Yuki 00,03,07 |
|
(24.1.2021 11:24:27) kdoto, fakt bych ráda viděla tvý dítě naživo, má problém s učiteli, přitom není nejhorší a přitom si s ním neví rady ani odborníci, neumí poradit
s čím vlastně mají poradit?
já mám dítě hodně problémový, teda bývalo, s věkem se hodně uklidnil, ale bylo to opravdu moc o práci s emocemi, jeho i mými, o fungování doma i ve škole, je to souhrn všeho,
a pak je to o mantinelech
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.1.2021 11:55:09) jako bys popisovala toho mýho, i on musel pochopit, že mluvit pořád a ozývat se ke všemu není vhodný, to je výchova, musí se to naučit a zbaví se většiny problémů že nechce dělat olympiádu, jeho lenost, jeho chyba, mohl by se posunout dál, taky mám takový ve škole, co se dá dělat
|
Federika |
|
(24.1.2021 11:56:15) Ani jedno z mých dětí nikdy nedělalo olympiádu, nezajímá je to, nebaví, nechtějí. Nikdy to ani ničemu nevadilo, prč by mělo, ať olympiádu dělají ti, koho to baví.
|
|
K_at |
|
(24.1.2021 12:35:09) Kdoto, vyroste z toho. Pokud je ve škole většinu času v tenzi, a navíc už dopředu třeba čeká i problém, je to těžký.
|
|
Federika |
|
(24.1.2021 12:37:35) Kdoto, píšeš, že vykazuje rysy A. Můj starší syn AS má a rozhodně to na jeho přístupu ke škole bylo vidět. Byly věci, který se moc ovlivnit nedaly.Na tom jednom gymplu se třeba extrémně vysoko hodnotila aktivita v hodině, kterou měl už od první třídy nulovou a rozhodně ho nic k větší aktivitě ( minimálně k té, která by byla vidět) nedonutilo.To samý ty soutěže. Proč by se měl zúčastňovat nějakých soutěží, dokonce i takových, kde by měl možnost velmi dobře uspět? Neměl tu potřebu, vůbec.
|
Federika |
|
(24.1.2021 13:05:41) Kdoto, nevím. Syn měl po celou dobu diagn. ADHD a agresí, sníženou schopnost ovládání . Že jde o AS bylo zjištěno v době, kdy byl téměř dospělý. A je to špatně, nejde o školu, nikdy neměl ani individuál ani žádnej papír , na který by se měl brát ohled, nic. Jde o to, že v nižším věku by třeba spolupracoval, sám by třeba chtěl vědět, jak si ulehčit život, popř. jak pracovat s tím, aby neměl problémy.V dospělosti ty jako rodič už nic nezmůžeš.
|
K_at |
|
(24.1.2021 13:23:56) Mmch - kam se obrátit o test na možnou poruchu pozornosti u 15leté? Praha, Praha východ. Nebo kolem Prahy? Nedaří se mi dlouho spojit s naší spádovou PPP.
|
|
|
Federika |
|
(24.1.2021 14:25:39) Kdoto, mně nikdy nešlo o to, co by se změnilo ve škole, nezměnilo by se nic. Nebuzerovala jsem ho kvůli známkám ani kvůli dvojce z chování, ani kvůli tomu, jak mi na rodičáku jeden po druhým vyučujícím oznamovali, že "aktivita" pět.Věděla jsem,že je chytrej, že si vybere VŠ podle svýho a bude ji studovat. Nešlo mi nakonec ani o to, že my jako rodina ho občas máme plný zuby a já jsem z něj celý dětství byla často nešťastná. Chtěla bych,aby porozuměl sám sobě, aby s tím uměl pracovat. Vím jistě, že mu jeho chování, postoj atd občas vadí, ale že to neumí ovládat. A jeho život to ovlivní zcela jistě.
|
TaJ |
|
(24.1.2021 17:13:14) Kdoto, syn má od začátku psanou VD, ale s postupem času si taky myslím, že má hodně znaků AS...vyloženě jsme s ním o tom nemluvili, ale ví, že má některé věci jinak, že mu vadí něco, co jiným ne a že něco prostě vnímá jinak...jen to nemá vyloženě pojmenované...jelikož jde pořád dopředu a zatím se to zlepšuje, tak po oficiální dg. zatím nepátrám...ono i v tom jeho kroužku je dost podobných kluků, takže si s nimi docela rozumí, navíc je ve škole, kde každý má nějaké problémy, takže je zvyklý to brát, že každý má něco, co mu vadí, nebo s čím se musí nějak vypořádat...
|
Monty |
|
(24.1.2021 17:18:26) Hodně znaků AS má kdekdo, protože AS je hlavně o specifickým vnímání a (ne)chápání určitých pojmů, což s sebou obvykle nese jistá specifika v chování, ale upřímně si myslím, že kdybychom jako společnost byli benevolentnější ve vnímání toho, co je a co není "normální", tak tuhle diagnózu vůbec nepotřebujeme.
|
Federika |
|
(24.1.2021 17:25:30) Monty, jo. Problém je, že když pak některý situace vůbec nezvládají a jsou a agresívní, tak moc nepomůže rada, kterou rádi udílejí psychologové, že se mám e těchto situací vyvarovat. Protože to bohužel vždycky nejde. A já jsem ho chtěla dostat do nějaký t skupiny, kde by se třeba naučil, jak s tím pracovat. Pomohlo by to hlavně jemu,ale i okolí.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.1.2021 18:16:45) kdoto, ty neumíš číst, já říkám, že poslechnu toho, kdo umí situaci popsat, ale pokud někdo mluví pořád, žvanil , opravdu není možný/nutný/vhodný aby mluvil pořád on, to je trochu rozdíl, ono je těch dětí ve třídě víc, víc než 1, dokonce je jich někdy víc než 20a opravdu není možný, aby mluvil pořád ten jeden, protože ještě ve 13 letech "na to má papír"
|
K_at |
|
(24.1.2021 18:29:02) Yuki, jasně to je otravný. A hrozně to ruší všechny. Jenom nemyslím, že to je případ Kdoto syna. Ani 5e by ona viděla pouze svého "bobánka". Je vidět, že s ním fakt usilovně pracuje.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.1.2021 18:46:51) kdoto, kolik je vás doma? a nemyslím tím když náhodou přijede někdo, ale denně
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.1.2021 20:24:57) kdoto, u nás je družina do třetí třídy a dost, dál jsou děti samostatný, a to jsme škola v něčem jako středisková obec, většina dojíždí
pokud jste doma 4, v malým bytě, pak asi má kluk dost možností být vidět, jenž ve škole tolik pozornosti nemá, tak si o ni říká. Otázka je - proč?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.1.2021 20:52:17) kdoto, dobře, a teď - nebylo by lepší zvýšit si sebevědomí jinak? proč potřebuje zvýšit sebejistotu? šikanou si prošli moji kluci taky, oba, včetně šikany od učitelky. Přesto mají sebevědomí dostatečný, asi proto, že nepotřebují nikomu nic dokazovat, oni ví, že jsou v něčem dobří. Což je základ. V čem je dobrý tvůj syn? v čem by mohl být lepší? co může udělat pro to, aby byl v něčem tak dobrý, aby on sám neměl potřebu se předvádět?
že je oběť šikany později agresorem nebo aspoň má snahu vést, to je známá věc, ale je potřeba s tím pracovat, tímto způsobem si sebevědomí nevýší, dál ho bude hrát, před ostatními i před sebou samým. Je potřeba zvýšit si sebejistotu skutečně
on zatím jede v módu radši na mě řvěte, ale všímejte si mě, tak ať si ho všímají pro něco, co bude skutečně stát za to - jenže na to je líný, musel y pro to něco udělat. A zase jsme tam, kde být nechce.
Zkus mu vysvětlit, že takto na sebe upozorňuje blbě, nikam to nepovede, ale ukázat, že něco umí, je v něčem dobrej, to je ten způsob, který pomůže jeho sebevědomí a ještě si ho budou všímat a brát ho na vědomí
otázka je, jak je nastavený kolektiv, pokud je to se šprtem se nebavíme, tak je to marný, ale pokud je blbá škola, nemůžou na ní být dobrý vztahy a v tom případě se nedá dělat nic jinýho, než odejít
jak z toho ven? pokud není ochotný něco začít dělat, nejste ochotní změnit školu, pak se smiř s tím, že bude mít blbý známky, dvojku z chování a průsery jeden za druhým, jiný řešení to nemá, svět kolem se nezmění
|
K_at |
|
(24.1.2021 21:22:49) Kdoto, myslím, že ne. 5y role v tom stávajícím kolektivu jsou dost usazený, daný. V nové škole, v dobré třídě, může zjistit, že ho budou brát prostě tak jak je. Myslím, že je to i o těch stereotypech, které už ty zajeté kolektivy mají (A řekne-B udělá - C se naštve - D řekne...) a jede to jako smyčka.
|
K_at |
|
(24.1.2021 21:56:45) Kdoto, no tak možná to má v povaze. Vem to zase tak, že když bys na té škole nebyla, nejméně o polovině situací a 90% reálií vůbec nevíš. Což mě vede teď k jedné myšlence, a to asi střílím vedle. Jen mi to něco připomnělo. Nemůže to být trochu i efekt "učitelského dítěte"? Tedy je víc vidět, víc ho sledují, ty jsi mu "v zádech" (obrazně řečeno) atd. Takový souhrn drobných věcí jako rozbuška.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(24.1.2021 22:01:19) To jsem chtěla napsat dávno, pokud nechce školu změnit syn, měla by to udělat matka. Na deti zaměstnanců se vždycky koukalo blbě a dneska to nebude jiný.
|
Okolík |
|
(24.1.2021 22:18:11) No to je fakt. Děti zaměstnanců školy nemají vůbec jednoduché postavení.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.1.2021 7:28:43) ještě k tomu vypnutí
možná že to bylo tak, že on byl první, kdo tu hodinu začal rušit, nebo byl výraznější a ostatní se přidali
Teda neumím si představit, že bych vyhodila 6 dětí, to fakt ne, já jsem ještě nevyhodila online nikoho ani nevím, že by to bylo u syna
a normálně ze třídy jeden za dveře úplně stačí, to mám jednoho experta, který tam občas potřebuje, aby se uklidnil, on se projde po chodbě a za dvě minuty je zpátky a je klid, prostě tu hodinu neusedí bez pohybu
ale odpojit 6 dětí z online, co dělali? to si vůbec neumím představit, jakým způsobem mohli otravovat
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.1.2021 21:23:49) kdoto, přišla mi holka do 7. třídy v polovině prosince, proč by to nešlo?
ty víš, kde je problém, je to jeho sebevědomí, je to jeho lenost, na tom už se dá stavět, s tím už můžeš něco začít dělat a může to dělat i škola, ale nejen škola, ty to pořád chceš jenom po škole, ale opravdu pro to něco musí udělat i on sám, on chce obdiv, samozřejmě, je to fajn, ale zadarmo? to asi nepůjde. Tak mu pomož najít to, v čem může být dobrý, nemusí být nejlepší, ale psalas, že ho něco od malinka baví, věnuje se tomu? co pro to dělá, jak se pozná, že ho to baví?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.1.2021 21:59:53) kdoto, pokud má zájem, ať jde za ním, ať pro to dělá maximum, pokud se tomu chce věnovat, ať zjistí školu, podmínky přijetí, pokud mu jde i něco školního, nepotřebuje si sebevědomí zvyšovat blbnutím a hloupým chováním, píšeš, že se třída zlepšila, tak super, proti spolužákům se asi nevymezuje, tak bude problém s učiteli, na to není potřeba práci s kolektivem, to by přece měl umět rozeznat každý psycholog
|
K_at |
|
(24.1.2021 22:11:10) Yuki, tak zase ale děti prostě občas blbnout. Puberta s nimi tříská. A někdo na v povaze být trochu kašpar. Což není omluva pro všechno. Nicméně nikdy není ve třídě 25 pecek, co sedí jako pěna. Takže je velké a široké pole možností, jak to v reálu vypadá. Umím si představit velkou škálu projevů. A dítě s adhd prostě potřebuje občas asi trochu benevolence. Ony ji ty děti občas potřebují všechny....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.1.2021 22:15:23) kat, samozřejmě, ale pokud má problémy jeden, asi to ten jeden přehání
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.1.2021 22:16:36) nemysli si, že mám ve škole samý vzorný děti, co ani nepromluví, ale vím, jak vypadá někdo, kdo vybočuje tak, že už to otravuje, a jsou z toho problémy
|
|
|
K_at |
|
(25.1.2021 7:30:38) Yuki, pokud má problémy jeden s 1 - 2 učiteli, je to spíš o něčem jiném. Školka si poradila, učitelka 1.,2.trida taky. Problém bude částečně i u těch 2 učitelů. Neříkej mi, že tyhle kombinace neznáš. A pokud je požadavek na "vypnout kluka na celé vyučování", tak to je blbost. To prostě nejde.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.1.2021 8:05:56) kvůli jednomu učiteli bych ale nechtěla ani externistu do hodiny, ani bych nehledala psychologa, ani ppp, naopak bych se snažila klukovi vysvětlit, že bude muset tu jednu hodinu za den vydržet, to není tak moc a třeba při online to není problém vůbec, nemusí si zapínat mikrofon, aby mluvil, kdy nemá, pro sebe ať si mluví, ať komentuje, ale nemusí to slyšet ostatní, výhoda online, může u toho dělat skoro cokoliv
já si opravdu neumím představit vypnout někoho z hodiny, to bych mu ztlumila mikrofon, pokud to neumí sám, co dělali, že jich bylo šest najednou?
|
K_at |
|
(25.1.2021 8:25:40) Yuki, tak ona evidentně dotyčná třídní není ty. A zřejmě má i averzi. Pokud zkresluje, nebo vnímá selektivně, což tak vypadá. Věřím že u tebe by kluk problém neměl.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.1.2021 8:05:23) kdoto, aco kdyby jí prostě syn nechal domluvit a mezi tím ten screen obrazovky poslal do chatu? on učitel opravdu potřebuje říct všem, co mají dělat a až potom řešit jednotlivce, který má problém
|
K_at |
|
(26.1.2021 8:07:51) Yuki, no tak ale řeknu "dobře, vydrž prosím, podíváme se na to za chvilku". Nikoliv "nelži a připoj se".
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.1.2021 8:10:15) kat, samozřejmě,to řekneš někomu, kdo se chová normálně, neprovokuje, nesoupeří s ostatníma o to, kdo vymyslí větší blbost, ale pokud někdo patří do skupiny těch, kdo se baví tím, že otravuje, je to jiný, jak má učitel vědět, že tentokrát zrovna to není ze srandy?
|
K_at |
|
(26.1.2021 8:14:40) Yuki, zajímavý je, že já ale tohle vnímám úplně jinak než ty. Já totiž nemám pocit, a Kdoto to tu psala 1000x, že jejich mladej je kápo, co otravuje a prudí. Myslím, že ty to bereš z pohledu tebe - učitelky sice přísné, ale férové a obětavé. Jenže tady prostě je velká část problému přímo ta učitelka. Bohužel. Mmch já osobně bych se za takovou scénku "lžeš, nevěřím ti, vypnu tě" omluvila. A to před celou třídou online.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.1.2021 9:45:36) kat, ono je to asi tím, že já s těmi puberťáky jsem a vím, co umí, jak se navzájem předvádí, a jak píšu, pokud se takto předhání v tom, kdo udělá větší blbost, tak věřit tomu, že se něco nedaří můžu, ale přesto chci, aby mě nechali domluvit a potom až řeším problémy jednotlivců, aby nemuseli čekat všichni, to snad umí šesťák pochopit, a to i když je pravda, že se jim to různě seká a vypíná a nefunguje. Taky mi včera hlásili, že nemají něco, co já vidím, tak jsem jim řekla, že to vyřešíme po instrukcích a fakt by mi vadilo, kdyby do toho někdo opakoval, že ale on to tam nemá. taky mám zkušenost s online výukou, že fakt někteří mají srandu z toho, že kazí, vypínají, to ty ze školky neznáš, nám to děti dělají, teda mně ne, zkusili na jaře a teď už ne, ale vím od svých kluků doma, co považují někteří za zábavu, přesně ono to nejde, já tam nemám a tím se zdržuje hodina. Takže řešit, ale ne všechno hned
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.1.2021 9:46:44) co se týká vztahu učitelky a syna kdoto a jí samotné, tam si myslím, že to nemá řešení jiný než odchod, vzájemně se nesnáší, to není dobrý a sami to nezmění
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.1.2021 8:08:30) ale že si poradí školka ještě moc neznamená, největší problém bývá začátek puberty v kombinaci s tím, že se na začátku druhého stupně střídají učitelé s různými nároky, na učení i chování, je těžší učivo a puberta k tomu, takže to je běžný, že to začne být problém až později
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.1.2021 22:24:05) kdoto, tys psala, že neumí nikdo poradit, že neví, co s ním, teď zase, že podle psycholožky není potřeba péče, předpokládám, že opravdu není, že to dokáže poznat, takže hledej problém jinde, zkus ho hledat taky trochu u syna, nemůžeš čekat, že se celý svět přizpůsobí, ostatní spolužáci nepotřebují, aby jim do třídy někdo šel řešit jeho problém, ani by s tím nemuseli rodiče souhlasit, zkus synovi pomoct najít něco, co ho bude bavit
já jsem to psala minimálně před rokem, já bych měnila školu, to ty nechceš, tak aspoň zkus změnit syna, kolektiv problém nemá, jedna učitelka možná, tak ať v jejích hodinách třeba počítá ovečky, ale vydrží, těžko ji změníš
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.1.2021 7:21:56) kdoto, dětí s poruchou pozornosti, adhd je hodně, v každé třídě se najde já mám doma jedno takový taky
pokud se ti nepovede to vyřešit, stejně to řešíš, akorát že tady
nemusí být potichu celý den, jsou učitelé, kteří to zvládnou, u těch může být v pohodě, a jsou takoví, kteří to nesnesou, tu hodinu musí vydržet už není úplně malý, musí se učit ovládat
a kromě toho hledejte, v čem může být lepší, co může být tím, co mu zvýší sebevědomí
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|