Viollett |
|
(19.6.2021 7:12:38) Se školením neporadím, ale sikanu ve školce jsem před lety řešila u vlastního dítěte. Agresorem byl tříleťák, otec neznámý, matka v blázinci, v péči mladé babičky a dvacetiletých strýců, kteří mu doma pouštěli v TV střílečky a buhvico ještě. Učitelka řešit neuměla, ředitelka řešila tak, ze učitelku vyrazila. Zástupkyně ředitelky mi řekla, ze kdyby se moje dítě nebránilo útokům, tak by nemělo problém, protože obrana agresora motivuje k další agresi. Protože hrozilo nevratné poškození zdraví (sama jsem byla svědkem situace, kdy agresor znicehonic zaútočil proti očím mého dítěte), nečekala jsem, jak si poradi další učitelka a zvolila okamžitý přestup jinam. Zpětně toto rozhodnutí považuji za jedno z nejlepších v mem životě.
|
Bouřka |
|
(19.6.2021 8:17:27) Fakt jde u tříleťáka mluvit o šikaně? Ve školce si to umím představit u těch starších, ale na takhle malé děcko mi to přijde moc složitý komplex mimo jejich sociální úroveň. Agresivní být samozřejmě můžou, ale to jednání vyplývá z jiných důvodů, řekla bych.
|
|
K_at |
|
(19.6.2021 9:15:12) Viollet, to asi nebyla šikana, ale dítě poznamenané špatným prostředím. Smutné. Ano, ve školkách je to vůbec pakárna. Nemáš se moc nakoho obrátit.
|
|
Vítr z hor |
|
(19.6.2021 9:23:35) Violet, to nevypadá na šikanu ale na agresi jednoho dítěte. Opravdová šikana je ve školce vzácná, děti tohoto věku obvykle nemívají schopnost postavit tým proti jednomu (několika). Ale zažila jsem to, dítě se to naučilo od staršího sourozence (který rozjel velmi úspěšnou šikanu ve cca 4. třídě). Dotyčné dítě to naučilo pár svých kamarádků a začali velmi efektivně – znedůvěryhodněním jejich cílů. Vymýšleli si různá udání, střídali se v jejich hlášení, vzájemně si je potvrzovali a cílem bylo, aby oni byli považováni za ty slušné, hodné a jejich oběti za nedůvěryhodné, zlobivé. Takhle si upevňovali postavení ve třídě vzhledem k ostatním dětem i učitelům. Ve škole to ze začátku probíhalo stejně, ale provalilo se to, až když dotyčnou oběť dlouhodobě mlátili. I tak se jim podařilo přesvědčit učitele, že oběť si to zasloužila. Učitelé tehdy zakročili proti mlácení oběti, ale jinak vyšli šikanujícím všemožně vstříc a pomáhali jim psychicky likvidovat ostatní. Nakonec se v rámci řešení šikany s odborníkem měla třída naučit mít ty agresory ráda.
|
|
|