Renka + 3 |
|
(11.11.2020 12:30:43) U dcery, kde se hodnotilo na procenta, by to byla dokonce pětka, na čtyřku potřebovali mít dobře nad 40 %.
|
Federika |
|
(11.11.2020 12:35:12) To byla asi na stejný škole jako můj starší syn
|
Renka + 3 |
|
(11.11.2020 12:37:33) To určitě, ne, nejsme v Praze, ale šlo o gympl. Občas hlásla, mám pětku, ale tu lepší Ale na známku jim to převedli až na vysvědčení, jinak v škole online měli celou dobu jen ta procenta.
|
Federika |
|
(11.11.2020 12:40:53) taky tam měli těch 40 procent.
|
Renka + 3 |
|
(11.11.2020 12:42:27) Takže z tohohle hlediska by to bylo za pět, ale to asi zakladatelka nechtěla slyšet .
|
|
|
magrata1 |
|
(11.11.2020 12:49:31) Dcera taky na čtverku 40%, taky gympl
|
|
|
|
Vaitea |
|
(11.11.2020 13:17:33) nad ??? 65% ??
|
Vaitea |
|
(11.11.2020 13:23:18) Hmm, to je vostrý. Další argument k tomu, že je hloupost , aby jediným kritériem k přijetí na školu byl pouze prospěch na předcházející škole.
|
babi_ |
|
(11.11.2020 13:37:13) Tak třeba u diktátů je to obecně akceptovaný přístup k hodnocení - známka se snižuje za chyby, přičemž těch jevů, kreré se dají napsat blbě, jsou desítky. Tedy ačkoli má žák převážnou většinu správně, ve výsledku má kvůli "pár chybám" za 5.
|
Tante Bante |
|
(12.11.2020 7:45:02) To je jeden z důvodů, proč nepsat diktáty. Je v podstatě nemožné vysvětli nějakému češtináři, že když už ten diktát psát musí, musí si nejdřív spočítat množství jevů, které v něm hodnotí (obvykle toho není schopen, moc práce, moc dlouho by to trvalo), pak následuje obvyklá hodnotící procentuální tabulka a jedničku klidně jde mít za osm chyb. Ten systém, že třetí třída mastí diktát na jednu stránku v sešitě a malý mamla neudělá za poslední větou tečku, tak má za dvě, to je peklo. Celé známkován je peklo horší než módní peklo, jenže bohužel dost učitelů neumí počítat z hlavy s procenty. A také si neumí představit školu bez hodnocení. Ono se už i na české pajdě objevilo v jejich textech, že hodnocení je NÁSTROJ učitelovy práce, nikoliv její cíl. Ale počítám, že tady bude potřeba ještě tak 150 let, než to učitelé pochopí, co se tím chce říct.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.11.2020 7:50:19) tante, souhlasím, ideální je známý úplně zrušit, Ptal Jsem se dětí, jestli jim chybí teď známky, ze 30 chybí jednomu, dva by brali jenom jedničky a jeden napsal, že mu chybí, protože maminka potom nemá přehled, to asi nevymyslel sám zbytek napsal, že jim nechybí mně taky ne 😁
|
|
Filip Tesař |
|
(12.11.2020 8:27:03) Tente, mám pocit, že na známkovýní tlačej často i rodiče. A nejen rodiče jedničkářů! Někdy mi to připomene šikanu na vojně: "Když už jsme to museli vydržet my, tak teď jsou na řadě oni!"
|
Tante Bante |
|
(12.11.2020 8:47:26) Je to tak. Tenhle princip funguje strašně silně. Jako on je to takový docela fikaný způsob, jak pohodlně ubližovat slabším a ulevit si.
|
|
Alena |
|
(12.11.2020 8:53:16) " mám pocit, že na známkovýní tlačej často i rodiče" to neni pocit, to je fakt. Jenze co bychom po rodicich chteli, osveta je mizerna. Na zaklade ceho maji zmenit nazor ? Musi se s tim potkat a udelat dobrou zkusenost.
|
Tante Bante |
|
(12.11.2020 9:59:46) Aleno, tohle, bohužel a k naší smůle, není pravda. Já jsem tam stará, že si pamatuju, jak se v devadesátých letech známkování v první třídě zrušilo. Bylo to velkým úsilím mnoha lidí a naděje projektu spočívala v tom, že nejdřív se to zkusí v první třídě a dobrá praxe potom napomůže lidem pochopit, že to tak fakt jde a postupně zrušit známkování celé. V té době ti učitelé, co jsou teď už v letech, vypetaní a unavení, byli mladí a chtěli pro děti lepší školu. Také bylo mnohem víc dobrých ředitelů. Návrat známkování si ale naprosto nekompromisně vynutili rodiče. I kdyby tohle pravda nebyla, tak nedaleko kolem nás je dost dobré praxe k nahlédnutí, lidé cestují, informace jsou k dispozici. Přesto změnu nechtějí. Pro drtivou většinu učitelů by bylo přestat známkovat úleva, pokud by tedy měli k dispozici jiný nástroj k udržení kázně. A to je také jádro problému.
|
Alena |
|
(12.11.2020 10:38:29) A co neni pravda? Ze je osveta mizerna? A jak teda takova osveta ted vypada? Ted existuji "neznamkovaci" skoly, je o ne zajem, tak si je rodice se zajmem o vzdelavani vybiraji. Ale jak se k informacim dostanou rodice, co je jim to vlastne jedno a nikdy se s nicim nesetkali? Budou nekam jezdit? Kdyz to rada ucitelu ani jinak nechce?
"Návrat známkování si ale naprosto nekompromisně vynutili rodiče." pokud je skola presvedcena, ze dela neco funkcniho, proc ustoupi tlaku rodicu (chapu, ze po prvnim roce? opravdu vsichni ucitele tahhli za jeden provaz a takovou zmenu chteli?) a pokud ustoupi, opravdu muze rict, ze udelala pro osvetu a pristup k rodicum maximum? Vzdyt to muzou byt kolikrat lidi se zakladnim vzdelanim, kteri se proste boji neceho noveho. Co by se stalo, kdyby skola neustoupila? Za alternativami se dojizdelo i v techto letech. Ja jsem treba zace videla prospesnou zmenu servirovanou rodicum takovym zpusobem, ze se okamzite vzbourili. V dalsim obdobi s jinym pristupem a zmenou vedeni to najednou slo bez problemu a s rodici za jeden provaz.
Priznam se, ze poznamky "Také bylo mnohem víc dobrých ředitelů" moc nechapu, je to z kategorie "za nasich mladych let to bylo lepsi".
|
Tante Bante |
|
(12.11.2020 10:51:09) No, fakt to tenkrát mělo šanci být lepší. A třeba ji to teď dostane znovu. Jen je otázka, za jakou cenu. Nejspíš bude pěkně vysoká. A kde je osvěta? Stát si na to platí několik velkých a drahých organizací. Teoreticky by daňové poplatníky mohlo zajímat, co tam ti lidé dělají, podívat se na jejich výsledky, já se teď dívám průběžně, protože oni pil ně vykazují, vysílají a školí. Já se na to dívám, asi že mám z karantény vybzíkáno, ty se můžeš dívat zrovna tak, není to tajné. A pak si udělat závěry, popř. vložit svůj um a usílí.
|
|
|
|
|
kosatka2 |
|
(12.11.2020 10:31:59) Potvrzuji, u nás chtěli známky rodiče. Dala jsem dítě do alternativní třídy, rvala se o to půlka naší čtvrti a po 2 letech na nátlak rodičů se odhlasovaly známky. Hlavně, že rodiče předtím dělali psí kusy, (trvalé bydliště u babiček apod), aby tam své dítě dostali. U nás prudila akorát babička, kdy už konečně dítě přinese nějakou jedničku
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|