Silvie+dva kluci |
|
(3.5.2022 18:26:41) Máte asi všichni velmi inteligentní děti a nemyslím to rozhodně ironicky. Syn maturoval už loni, matika dobrý, ale čeština ho teda potrapila hodně. Studoval na průmyslovce a znalosti čj, aj rozhodně nelze srovnávat s gymplem. A do školy chodil, vcelku průměrný student, připravoval se a stejně prošel jen tak tak. Tři jeho kamarádky mají z češtiny obavy, zda ji daly. Jedna chemická prumka, dvě zdravka. Takže pro někoho levou zadní, pro druhého celkem těžké.
|
Ropucha + 2 |
|
(3.5.2022 18:36:16) Silvie, věřím, že na průmyslovce je těžiště výuky jinde než v ČJ a AJ. Proto jsou také limity tak benevolentní, aby maturitu složili studenti i na těchto školách. To je úskalí unifikované státní maturity, pro některé maturitní obory je náročná, pro gymnazisty málo náročná.
|
|
Monika |
|
(3.5.2022 18:37:14) U synovce před 5 lety na průmce (IT) odmaturovalo z 18 maturantů na jaře jen 7! Byl to tedy nově otevřený obor, kam nebyla zrovna tlačenice, takže tomu to pak asi odpovídalo ...
|
|
Delete |
|
(3.5.2022 19:54:10) Moje holky včera AJ "s prstem v nose", u češtiny už tak sebevědomé nejsou. Jednu třeba zaskočilo, že když napíše Emil Zola místo Zola, tak ztratí body. Projít by prý měla, ale úplně v pohodě to nevnímala. Druhá prý bude ráda, když projde. Obě na stejném gymplu, navíc stejném, jako nejstarší, které měla z ČJ na jedna, školou to úplně nebude. Holky se snaží, ale chybují, v češtině nijak nezáří.
|
Senedra |
|
(3.5.2022 20:20:58) Zrovna jsem si vytiskla matematiku, jsem zvědavá...
|
Delete |
|
(3.5.2022 22:39:32) Matika mě letos nechává v klidu, s tou holky těžce nekamaráděj . Teda jedna by i jo, ale měla pech na matikáře, druhá v pololetí málem propadla (ještě v prosinci měla čistou 5, v lednu ji zachránily posloupnosti ). Dneska tedy přišly obě s dvojkou, ale maturitu z matiky svorně odmítly, ten blok z 1. stupně základky (konkrétně z 5. třídy) nikdy nepřekonaly.
|
|
Delete |
|
(4.5.2022 18:08:44) Tak nakonec jsem si zkusila i tu matiku a přijde mi lehčí než obvykle. Je to znát i na mém výsledku, poslední roky mi to vždy vycházelo na 4, tentokrát sice s odřenýma ušima, ale na 3. Už dávno neumím posloupnosti, logaritmy, dělám mnohem víc chyb v úpravách lomených výrazů....
V češtině už také ztrácím cvik a dělám víc chyb, znalosti z literatury už skoro nula. Úplně jednoduché mi to nepřišlo, hlavně kvůli omezenému času. Takže mi to vyšlo také na trojku.
|
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(4.5.2022 15:07:38) Syn tam má taky Emila navíc
|
babi_ |
|
(4.5.2022 15:58:07) Tak koukám, co je s tím Zolou... a v otázce je výslovně "příjmení", a že špatně je i cokoli navíc:
28.2 Napište příjmení spisovatele, které patří na druhé vynechané místo (xxxxx) ve výchozím textu. Odpovědi musí být zapsány bezchybně. Zápis jakékoli nesprávné (tedy i nepožadované) informace je považován za chybu.
|
Delete |
|
(4.5.2022 18:03:34) Jasně, že zadání je jednoznačné.
Ale dítě holt ve stresu přehlédlo, nedočetlo...
Když to pak zjistila, cítila se zaskočenná.
|
babi_ |
|
(4.5.2022 18:08:53) Je otázka, zda je to zbytečný chyták, nebo "rozlišovací" mezi pozorným soustředěným čtenářem a "přelétavačem". Můj dys-syn by neměl šanci, ale on by patrně nevěděl vůbec Zolu, čímž by se to vyřešilo
|
Delete |
|
(4.5.2022 18:19:02) Mně to přišlo jako zbytečný chyták, na pozorné čtení tam jsou přímo zaměřené otázky. Holku to zpětné zjištění akorát rozladilo a ubralo na sebevědomí, kterým zrovna nepřekypuje. A pokud ten bod pak bude rozhodovat o známce, tak zrovna ji to bude mrzet hodně.
Pro mě je důležité, aby prošla. Teda obě aby prošly.
Tahle stresuje víc, je přijatá na školu, kam chce nejvíc, bez přijímaček, ale musí k tomu mít maturitu už teď na jaře. Druhou uklidnilo, že jí pro nástup na školu stačí zvládnout podzimní termín. Já tedy myslím, že zvládla i tenhle, ale to vědomí je pro ni důležité i třeba k ústním.
|
babi_ |
|
(4.5.2022 18:21:45) Je neuvěřitelný, že už maturujou! Tož ať se jim daří i u ústních
|
Delete |
|
(4.5.2022 19:28:48) Děkuju .
|
Klara 68 |
|
(4.5.2022 19:58:29) Oni to s tím Zolou možná myslí jinak. Nesprávná odpověď nerovná se nepožadovaná. Možná tím chtěli říct, že když žák odpoví např. Jean Zola, je to špatně, i když Zola je dobře a špatně je nepožadovaná informace - křestní jméno. A za Emila Zolu bod bude. Neručím za to, nejsem Cermat.
|
Delete |
|
(4.5.2022 20:46:08) Mě zase napadlo, jestli tím právě nechtěli předejít dohadům a protestům ohledně různých variant psaní jména Emil. Zola je jednoznačná odpověď, vše ostatní je vyloučeno.
Holky si teď spočítaly body a podle předpokladu se pohybují přesně na hranici dvojky a trojky, takže tu jednu ten Zola čílí. Ale celkově jsou spokojené, že to mají.
A vypadá to, že mají i stejně bodů, akorát každá ztrácela na něčem úplně jiném.
|
Klara 68 |
|
(4.5.2022 21:01:31) Tak ty různé varianty jména jsou určitě důvod, proč nepožadují povinně i křestní jméno. Ale didakťák teď vůbec nemá vliv na známku, tam je to jen udělal/neudělal. Známka je ze slohovky a ústní zkoušky v poměru 40:60.
|
|
Okolík |
|
(4.5.2022 21:09:03) Delete, ať si holky se známkou nelámou hlavu, didaktické testy se hodnotí uspěl/neuspěl nebo tak nějak, známky se už nedávají... Jinak je to nějaký rychlý běh času, nedávno jste řešili osmiletý gympl pro holky a ony už maturují...
|
Delete |
|
(4.5.2022 21:20:07) Holky to vědí, že se ta známka nepočítá, ale stejně mají potřebu se zaškatulkovat .
Ta jedna trochu stresovala, protože cvičný didakťák jí nevyšel, neprošla by, tak nebyla schopná se na výsledky doteď podívat. Já u ní byla původně na nervy spíš kvůli slohu, ještě v kvartě nebyla schopná napsat nic kromě pracovního postupu a popisu. A teď si klidně zvolila líčení a prý v pohodě.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.5.2022 21:52:24) známky se nedávají, ale dávají se k tomu uspěl/neuspěl procenta, ale málokoho zajímají
|
|
|
|
Federika |
|
(4.5.2022 20:59:21) Kláro, to určitě ne. Je to stejné jako v testech na přijímačky na gympl. Upřesní, co chtějí mít jako odpověď a všechno ostatní je špatně, to tam taky zmíní. Kdo čte pořádně, nemá. s tím problém. Tak ať jim to všem vyjde...
|
|
77kraska |
|
(4.5.2022 21:20:04) jak znam Cermat, tak jedina spravna odpoved bude "Zola"
i kdyby student napsal krestni jmeno stejne jako ho Zola mel v "rodnem a krestnim listu", tak ma body dolu
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(4.5.2022 21:25:46) A proč to tak je? Takovej úkol nechápu.
|
babi_ |
|
(4.5.2022 21:41:27) No že rozumíš česky a čteš, co je napsáno. Nejen ve zdrojovém textu, ale i co se požaduje za odpověď. Mně to přijde celkem ok. Ve spoustě formulářů se chce to samé - sem napiš příjmení, a dost lidí tam napíše i jméno, takže pak v seznamu je za Jedličkou Jiří Blatouch.
|
Monika + 2 |
|
(4.5.2022 23:57:42) Souhlas, kdyby zadání znělo, že je třeba doplnit jméno autora, tak tahle otázka testuje pouze znalost. Tím, že se k tomu přidá i instrukce, co se má zapsat, resp. že i nevyžádaná informace je chybná, se testuje i schopnost číst a rozumět textu, sledovat pokyny.
|
|
|
|
|
babi_ |
|
(4.5.2022 21:20:36) Klaro, ne. Je to jednoznačné: právě a jen příjmení. Cokoli jiného je chyba. A tedy i ve výsledcích mají "Zola", žádné další varianty správné odpovědi tam nejsou.
|
Klara 68 |
|
(4.5.2022 23:36:52) Tak asi máte pravdu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ennywan |
|
(3.5.2022 22:09:56) Opravdu nelze srovnávat gympl s prumkou, protože prumka má celou dobu mnohem míň hodin češtiny než gympl a myslím, že stejné to bude i s angličtinou. Koneckonců proto je to i tak nastavené, že uspěje i ten, co má nejméně 44%.
|
|
|