Epepe |
|
(7.9.2020 10:40:31) Já tomu rozumím nejspíš tak, jak je to míněno a to rozhodně není to, co popisuješ.
"AP u žáka se SVP znamená přínos i pro ostatní žáky ve skupině/třídě. Umožňuje pedagogovi efektivněji nakládat s vymezeným časem, zajišťuje lepší vzdělávací podmínky v celé skupině/třídě. Zásadním úkolem AP je podpora samostatnosti žáka. Z toho vyplývá, že jeho podpora žákovi by se měla snižovat úměrně zvyšujícím se žákovým schopnostem a jeho samostatnosti. Přesto, že vždy bude skupina žáků s těžkými dopady svého postižení do vzdělávání, u kterých bude nutné využívat podporu AP po celou dobu své školní docházky, obecně by se měla přímá účast AP na vzdělávání žáka snižovat. AP byl vyhodnocen jako účelné PO v běžných třídách u žáků s LMP (případně středně těžkým mentálním postižením), u žáků se SPCH a poruchami autistického spektra či u žáků s více vadami. Základním smyslem úpravy je cílit na zdravotní postižení, u kterých personální podpora AP přináší výše uvedený efekt."
Tj. jde jim o to, aby asistent nebyl brán jako druhý pedagog po celou dobu školní docházky, bez ohledu na vývoj žáka (žáků). Zjistili prostě, že asistenti jsou drazí.
Na jednu stranu to chápu, protože asistent je teď často využívaný i pro žáky, které inkluze do školy nepřivedla - SPU. Ti už tam byli. Ale to, že je ve škole víc personálu, tak podstatně zlepšilo výuku pro všechny děti, že by se předkladatelé měli stydět do morku kostí, co vymysleli. Alenka asi chce ušetřit.
|
Epepe |
|
(7.9.2020 10:46:33) V praxi je to teď tak, že většina dětí s SPU asistenta nemá - mají napsané lehčí PO, stupeň 1, s PI (pedagogickou intervencí), asistenta dostanou PO 2,3, přičemž to jsou děti s těžší formou SPU, nebo SPCH (které vyhláška jasně zmiňuje jako adepty pro AP). SPCH = specifické poruchy chování, mezi které se řadí nejčastěji ADHD, lehčí PAS.
Autoři vyhlášky si představují, že tím, že omezí SPU, omezí celkový počet asistentů, ale pletou se, nejspíš to bude v řádu jednotek.
Se svou vizí přenést další formy PI na ŠPZ, jsou absolutně směšní, tam personální obsazení není schopné tolik intervencí poskytnout. Takže podle mého je to jenom takové plácnutí do vody a status quo zůstane stejný, nebo se to bude všelijak zašumlovávat, aby asistent byl.
Já mám kluka s ADD, má PO 2 a IVP, asistenta nemá, protože ve třídě je už asistent na jiného ADHD, holka má ve třídě asistenta na dítě s ADHD, tj. všechno jsou to ty tzv. SPCH, které vyhláška nemá za cíl měnit.
|
Rozállie |
|
(8.9.2020 5:35:43) Protože do PO2 AP nespadá, další pedagog je tam max na 1h týdně. AP je až od PO3, a to jen tehdy, uzná-li ŠPZ za nutné.
|
|
|
|