. Co na tom,že občas pokulhává ten obsah sešitů v hlavě
|
L+ 2m |
|
(12.10.2023 14:39:44) Federiko, jako bys mluvila o mé dceři. Až na ten odpuzovač špíny, o jeho existenci zatím netuší. Druhá dcera také, ta se ale navíc k tomu skutečně z těch vymalovaných sešitů učí a umí, jiné známky než 1 nechce. A syn už odmala naprosto ignoroval požadavky učitelů na ořezané pastelky a obalené podepsané sešity. Do páté třídy to vydržel a na gymplu to nikdo samozřejmě neřeší. Teď sešit nemá žádný, možná jeden, nevím. V batohu do školy nosí svačinu a věci do posilovny a na sport. Někdy si dělá poznámky do ntb, jindy žádné a posílají mu je spolužačky. Každý je jiný. Kdo chce, ať má vypiplane sešity a v penálu šest odstínů od jedné barvy pastelky, ať má. Kdo nechce nemá.
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(12.10.2023 14:03:16) A jo, do školy by měli mít čistý uši i boty.
|
Federika |
|
(12.10.2023 14:04:33) A neměly by nosit tepláky, kapuce na hlavách, holky by neměly být namalované, měly by mít krátké nehty a vůbec, všichni by měli být upravení. Mluvím o roce 2023...
|
Evelyn1968,2děti |
|
(12.10.2023 14:10:14) My jsme musely mít na praxi krátké nenalakovane nehty, být nenalíčené, úplně bez šperků, všechny vlasy vyčesané pod čepec. Ale neměly jsme matiku ani fyziku od třeťáku , takže jsem se nemusela učit
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(12.10.2023 14:21:40) Aleno, tak tou estetikou jsem myslela úpravu sešitů obecně, ne jen ten obal...i když čistý průhledný obal nevnímám jako něco neestetickeho, zvlášť když to zabrání nějakému tomu ušpinění, umaštění apod. Sice tu někdo psal, že učení měly děti jen v pokoji, ale tak i tam mají občas něco k pití, nebo jídlu, ne?
|
|
|
|
|
|
susu. |
|
(12.10.2023 12:33:57) Koníčku, taky jsem to vždy brala, že jde o úhlednost a ochranu těch sešitů.
A holt, pro někoho je to zbytečnost a někdo zase nechce ztrácet čas (který stejně ztratí zbytečným remcáním).
|
kachna_ |
|
(12.10.2023 22:09:33) susu, ale já od začátku nikde ani nenaznačila, že bych chtěla dítěti s obalováním jakkoliv pomáhat, nebo to dokonce za něj udělat. Popravdě, ani mě to nenapadlo. Při tom "zbytečném remcání" jsem si náramně odpočinula, za ztracený čas to rozhodně nepovažuju.
|
|
|
Stará husa |
|
(12.10.2023 12:34:06) Jestli si dcera obalovala sešity, si už nepamatuju, ale asi jo, na žádné problémy v této oblasti si nevzpomínám. Zato u syna byl zásadní problém už to, že ani žádné pořádné sešity neměl, zapisoval si všecko do jediného rozdrbaneho neobaleneho sešitu nebo na kusy špinavého papíru. Nenosil pomůcky, nedělal domácí úkoly, prostě děs a hrůza. Přesto bez problémů vystudoval informatiku na MU a nyní úspěšně pracuje v IT jako manažer. Myslím si, že obalování či neobalováni sešitů je naprosto marginální problém.
|
Federika |
|
(12.10.2023 12:38:27) Přesně tak, Huso.
|
|
|
|