TaJ |
|
(20.7.2020 16:27:38) Jinak já ten podzim zatím moc neřeším, uvidíme, co přijde, to teď stejně nikdo neví...buď budeme normálně chodit všude, v rouškách a jen omezovat hromadné akce apod. a nebo se zase budeme se synem učit doma, stejně mu to vyhovovalo asi i víc...zvládli jsme to prakticky celé pololetí, tak to zvládneme příště taky...naštěstí syn už je větší, takže chvíli vydrží i sám doma, OČR by už nebylo až tak potřeba...Nijak to nehrotím, uvidíme, co bude a podle toho se zařídíme...radši si uděláme zásobu roušek, kdyby pak zase nastalo nějaké šílenství, ale to už asi nenastane...
|
TaJ |
|
(20.7.2020 16:34:24) No, já se toho nebojím, práci mám takovou, že dva dny jsem od rána do večera pryč (to udělá syn třeba s tatínkem to, co zvládnou sami) a pak mám 2 dny celé úplně volné, tak s ním proberu ten zbytek...ze školy nám posílali výuková videa, co natáčel učitel, možná třeba rozjedou i nějakou online verzi, kdo ví...to se nějak zvládne, vždyť je to jenom škola, nejde o život...do přijímaček daleko, takže kvůli tomu nebudu nějak šílet...
|
|
1kulička |
|
(20.7.2020 17:38:33) No jenže lidi mají i dětí více, ne jen jedno a do práce musí, kdo si může dovolit být doma x měsíců za 15 tisíc, já rozhodně ne a je to opravdu na zbláznění. Kdyby těm dětem aspoň zvolnili program, ale ony jely ještě víc než normálně a komunikace s učiteli hrozná (na SŠ). Fakt další kolo nedám, musela bych nejstarší dceru přehlásit na jiný gympl, co má dobré online vyučování a nejmladší sehnat soukromého učitele.
|
TaJ |
|
(20.7.2020 17:53:02) Kuličko, jo, já to chápu, psala jsem to prostě jako můj vlastní pohled a přístup k tomu...navíc, u syna je ve třídě jen 9 dětí, takže by se případně ani nemuseli střídat, jsou pořád jen ve své třídě (kromě tělocviku a informatiky), nikam se nestěhují, takže by to asi nebyl problém...jinak, já byla tedy doma na ošetřovném z celého toho pololetí jen 3 týdny a měla jsem jen nepatrně míň peněz, než když chodím do práce, dost dlouho byly obchody zavřené a to jsme byli doma všichni za 80%...běžně mám jen o něco víc, než píšeš...ale zase jsme dva, manžel byl doma taky za 80% platu, takže jsme to zvládli dobře...přístup školy byl docela dobrý, nebylo to sice online a bylo by co zlepšit, ale celkově mi to přišlo v pohodě, neměli jsme problém, ale syn končil teprve 5.třídu, takže učivo bych ho zvládla naučit doma i sama...a to on fakt není dítě, které by se dokázalo všechno naučit a udělat samo, i když tohle pololetí mu dalo hrozně moc i po téhle stránce, naučil se líp pracovat a učit...
|
1kulička |
|
(20.7.2020 18:33:32) TaJ, já to chápu, že píšeš o tom, jak to máte vy a pro vás to nebyl problém, ale tady prostě chybí koncepční řešení pro ty, co mají větší zátěž, práci, ze které se nemohou uvolnit, více dětí atd. Prostě když distanční výuka není kvalitní, je to problém, který můžou rodiče pomoci zvládnout, pokud na to mají prostor (např. 1 dítě, nebo možnost být doma atd.), ale co vůbec nechápu, že se bude na tu výuku/nevýuku navazovat, že chtějí výsledky, hodnotí se. Já jsem prostě na 3 děti sama a i kdybych nebyla, exmanžel stejně do školy s dětmi nikdy nic nedělal a pedagog není už vůbec, sem tam něco vysvětlit je něco jiného než dohlížet a vysvětlovat každý den, a určitě jsou rodiny kde nemá pedagogické nadání ani jeden z rodičů, nemluvě o problémových rodičích, co se o školu dětí ani nezajímají. Já prostě nechápu, proč jinde to jde a u nás se musí všechno vyžrat tak nějak do dna. Mám děti na 3 různých školách a nikde nebyl zrovna vstřícný přístup. Jako nebyla to katastrofa, ale neulehčilo to, všechno se udělat muselo, online výuka na prd, prvňačku jsem musela učit všechno, jako kdyby chodila do školy, ostatní 2 děti taky, do toho ty děsný příjímačky přesunutý na červen. Tohle přece nejde, abych suplovala školu u prvostupňových a pak se hroutila se středoškolákama, co se hroutěj z nedostatku motivace a přívalu samostatné práce. A ještě jim budou dávat testy a trvdě známkovat i když se museli naučit všechno sami a nikdo jim to nevysvětlil, nevyložil...
|
A. Andrs |
|
(20.7.2020 18:51:41) Kulicko, jestli mas prvnacku a k tomu jeste dalsi deti, tak je to sileny.
|
|
K_at |
|
(20.7.2020 18:53:42) Kuličko, já si bohužel myslím, že vlastně problém je právě paradoxně ta velká aktivita rodičů. Když by jich 90% dalo ruce pryč a vyslalo signál "tak tohle NE!!!", měly by školy jasno v tom, že přístup "nic neděláme" NEBO "nandame jim to", fakt nebudou fungovat. V tomhle systémově vlastně všichni obětaví a zodpovědní rodiče umožní takovému paskvilu fungovat. A škola potom má ještě asi dojem, jak to skvěle zvládla. Hrozný.
|
K_at |
|
(20.7.2020 18:56:12) Samozřejmě nikdo nikdy neudělá systém 100% skvělý pro všechny. Ale to, co tu často některé píšete, to je síla.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.7.2020 18:58:51) kat, přesně tak, dokud se neozvou rodiče, není důvod cokoliv měnit, když to všem vyhovuje
|
|
Zd a tři |
|
(20.7.2020 19:00:03) Jenže to by teď ministerstvo muselo jasně říct, že další školní rok bude probíhat jinak, seškrtat počet předmětů, aby děti mohli chodit částečně do školy a vystřídat se. Mělo by definovat, jak a co bude probíhat on-line a vymyslet systém, jak bude možné pracovat s dětmi, který on-line výuku nemůžou absoluvovat. Školy by mohly využít prázdniny a na připravit se. Ty kecy o tom, jak uvidíme a že září je daleko, mě fakt vytáčí. To přesně povede k lidové tvořivosti, kdy se nakonec zase zblázníme všichni.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.7.2020 19:06:41) školy by mohly využít prázdniny, to jako místo dovolené? fakt jsem se neflákala, navíc jako každý rok minimálně dva týdny prázdnin věnovat škole budu, ale to úplně ke změně nestačí další věc, školy nemusí dostat až tak moc befel od mšmt, školy můžou už teď něco měnit, ale není to věc, kterou by zvládli za prázdniny, to je potřeba domlouvat, mě to udělat na dálku při dovolené
a to píšu jako ten, kdo chce měnit a mění a snaží se k tomu přimět i ostatní
|
Zd a tři |
|
(20.7.2020 19:11:55) Ředitel má 2 měsíce prázdnin?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.7.2020 19:15:33) ředitel sám něco změní? on může třeba udat nějaký směr, ale potom musí být diskuse o změně hodnocení, změně plánů, změně celýho švp, každý předmět se musí změnit, to musí jednotliví učitelé
jen změna hodnocení na škole je na dva roky, podle těch, kdo tím prošli, to opravdu není pro ředitele na měsíc prázdnin, kdy je tam sám
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.7.2020 19:17:08) No a navíc každou změnu musí schválit školská rada,a je potřeba to vysvětlit rodičům, není to tak snadný, my právě nějakými změnami procházíme, je to neuvěřitelně zdlouhavý proces
|
|
Zd a tři |
|
(20.7.2020 19:19:30) Jo, tak potom to na podzim změnit/zlepšit fakt nejde. Problém je v tom, že Covid je tady teď. Za 2 roky s ním budeme schopni doufám už nějak koexistovat a škola může fungovat zase jako dřív.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.7.2020 19:22:56) no ona ta doba kupodivu hodně pomohla, to je jeho přínos, učitelé i rodiče si uvědomili, že jsou změny potřeba, že se učí blbosti, že se hodnotí nesmyslně, takže ty změny teď projdou snadněji, než by to bylo před půl rokem ale dá to hodně práce a času, a spolupráce a taky odvahy udělat tu změnu, nebát se udělat chybu, začít úplně jinak
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.7.2020 19:31:09) myslím, že se dá začít různě, první podmínka ale musí být vůbec si uvědomit, že je to blbě a je potřeba to změnit, pak musí být chuť a odvaha to měnit, pak domluvit způsob a je jedno, jestli se změní nejdřív švp nebo způsob hodnocení, ono jedno vyplyne z druhýho
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.7.2020 19:38:46) jj, bez štábní kultury to nejde
|
|
|
Delete |
|
(20.7.2020 21:55:55) ..,
jedna z hlavních změn musí nastat nahoře. Evidentně se na ní pracuje, protože návrh něčeho už je nachystaný, problém je, jak dlouho bude celý proces trvat.
Doteď nebylo možné nic vymáhat, protože nic jako distanční výuka pro ZŠ a SŠ neexistovalo. Takže se nemohla vytvářet žádná pravidla pro fungování při této formě výuky. Nyní je tedy v procesu návrh změny v právních předpisech (jestli jsem to dobře postřehla, tak s omezením na mimořádná období, takže by si škola nemohla dostanční výuku realizovat, kdy by chtěla a třeba trvale, ale aspoň to). K tomu vyjde určitě nějaký výklad a doporučení pro ředitele škol. Pak teprve může ředitel školy v rámci zajišťování podmínek vynaložit prostředky na to nebo ono, pokud možno v rámci doporučení. Technická stránka věci by neměla být takový problém, existuje řada systémů, přes které lze nějakou formu distanční výuky realizovat, řada se jich odzkoušela teď na jaře, nějaké nové ještě asi vzniknou, očekávám i reakci poskytovatelů elektronických forem vedení agendy (Bakaláři, Edukit...), že připojí nějakou možnost vedení online hodin, ať už smlouvu s některým z poskytovatelů takové formy komunikace, nebo vlastní nástroj. S tímhle musí pomoci vedení správce sítě, a o tom už se tu psalo hodně, není samozřejmostí, že by měla škola na této pozici někoho, kdo je víc, než jen trochu zdatnější uživatel. Takže je otázka, jak dlouho bude trvat zprovoznění té technické části. Ale je to něco, na čem se dá pracovat už teď, udělat si předvýběr, pozjišťovat možnosti, pořešit dobré připojení, zajistit techniku pro vyučující....
Pak je tu ta horší část, organizační. Záleží totiž i na tom vybraném nástroji. Pak to chce promyslet formu. Uvědomit si, že jednotná forma není vhodná pro všechny předměty a věkové kategorie. Pak záleží na tom, jaké organizační podmínky nastaví z toho MŠMT, jestli si bude moct škola zvolit z různých možností (přítomnost ve škole obden, obtýden, online výuka povinná/dobrovolná, všechny předměty/výběr předmětů....), tam už je strašně moc možností, co jak by mohlo být, takže dokud nebude právní předpis a jasně dané podmínky, nemá moc cenu nic chystat, protože to může být úplně ztracený čas. Kromě toho pak musí proběhnout ještě ty změny, co tu naznačovala Yuki. Bude se muset změnit školní a klasifikační řád, leckdy možná i ŠVP (čím ho má škola podrobnější, tím hůř se za pochodu upravuje, co a jak se vlastně bude učit, řada škol ho má postavený podle dřívějších osnov a tedy hodně podrobně, takže s úpravami se prostě počítat musí), to o prázdninách neuděláš, protože "celozávodní" dovolená, takže nejdříve v přípravném týdnu můžeš zahájit diskuze o změnách, proces schvalování (podle velikosti školy, u malých, kde každý předmět pokrývají jeden nebo dva učitelé, to jde rychle, u velkých, opět zejména v hlavních předmětech, kde na tom hodně záleží, se to neobejde bez předmětových komisí, pak pedagogická rada, pak školská rada...navíc změna švp se vždy týká až nových tříd na každém stupni, takže pokud se na to pozapomene v tom návrhu (jakože by třeba škola měla mít dvě verze ŠVP nebo já nevím, ona to není až taková sranda, ne náhodou je na to klasické 250 hodinové DVPP jako třeba na celé ped. minimum), tak je to otázka na pět let, než se to promítne do výuky na celé škole. Klasifikační a školní řád lze naštěstí měnit rychleji, tedy proces je stejný, ale změny platí po schválení hned a pro všechny najednou.
Každopádně tohle je to, co jsem říkala, že se mělo řešit před prázdninami místo návratu části dětí do školy na 3 týdny (5 týdnů pro 1. stupeň, z toho ten poslední týden už se fakt učit nedalo, děti byly úplně zdrchané, unavené). Aby se přes prázdniny zvládlo to schvalování a od září to mohlo v nějaké podobě fungovat. Ale při té vopičárně, co byla, se to fakt nedalo zvládnout. A v září to nebude o nic lepší, za plného provozu s běžnými komplikacemi začátku nového školního roku se to prostě potáhne, pokud tedy bude vůle a nějaký ten tlak shora to skutečně vyřešit.
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.7.2020 19:18:47) já jsem reagovala na to, že o prázdninách nic nezměníme, to není tak snadný, jak píšu dál
mimochodem ten, kdo se flákal pro distanční výuce, určitě nebude ten, kdo se přetrhne při vymýšlení změn
|
|
|
|
|
1kulička |
|
(20.7.2020 20:05:31) Kat, to máš pravdu, pak tu jedni vypisují, jak zvládají levou zadní a vylepšují známky a druzí se hroutí a děcka propadají nebo jako u nás ta 4 zrovna u vzorňačky, kde bych to nečekala.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.7.2020 20:08:17) k hodnocení mělo mšmt vydat jeden pokyn, nařízení, a ne to měnit a dělat v tom chaos
|
|
|
|
|