libik |
|
(9.2.2021 17:47:34) Paní učitelka Vránová mě nadchla 1) má fakt dobré psí plemeno, krásný exemplář 2) je laskavá 3) má smysl pro humor
K bodům 2,3, v typu nadání "neúspěšný a nerozpoznaný" se může najít každý z nás
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.2.2021 17:58:50) libiku
K bodům 2,3, v typu nadání "neúspěšný a nerozpoznaný" se může najít každý z nás
ani nevíš, jak častý problém to je
|
libik |
|
(9.2.2021 18:14:48) Yuki, paní Vránová poměřuje nadání k matematice s nadáním vrzat na housličky a zamýšlí se, že nemají matematici zušky, já jsem pro, ať je mají
Obecně si ale myslím, že stačí přátelská škola a může vedle sebe ve škole existovat i nehudební Maruška vedle Franty, co hraje na 5 hudebních nástrojů, jako naši hrdinové Honzík s klackem a Lojzík, co vykládá o ...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.2.2021 18:20:14) libiku, nemáš zkušenost s mimořádně nadaným dítětem, to je něco, co nemá většina lidí, fakt, ta paní opravdu ví, o čem mluví, já to vím taky, mám to doma
ono je něco jinýho existovat vedle sebe a rozvíjet se, nenudit se, nezačít se považovat za nejlepšího i bez práce, nerezignovat na svoje další vzdělávání
|
libik |
|
(9.2.2021 18:48:19) Yuki, já pořád nechápu (už několik let), proč by se notabene zrovna u těch géniů mělo speciálně dbát na to, aby se nenudili a nerezignovali na své další vzdělání.
Honzík se může nudit a na všechno se vyprdnout? Nebo snad pro Honzíka je memorování podstatných jmen zábavné a rozvíjející, když je tak tupej?
Srovnání se zuškami mi přišlo trefný. Tak fajn, umožněme géniům , ať se vzdělávají v dotovaných "základních geniálních školách" (po vyučování), ale směřujme k tomu, ať je škola unikátním místem tolerance a spolupráce všech a obsah a forma vzdělávání je přitažlivá taky pro všechny.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(9.2.2021 18:51:52) libiku, každý se někdy potřebuje začít učit, většina dětí začne v 1. třídě, maximálně ve 3. ale pak je pár takových, který se nikdy učit nemuseli a to ještě ani v 9. no a pak přijde první těžká věc a jsou v háji, jejich schopnosti se nevyužijí a jejich psychika jde do prčic
ale to je fakt stručně a málo výstižně, to je totiž téma na knížky
|
|
|
|
nordica |
|
(9.2.2021 19:59:31) Libík, opět blbé kecy, jako vždy u podobného tématu a navíc z toho hodně čouhají kyselé hrozny, vidˇ. Kdo nezažil, nepochopí a jedovatě mele nesmysly.
|
libik |
|
(9.2.2021 20:15:07) Kyselé hrozny z toho, že jsem nezažila strádání génia nebo strádání nad géniem??? Hmmmm, to je na mě moc těžký
|
|
|
|
Buřt |
|
(9.2.2021 20:53:13) Ja si myslim, ze by bylo nejlepsi opustit paradigma deti se SPU a deti nadanych a prijmout tezi, ze neexistuje prumerne dite. Ze kazde ma sve vzdelavaci potreby. A resit to na urovni predmetu. Ve skole se tremi paralelkami mit treba tri urovne cestiny a matiky. Bystri a se zajmem o tento predmet chodi na jeho ackovou verzi. Ti, co je to nebere nebo jim to nejde, chodi na ceckovou. A Pepicek muze chodit na ackovou matiku, ale na ceckovou cestinu, a nezije s nalepkou. Mit treba vytvarku ve dvou urovnich - zajima me / nezajima, hudebku taky. Mit vice volitelnaku. Kazde dite nechat vysetrit skolnim psychologem a pomoci mu urcit ty odpovidajici urovne predmetu. Ktere jsou samozrejme pruchozi. Jee, to zni krasne. Odpadlo by podle to nalepkovani nadany/nenadany, odpadl by ten rigidni tridni kolektiv, kazdy by mohl nekde vyniknout - i ten prumerny zak by se mohl citit dobre v te ceckove cestine, kde by byl dobry. Nikdo totiz neni prumerny, a tim, ze vytvorime sirokou cast zaku se SPU a pak dalsi cast onalepkovanych nadanim, tak tam vznikne ten stred, o jehoz potreby se nikdo nezajima ...
|
K_at |
|
(9.2.2021 21:00:21) Buřte, vřele souhlasím. Nicméně třeba SPU bych třeba ponechala jako zásadní info pro práci s žákem. Jinak si myslím, že 1.-3.trida by +- měly mít zhruba stejné výstupy. Ale nejpozději ve 3. By se mělo začít více štěpit na volitelné i praktické předměty. S větší možností individuální podpory. A třeba od 5/6.tridy nabízet třeba i větší odklon k praktickému vyučování, opakování atd. Nebo naopak větší studijní záběr.
|
|
|
|
Okolík |
|
(9.2.2021 18:42:42) No, však paní Vávrová přesně s tímto má zkušenosti a prožije to na normální běžné ZŠ, Libiku.
|
|
|