| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Jak hodnotit test - nejen pro učitelky

 Celkem 38 názorů.
 Jordana 


Téma: Jak hodnotit test - nejen pro učitelky 

(11.11.2020 12:20:09)
Jak byste prosím hodnotili test- kdy ze 3 př.- stejné váhy má dítě jeden správně-a 2 špatně?

Měl by dostat za 3 nebo za 4?
Díky
 Federika 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 12:22:27)
No, měli dát radši 4 příklady, když mají všechny stejnou váhu~:-D
Takhle je to prostě 3-4.
 TaJ 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 13:10:09)
Federiko, jo, taky mě to hned napadlo, že lepší by byly 4 příklady:-)
 Suza007 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 12:25:59)
Za tři.
 Suza007 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 12:26:24)
Za tři.
 Federika 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 12:30:32)
a jak, za tři? A kam by se poděla čtyřka, tu by dostali kdy?~:-D
Za všechny tři špatný příklady?~:-D
Známky jsou blbý, lepší jsou procenta,tam by to bylo jasný.
 Suza007 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 15:01:15)
Já myslím, že dát v tomhle případě čtyřku je hrozně demotivující. Navíc v době distanční výuky.
 Renka + 3 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 12:28:21)
Pokud jsou ty dva příklady úplně špatně, tak 4. Pokud je v nich náznak správného uvažování, řešení, tak 3. Záleží na tom, jestli jsou špatně kvůli přehlédnutí, početní chybě, špatnému znaménku, nebo prostě není žándý náznak, že žák měl alespoň nějakou představu o jejich řešení.
 Renka + 3 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 12:30:43)
U dcery, kde se hodnotilo na procenta, by to byla dokonce pětka, na čtyřku potřebovali mít dobře nad 40 %.
 Federika 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 12:35:12)
To byla asi na stejný škole jako můj starší syn:-)
 Renka + 3 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 12:37:33)
To určitě, ne, nejsme v Praze, ale šlo o gympl. Občas hlásla, mám pětku, ale tu lepší ~:-D
Ale na známku jim to převedli až na vysvědčení, jinak v škole online měli celou dobu jen ta procenta.
 Federika 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 12:40:53)
taky tam měli těch 40 procent.:-)
 Renka + 3 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 12:42:27)
Takže z tohohle hlediska by to bylo za pět, ale to asi zakladatelka nechtěla slyšet ~:-D.
 magrata1 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 12:49:31)
Dcera taky na čtverku 40%, taky gympl
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 13:12:45)
hm, u juniorů nad 65% na 4 (Fyzika)
U AJ dokoce nad 75%
 Vaitea 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 13:17:33)
nad ??? 65% ??
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 13:19:16)
na 4 musel mít nejméně 65
 Vaitea 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 13:23:18)
Hmm, to je vostrý.
Další argument k tomu, že je hloupost , aby jediným kritériem k přijetí na školu byl pouze prospěch na předcházející škole.

 babi_ 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 13:37:13)
Tak třeba u diktátů je to obecně akceptovaný přístup k hodnocení - známka se snižuje za chyby, přičemž těch jevů, kreré se dají napsat blbě, jsou desítky. Tedy ačkoli má žák převážnou většinu správně, ve výsledku má kvůli "pár chybám" za 5.
 Tante Bante 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(12.11.2020 7:45:02)
To je jeden z důvodů, proč nepsat diktáty. Je v podstatě nemožné vysvětli nějakému češtináři, že když už ten diktát psát musí, musí si nejdřív spočítat množství jevů, které v něm hodnotí (obvykle toho není schopen, moc práce, moc dlouho by to trvalo), pak následuje obvyklá hodnotící procentuální tabulka a jedničku klidně jde mít za osm chyb. Ten systém, že třetí třída mastí diktát na jednu stránku v sešitě a malý mamla neudělá za poslední větou tečku, tak má za dvě, to je peklo. Celé známkován je peklo horší než módní peklo, jenže bohužel dost učitelů neumí počítat z hlavy s procenty. A také si neumí představit školu bez hodnocení. Ono se už i na české pajdě objevilo v jejich textech, že hodnocení je NÁSTROJ učitelovy práce, nikoliv její cíl. Ale počítám, že tady bude potřeba ještě tak 150 let, než to učitelé pochopí, co se tím chce říct.
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(12.11.2020 7:50:19)
tante, souhlasím, ideální je známý úplně zrušit,
Ptal Jsem se dětí, jestli jim chybí teď známky, ze 30 chybí jednomu, dva by brali jenom jedničky a jeden napsal, že mu chybí, protože maminka potom nemá přehled, to asi nevymyslel sám
zbytek napsal, že jim nechybí
mně taky ne 😁
 Filip Tesař 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(12.11.2020 8:27:03)
Tente, mám pocit, že na známkovýní tlačej často i rodiče. A nejen rodiče jedničkářů! Někdy mi to připomene šikanu na vojně: "Když už jsme to museli vydržet my, tak teď jsou na řadě oni!"
 Tante Bante 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(12.11.2020 8:47:26)
Je to tak. Tenhle princip funguje strašně silně. Jako on je to takový docela fikaný způsob, jak pohodlně ubližovat slabším a ulevit si.
 Alena 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(12.11.2020 8:53:16)
" mám pocit, že na známkovýní tlačej často i rodiče" to neni pocit, to je fakt. Jenze co bychom po rodicich chteli, osveta je mizerna. Na zaklade ceho maji zmenit nazor ? Musi se s tim potkat a udelat dobrou zkusenost.
 Tante Bante 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(12.11.2020 9:59:46)
Aleno, tohle, bohužel a k naší smůle, není pravda. Já jsem tam stará, že si pamatuju, jak se v devadesátých letech známkování v první třídě zrušilo. Bylo to velkým úsilím mnoha lidí a naděje projektu spočívala v tom, že nejdřív se to zkusí v první třídě a dobrá praxe potom napomůže lidem pochopit, že to tak fakt jde a postupně zrušit známkování celé. V té době ti učitelé, co jsou teď už v letech, vypetaní a unavení, byli mladí a chtěli pro děti lepší školu. Také bylo mnohem víc dobrých ředitelů. Návrat známkování si ale naprosto nekompromisně vynutili rodiče.
I kdyby tohle pravda nebyla, tak nedaleko kolem nás je dost dobré praxe k nahlédnutí, lidé cestují, informace jsou k dispozici. Přesto změnu nechtějí.
Pro drtivou většinu učitelů by bylo přestat známkovat úleva, pokud by tedy měli k dispozici jiný nástroj k udržení kázně. A to je také jádro problému.
 Alena 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(12.11.2020 10:38:29)
A co neni pravda? Ze je osveta mizerna? A jak teda takova osveta ted vypada? Ted existuji "neznamkovaci" skoly, je o ne zajem, tak si je rodice se zajmem o vzdelavani vybiraji. Ale jak se k informacim dostanou rodice, co je jim to vlastne jedno a nikdy se s nicim nesetkali? Budou nekam jezdit? Kdyz to rada ucitelu ani jinak nechce?

"Návrat známkování si ale naprosto nekompromisně vynutili rodiče." pokud je skola presvedcena, ze dela neco funkcniho, proc ustoupi tlaku rodicu (chapu, ze po prvnim roce? opravdu vsichni ucitele tahhli za jeden provaz a takovou zmenu chteli?) a pokud ustoupi, opravdu muze rict, ze udelala pro osvetu a pristup k rodicum maximum? Vzdyt to muzou byt kolikrat lidi se zakladnim vzdelanim, kteri se proste boji neceho noveho. Co by se stalo, kdyby skola neustoupila? Za alternativami se dojizdelo i v techto letech.
Ja jsem treba zace videla prospesnou zmenu servirovanou rodicum takovym zpusobem, ze se okamzite vzbourili. V dalsim obdobi s jinym pristupem a zmenou vedeni to najednou slo bez problemu a s rodici za jeden provaz.

Priznam se, ze poznamky "Také bylo mnohem víc dobrých ředitelů" moc nechapu, je to z kategorie "za nasich mladych let to bylo lepsi".
 Tante Bante 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(12.11.2020 10:51:09)
No, fakt to tenkrát mělo šanci být lepší. A třeba ji to teď dostane znovu. Jen je otázka, za jakou cenu. Nejspíš bude pěkně vysoká.
A kde je osvěta? Stát si na to platí několik velkých a drahých organizací. Teoreticky by daňové poplatníky mohlo zajímat, co tam ti lidé dělají, podívat se na jejich výsledky, já se teď dívám průběžně, protože oni pil ně vykazují, vysílají a školí. Já se na to dívám, asi že mám z karantény vybzíkáno, ty se můžeš dívat zrovna tak, není to tajné. A pak si udělat závěry, popř. vložit svůj um a usílí.
 kosatka2 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(12.11.2020 10:31:59)
Potvrzuji, u nás chtěli známky rodiče. Dala jsem dítě do alternativní třídy, rvala se o to půlka naší čtvrti a po 2 letech na nátlak rodičů se odhlasovaly známky. Hlavně, že rodiče předtím dělali psí kusy, (trvalé bydliště u babiček apod), aby tam své dítě dostali. U nás prudila akorát babička, kdy už konečně dítě přinese nějakou jedničku~8~
 Vaitea 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 13:15:56)
Syn to měl stejně.
4 až od 50% výš.
3 od 65%
2 od 85%
1 od 95%
Takže i kdyby ty příklady byly 4 a měl správně jen 2 byl by to čtverec s odřenejma ušima.

Ale ta jeho škola měla tolik "student friendly" rysů, že to nebylo demotivující.

 Jordana 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 12:43:58)
Jsou to příklady z chemie, kde se pracovalo se vzorcem- dítě doplnilo špatně už do vzorce- zaměnilo látky....
Tzn. má je celé špatně- ne numerická chyba....
Správně má jen jeden.
 Renka + 3 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 12:46:14)
Já osobně bych to viděla na čtyřku, na trojku bych čekala, že bude správně polovina, tedy jeden z těch příkladů alespoň částečně dobře. Ale souhlasím, že tři příklady nejsou úplně šťastné, i když u nás to taky tak někdy bývalo.
 babi_ 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 12:50:17)
Přijde na to, zda jsou ty dva "špatně" kompletně, nebo je tam jen nějaká početní chyba, ale postup správný apod.

Pokud je dobře jen jeden příklad, a další dva ani ťuk, tak za 5 (jak již tu psaly Renka a Federika, 33 procent není dostatečné). Pokud ty další dva mají nějakou tu ocenitelnou myšlenku, tak 4, možná i 3 (pokud v obou "špatně" je skoro všechno dobře).
 Jordana 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 12:52:08)
Známku dítě dostalo za 4.
Děkuji za názory....
5 by mi přišla už moc.
 Alena 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(11.11.2020 19:33:22)
Dle povahy ukolu klidne od 1 az po 5.
 Tante Bante 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(12.11.2020 7:38:03)
To záleží přece na tom, o jaké jde úkoly a jak jsou hodnoceny. Pokud to jsou tři příklady na sčítání, každý za jeden bod, tak je to hrubá chyba v zadání. Musí jich být pět, i kdyby se měl učitel při opravování třeba strhat, jinak nemá hodnocení VUBEC žádnou validitu, ať už to oznámkuješ jakkoliv.
Pak můžeš mít procentuální hodnocení, úlohy ale v tom případě nebudou mít úplně stejnou váhu, jen zhruba stejnou, a o výsledku rozhodně celkové skore.
Základní věc je, že kdykoliv zadáváš didaktický test, musíš mít předem jasno, co a jak budeš hodnotit. Několikrát to projít a odstranit všechna slabá místa, čím víc máš zkušeností, tím lépe je poznáš. Musí ti být jasné, CO chceš testem prověřit. Např. jestli sčítání, nebo pravopis, nebo porozumění textu nebo schopnost najít vlastní řešení.
Jinak se hodnotí uzavřená a jinak otevřená otázka. Celkově by se s testy mělo zacházet opatrně a výsledek dávat vždycky procentuálně kromě malých cvičných záležitostí typu právě těch pět příkladů na sčítání, druhá třída.
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(12.11.2020 7:42:27)
tři příklady můžou stačit, pokud má učitel nějaký dejme tomu body v každým příkladě, klidně každý příklad za různý počet bodů, , včetně třeba jednoho bodu za správný zápis, jeden za sčítání, ale dva ze správný sčítání přes desítku, atd

akorát by bylo správný, kdyby to znalo i dítě
 Tante Bante 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(12.11.2020 7:47:50)
Jasně že. Ale řeknu ti, že když jsem dělala na prvním stupni, naučit děti pochopit, že u zadání mají ještě napsané, co a jak se bude hodnotit (což je často i nápověda, co s tím úkolem), bylo docela peklíčko. A pak mi ještě zástupce s výchovnou poradkyní vysvětlovali, že to jako nemám dělat, že by to pak chtěli všichni...a co oni.. gr
 Yuki 00,03,07 


Re: Jak hodnotit test- nejen pro učitelky 

(12.11.2020 7:51:01)
tante, než by vysvětlili všem, proč a jak to dělat

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.