Termix |
|
(10.9.2020 14:30:03) Povinností učitele je učit. Učitel zcela jistě nemůže za to, že dítě chybí. Asi jsme fakt měli vždy štěstí. Ale děti byly na zš, teď jsou na dvou různých víceletých gymnáziích. Jedno z dětí kvůli operacím chybělo na prvním stupni hodně. Na všech školách mých dětí po mé prosbě o zaslání učiva vždy učitelé poslali stránky a už bylo na mém dítěti a nás rodičích učivo doplnit. Na gymnáziích mají obě děti velmi rozumné kolektivy a mají celotřídní whatsup skupiny a vždy někdo ochotný potřebné vyfotí a nebo napíše stránky z učebnice. Nevím, co víc chtít. Ale přemýšlet, že učitel má učit a třeba navíc vysvětlovat látku všem chybějícím dětem, to mě nenapadlo.
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 14:32:15) Termix, ale to tady taky nepadlo, že by měl učitel dítěti něco vysvětlovat zvlášť. Naopak jde o to, aby byly materiály k dispozici a dítě se k nim dostalo. Látku by si samozřejmě doplnilo. Ale učitelé vyžadují doplnění a materiály neposkytují, o to jde.
V dnešní době není problém vytvořit složku se vzdáleným přístupem, tam to 1x nahraje a má klid. Opravdu je to takový nereálný požadek?
Ano, ten učitel by se musel holt přemoci a pokud čerpá z nějakých zápisků z roku raz dva v papírové podobě, tak to přetvořit do té elektronické. Ale dělal by to jednou a podle mě to už v dnešní době má být standard.
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 15:07:40) Báro, jak opakovaně píšu, v sešitech mají děti zápisky vztahující se k výkladu, jsou to různné heslovité zkratky, často špatně čitelné, Dítě, které ten výklad neslyšelo se v to moc nezorientuje.
Učitel, i kdyby se připravoval na každou hodinu zvlášť, může mít ten základ zpracovaný. Doplnit nějaké nuance může vždycky, do elektronické verze tím spíš. Takže tohle neberu. Navíc, na gymplu starší dcery to byli takhle schopni sdílet a Len píše, že v UK je to povinné, tak to evidentně jde. Jen u nás není vůle.
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 15:20:18) Báro, znovu opakuji, na gymplu starší dcery to šlo.
Hele, já si ve škole online přečtu, že dnes brali v chemii téma "Alchymie". No jak píše Caira, můžu si na google něco vyhledat, ale bude to to, co chce ten učitel? Jak vím, co on jim vykládal? Opravdu je tak těžké nasdílet nějak materiál nebo alespoň osnovu?
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.9.2020 16:25:30) Renko, o alchymii jsem dnes mluvila taky, opravdu k tomu nemám přípravu, mám pár bodů, jak třeba pravěk-oheň-vaření a kovy, starověk-středověk-alchymie-elixíry, zlato, alkohol nic víc, a děti si to nemusí psát, je to úvodní hodina, mluvíme o tom, co kdo vymyslí, Rudolf II., film císařův pekař, kámen mudrců, jedy, Jak k tomu něco udělat, když je to diskuse?
a tvoje představa, že bude matematika i spočítaná, to si opravdu myslíš, že má učitel vypočítaný všechny příklady? proč by to dělal? přípravy mám taky heslovitě, potom podle toho mluvím, opravdu nemám na všechno prezentace, zvlášť úvodní nebo opakovací hodiny, jak k tomu udělat prezentaci?
nechceš trochu nesmyslný věci?
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 16:54:51) Yuki, nechci nesmyslné věci, ale holt na soukromém gymplu to jde a na státním ne. Čím to bude? Sepsat výklad neznamená, že bude učitel počítat všechny příklady, ne? Překvapuje mě, že si to myslíš a začínám chápat, proč to nejde. A jak se tedy má dítě naučit z nějakých zápisků, když ani učitel není schopný svoji látku nějak smysluplně sepsat. Zajímavé, že i na VŠ je řada skript sepsána kvalitně a dá se z toho naučit, ale na ZŠ to nejde.
A opravdu bych to nechtěla, kdyby se jelo podle učebnic, ale tak to v našem případě není.
Proč by nešla sepsat Alchymie, i když je vyučovaná formou diskuze, nechápu. Tak nějaký základ, o čem bude povídat, máš? Mohou tam být doplňující otázky, co si třeba dítě vyhledá samo? Ale snad proboha to téma písemně zpracovat jde, ty ho chceš jako vyučující nějak uchytit, tak to zvládneš? Jako dítě si něco najde, ale když pak vynechá to, co ty jsi vykládala, dáš mu dobrou známku?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.9.2020 17:05:36) Renko, píšeš,že učebnice je ve skříňce, tak ať si z ní o té alchymii přečte, proč má učitel sepsat výklad? proč by měl znovu psát učebnici?
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 17:07:05) Protože ten učitel vykládá úplně jiné věci než jsou v učebnici. A netoč se jen na té Alchymii, to byl příklad, ono prostě až na výjimky, podle učebnice vůbec nejedou.
Proč si myslíš, že chci materiály, kdybych měla učebnici? Jestli jsi četla diskuzi, tak bys věděla, že jsme to s manželem zrovna říkali, že jsme to měli snažší, protože jsme se učili podle učebnice a nebylo těžké si látku doplnit.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.9.2020 17:09:59) Renko, když budu vykládat o alchymii v 8.A a o hodinu později v 8.B, pokaždé budu mluvit jinak, protože každá třída reaguje jinak, mají jiný nápady, ten základ je podobný učebnici, ono není co jinýho vymyslet, ale konkrétně to přece nejde sepusovat slovo od slova
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 17:12:12) Yuki, já už opravdu nevím, jak napsat, že my UČEBNICI nemáme! Kdybychom měli takovou, podle které se učí, tak to neřeším, nejsem dementní.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.9.2020 17:14:58) ale když jsi psala, že je učebnice ve skříňce, tak ji asi máte, nebo ne?
a když ji otevřeš, určitě tam kapitola o alchymii bude, že v ní nebude slovo od slova jak bylo v hodině, to je jasný
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 17:15:50) Netoč se pořád na té alchymii, ta tam třeba bude, pak tam spoustu jiného učiva není.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.9.2020 17:17:30) o alchymii jsi začala ty, ale ono je v té učebnici všechno, každou kapitolu tam nějakým způsobem najdeš
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 17:20:12) Yuki, tak asi nevíš, co se naše děti učí a co přesně po nich pak učitelé chtějí, ne?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 17:11:06) Kruci, ale mě prostě nikdo není schopný říct, podle jakých materiálů se učí. Oni mají zpracované nejspíš nějaké svoje. A to je celé to, že se k nim to dítě nedostane, když chybí. Maximálně k těm kusým zápiskům v sešitě.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.9.2020 17:13:38) zajdi si to domluvit k vám do školy, ale jestli čekáš, že budeš mít vytvořený učební materiál slovo od slova, tak se nedočkáš, stojí to čas, učebnice existuje, jako náhrada stačí
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 17:15:14) Proč slovo od slova, tak alespoň nějaké body, kdyby byly ke každé hodině někde k dohledání. Ale já vím, NEJDE TO.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.9.2020 17:16:33) a do té učebnice ses podívala? opravdu tam nic není?
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 17:17:18) Yuki dcera byla po úraze měsíc nemocná, v učebnici byl zlomek toho, co probírali. Ano dívali jsme se do ní.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.9.2020 17:19:53) tak znovu, to musíš řešit se svou školou, pokud je někdo doma měsíc, není to snadné a dá se domluvit nějaká konzultace, jenže zase musíš si uvědomit, že je to z času učitele, který by jinak věnoval přípravám, nebo z jeho volna
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 17:20:57) Pořád dokola, kdyby to učitel nahrál na server do příslušného souboru, nemusí už tomu věnovat čas navíc a řešit konkrétního žáka.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.9.2020 17:23:47) achjo, dávat do testu otázku na zuby Napoleonovy ženy je blbost, bez ohledu na to, jestli je nebo není dítě ve škole dávat text s výkladem kamkoliv je taky blbost, pokud je učebnice
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 17:25:17) No jo, tak třeba to učitelce připadá zajímavé dát do výkladu. Ale řekne to jako zajímavost, ale to dítě, které není ve škole to nemá, jak zjistit. A takových věcí je řada. Takže, když se nejede podle učebnice, tak by bylo dobré ty materiály někde mít.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 17:19:14) Nestačí to, protože pak mají v písemce konkrétní věci, které se nemělo to dítě kde dozvědět. Každý učitel má nějaký výklad, něco vypíchne, něco neřekne vůbec. Když ti budu povídat třeba o Plzni, dozvíš se něco, když ti tok bude povídat někdo jiný, dozvíš se taky něco, část se bude překrývat a něco bude jiné. Kdyby ti každý dal test, tak z toho svého výkladu.
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 17:21:42) Jenže to dítě to bere jako nespravedlivé. Třeba má v testu otázku, proč měla Napoleonova žena černé zuby? Najdeš tohle v učebnici?
|
|
daba+holčička |
|
(10.9.2020 20:31:25) kruci, možná prožívat budeš, když bude letos chybět 50 % docházky
|
daba+holčička |
|
(10.9.2020 21:33:57) každé nachlazení bude doma + nějaká karanténa...
|
|
|
|
|
|
Len |
|
(10.9.2020 17:24:24) No a to je prave to. Nepruhledne testovani z podivne latky, kterou si ucitel dal dohromady podle sveho, aniz by o tom provedl zapis. Podle meho je tohle nepripustne a prave proto to mame osetrene, ze latka musi byt presne zanesena online pro kontrolu, at inspekce, reditele, zaku, nebo rodicu. Zadne - jooo, ted jsem si pri vykladu nahodou vzpomel na tuhle a tuhle vec, tak ji odvykladam, ac nikde v materialech neni a pak z toho budu zkouset a davat znamky. Pokud vim, tak ucitele maji pripravu i v Cr, behem te pripravy si proste materialy sestavi tak, aby je mohli prezentovat i online. Z toho, co takhle maji zanesene, pak mohou testovat. Z niceho jineho. Nejake zapisky spoluzaku nejsou zadne oficialni ucebni materialy a pouzivat je pro testovani by melo byt absolutne nepripustne.
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 17:27:25) Len, jak vidíš, v ČR to nejde a ještě jsou učitelky zhrzené, že by snad měly něco sepsat. Takže si do výkladu každý vrzne, co chce, pak to dá do testu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.9.2020 17:32:12) Renko, netuším, jaký máš povolání, ale představ si, že buď celý den dejme tomu stavěla dům a po práci bys sepisovala, jak jsi to dělala, samozřejmě neměla bys zapomenout na teplotu a vlhkost, kdy ti spadla cihla a jakým způsobem se polámala, samozřejmě přesný popis nejen postupu, ale i materiálu no a něco takovýho tu chceš po učitelích
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 17:33:16) Yuki a přece to někde jde. Ono to není o tom, že bys to musela sepisovat celý život na každou hodinu. A kdyžtak v nějaký bodech, jako osnova, čeho se žáci mají chytit, to by taky nešlo?
Ještě pochopím, když se striktně držíš učebnice, že odkážeš na tu učebnici.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.9.2020 17:34:39) takže by si učitel hlídal, ve které hodině někdo chybí a tomu jednomu by to napsal? do hodiny s diktafony a přepsat...
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 17:37:40) "takže by si učitel hlídal, ve které hodině někdo chybí a tomu jednomu by to napsal? do hodiny s diktafony a přepsat..."
Stále a stále dokola píšu to samé, pro tebe ještě jednou, učitel by nehlídal, kdo chybí, ale vložil by to do příslušné složky na net s dálkovým přístupem. Například Sekunda-chemie-alchymie. A jde, ověřeno v praxi.
Žák, který by to potřeboval, by se připojil a materiály si stáhnul sám.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.9.2020 17:40:02) každá škola nemá kam vkládat, jsme při distanční měli, teď ne, není důvod asi budeš muset domluvit s vašimi učiteli, možná by to ale mohlo mailem zvládnout i samo dítě
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 17:40:45) Yuki, už máme vyřešeno, u nás to také NEJDE. Ptala jsem se dnes na nejvyšších místech, nejde, nechtějí, neumějí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.9.2020 17:43:04) zedník taky po práci doma nesepisuje postup stavby...
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 17:50:51) Srovnání se zedníkem vůbec nechápu, to je naprosto irelevantní.
|
|
Len |
|
(10.9.2020 17:52:49) Yuki, oni to nesepisuji po praci doma, ale v ramci prace. To je jaksi ta priprava, ktera je zahrnuta v pracovni dobe a je jedno, jestli ji udelaji doma, ve vlaku, nebo ve skole. A ze to mozne je, za tim si stojim, protoze s tim systemem roky ziju.
|
|
cyann |
|
(11.9.2020 12:39:20) No bacha, to teda sepisuje. Musí vést stavební deník, kde je každý postup, včetně té vlhkosti a teploty, zaznamenaný. A taky ho to pěkně štve a žere mu to čas, ale musí to dělat, pokud to má být formálně správně.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.9.2020 15:40:08) cyann, a dělá to ten zedník, nebo mistr? případně nějaký stavbyvedoucí
|
|
|
|
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 17:40:09) -- přesně tak, taky nám to v jedné škole šlo. Ale ve většině to NEJDE.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(10.9.2020 17:35:45) ty máš zřejmě dojem, že si učitel udělá přípravu a podle ní celý život učí, no ale tako to není
|
|
...j.a.s... |
|
(10.9.2020 17:36:50) Renko, je smutný, že se musíš takhle doprošovat a ještě po první vlně covidu. To se pak není co divit, že během uzavřených škol někteří učitelé nenapsali ani čísla stránek z učebnic. Jak se něco děje učitelům, tak řvou jako na lesy, ale když po nich chce něco rodič, tak učitel "učí jen do výše svého platu", alespoň podle téhle diskuze to tak vypadá.
|
|
|
fifa3 + jeden kousek |
|
(11.9.2020 17:05:54) haha - ale samozřejmě takhle přesně to funguje. Každá stavba má stavební deník, kde musí stavbyvedoucí popsat, co se ten den dělalo, kdo , kdy, jaký materiál, jaké problémy, které se pak na kontrolních dnech řeší. Nahrála jste mi na smeč, protože celou tuhle diskuzi mne napadá, proč to ve vztahu učitel - žák - nejde, předávat informace, když takže normálně v komerční sféře je to naprostý základ... btw. - učila jsem, rekvalifikační kurz, nedovolila bych si nemít - a nepředat žákům - elektronicky zpracovanou přípravu - i když byla skripta. protože tam byly informace navíc, pokud je po studentech budu chtít, musí mít materiály, kde ty informace jsou, dostupné. neochotu učitele sdělit na požádání rodiče učivo - rozsah, případně poskytnout alespoň základní zápisky, pokud nejede podle učebnice, považuji za skandální - ještě že na naší ZŠ převládá zdravý rozum...
|
|
|
Termix |
|
(10.9.2020 17:43:58) Renko, ačkoliv se mě to úplně netýká, tak bych se zdržela používat slovo každý. Já to u svých dětí opravdu neznám. Mimo jiné učím na vysoké škole předmět, jehož jednou součástí je něco, k čemu opravdu žádná skripta neexistují. Na každou přednášku mám připravenou prezentaci a tutu posílám všem. Přítomným i nepřítomným studentům. Ale zdaleka tam není vše, co jjm říkám a může se stát, že v testu jsou věci, které nejsou explicitně vypsané v té prezentaci. Očekávám, že si nemocní studenti v rámci samostudia sami dohledají další informace. Rozdíl je, že to je vš. Ale i na nižším gymplu prostě očekávám už velkou dávku toho, že si studenti prostě poradí. Jak jsem psala před tím. Obě děti mají se spolužáky whatsup skupiny a nemocní se tam ptají a ostatní jim to napíšou. Funguje to perfektně.
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 17:47:43) Termix, je možné, že tam není vypsané vše, alespoň ale nějaká prezentace existuje a je studentům k dispozici. To je, oč tu běží. Nemám problém s tím, že si něco musí vyhledat děti samy.
|
Termix |
|
(10.9.2020 17:55:44) No ale k tomu slouží vzdělávací program a učebnice. Pokud je téma třeba husitství, tak v učebnici máš nějaký základ a další informace k tomu si může dítě vygooglovat. A na nižším gymplu učebnice máte. Fakt u učitelů mých dětí vůbec neočekávám, že budou dělat prezentace, které dají volně k dispozici. Já to dělat musím, protože k tomu, co učím, neexustují žádná skripta, prostě nic.
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 18:05:25) No jo, ale pak tedy dítě v testu neví, proč měla Napoleonova černé zuby a podobné vychytávky, protože se o tom učebnice nezmiňují a když si vygooglí něco o Napoleonovi, tohle je třeba úplně nezaujme nebo na to nenarazí. Takže bych brala, pokud si učitel dělá vlastní výklad, aby ho dal k dispozici. Nechci se ale točit v kruhu, už vím, že na 99 % škol v ČR to nejde.
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 18:09:31) No je jich tam dost, když člověk narazí na nadšenou dějepisářku.
|
|
Renka + 3 |
|
(10.9.2020 18:09:31) No je jich tam dost, když člověk narazí na nadšenou dějepisářku.
|
|
|
Okolík |
|
(10.9.2020 18:09:31) Tak ty "špeky" do testů, to je fakt mimo, to by mě štvalo taky!
|
|
|
|
|
|
MaMar |
|
(10.9.2020 18:48:32) Renko, řekla bych, že tohle je spíš problém mizerně sestavených testů. Testy by podle mě měly zjišťovat znalost podstatných informací, ne se ptát na zajímavosti, které učitel při výkladu přidá, aby žáky zaujal.
|
|
|