K_at |
|
(16.4.2023 11:11:37) Teď na mě vyskočil výsledek průzkumu ohledně připravenosti učitelů a studentů pedag.oborů.
Jen jsem nahlédla na první stranu souhrnu, a přesně tam zmiňují to, co tu roky řešíme - mizerná připravenost na práci s žáky a celou třídou. Dočtu později v klidu na PC. Ale třeba to bude někoho taky zajímat:
https://csicr.cz/cz/Dokumenty/Publikace-a-ostatni-vystupy/Kvalifikace,-priprava-a-kompetence-ucitelu
|
Okolík |
|
(16.4.2023 15:17:28) Jestli je to ten průzkum, jehož závěrem je (asi teda mimo mnohé jiné), že jednotlivé předměty nejlépe učí aprobovaní učitelé, tak ani nevím, jestli stojí za to to číst...
|
babi_ |
|
(16.4.2023 15:24:03) Taky tam je, že nastupující učitelé cítí větší kompetence v obsahu předmětu než v práci se třídou - kdo by to byl řekl? Ale tedy učila jsem kdysi zeměpis, nevěděla jsem z něj nic, ale dětí jsem se nebála Výjimka potvrzující pravidlo.
|
Okolík |
|
(16.4.2023 15:26:18) Aha, tak to asi opravdu číst nechci. Promiň, Kat
|
|
Rodinová |
|
(16.4.2023 17:22:43) Kdysi jsem bez jakehokoliv pedagogickeho vzdelani ucila na 8G anglictinu, o ktere jsem nevedela nic, respektive o neco malo vic nez jini zacatkem 90. let, a to ze jsem se deti nebala, bylo asi me jedine kvalifikacni plus
|
|
|
|
Senedra |
|
(16.4.2023 16:47:38) No, tak PDF soubor má 12 stránek, k něčemu jsou celé dvě... Když už zmiňovali výzkumy i v jiných zemích, tak neuvedli jejich výsledky. Taky mi chybí, kolik učitelů oslovili, kolik z nich má plné VŠ vzdělání, kolik jich studovalo pedagogické fakulty, kolik % z nich má praxi kratší 5 let, kolik delší.... takže nějaký kratičký výcuc bez jakýchkoli dodaných podkladů.
|
K_at |
|
(16.4.2023 17:53:15) Sendero, tak to jsem zklamaná. Já nakoukla na začátek, že to přečtu v klidu později. Koukám, že ani csi k tomu nemá víc uvedeno. Ach jo.
|
|
|
|