Delete |
|
(14.6.2020 0:21:06) Vím, že tohle je poměrně často diskutované téma. Včetně nutnosti x zbytečnosti sešitů obecně.
U nás je zavedený systém "balíčků", kdy vyučující nadiktují v červnu své požadavky a žáci pak v září podle toho dostanou balíček sešitů, který zaplatí. Někomu to vyhovuje, někomu ne, obecně od rodičů přichází spíš ohlas pozitivní, takže balíčky se stále drží. Já bych je zrušila, protože v červnu diktují sešity ti, co pak předmět od září neučí, a nový vyučující musí buď použít, co je k dispozici, nebo čelit otázkám, proč to nepoužívá.
Já si teď můžu nadiktovat do předmětů, které učit budu, ale nic to nemění na tom, že bych si radši diktovala až v září, ještě nemám dostatečně rozmyšleno, co a jak chci dělat, to přijde až o prázninách.
Tak bych ráda načerpala inspiraci, názory na konkrétní sešity.
Předesílám, že možnost "bez sešitu" i "ať si každý píše, do čeho chce" beru v úvahu, ale mám v hlavě i představu, jak sešity využívat.
Co se běžně používá ve školách vašich dětí na druhém stupni za sešity? Jak je vyuřívají? Jsou spíše k praktickému užívání, procvičování, na učení se z nich nebo "na koukání"? Máte někdo zkušenost s tím, že nic jako sešit v naukovém předmnětu nemáte? Jak to dítěti vyhovuje?
A ještě otázka mimo sešity. Zeměpis v 6. třídě, tedy obecná geografie (takže ne jednotlivé světadíly, státy)...co se vám ve výuce vašich dětí (případně i u vás) líbilo a co ne? Co vám chtbělo a bez čeho byste se obešli? Co vás nebo vaše děti bavilo a co vůbec? Mám milion nápadů, tak by to chtělo trochu uspořádat...
|
HelenaPa |
|
(14.6.2020 8:10:43) U nás máme systém balíčků taky, ale stylem: "Domluvili jsme v papírnictví v nejbližším městě sady obalů na učebnice, sešity, pracovní sešity a sešitů. Kdo chce, může si je tam koupit, stačí říct název školy a ročník." Je to pak levnější, než kdyby je člověk vybíral jednotlivě (dávají na to 10% slevu) a hlavně všechny obaly pasují, protože zástupkyně naloží auto sadama knížek, doveze je tam a povybírají ty obaly přesně, takže pak nemusí rodiče tahat knížky s sebou.
Sešity u nás zadávají ti, kteří budou učit příští rok. Samozřejmě může se stát přes prázdniny změna, ale většinou to není už nijak zásadní.
Navíc u většiny naukových předmětů (-pisy + fyzika, chemie) mohou pokračovat v sešitech z předchozího roku.
Já používám sešity jako hlavní zdroj informací. Vedeme si "interaktivní" sešity - plné otvíracích okýnek, hodně obrázků, barev, schémat. Kupodivu, co jsme s tím začali, tak se žákům sešity přestaly "ztrácet".
Vypadá to nějak takto:
Dá to sice dost práce, ale myslím, že to stojí za to. Na první pohled děti vidí jen "osnovu", na detaily musí otvírat okýnka. Děti i rodiče si to zatím dost chválí.
|
Winky |
|
(14.6.2020 8:48:12) Wau, to je pecka. Já mám teď syna v šestce. První pololetí v zeměpise dělali takové to obecné o celé zeměkouli, a na to by byl potřeba dobrý atlas. Ať to vidí v tím velkém formátu, naučí se v něm hledat. A ideálně glóbus. Kontinenty, oceány, proudění vzduchu, vody, podnebné pásy... Ať to mají rovnou v souvislostech. Můj šesťák sice prudil, že už má zase vzit do tlapek knihu, ale vhspal to pak líp, kde co je, než když měl jen jednotlivé pruhy v sešitě s názvy podnebných pásů... To pak neuměl použít (a názvy si nepamatoval). Teď doma jsme dělali komplet Afriku a tenhle poslední týden jim dala i Austrálii a Oceánii, Arktidu a Antarktidu. Škoda to takhle splácnout, jako by to bylo "nedůležitý". Jako prezentace má docela hezky, ale že by jim napsala kde shlédnout jaké dokumenty k tomu.... To už ne. A přesně zeměpis je k tomu ideální. K těm sesitum - na zemak má jeden. A4.to je ok. Hrůza je to v češtině, tam má sešitů sedm!!! Debilita. Ale to je na jinou diskuzi
|
|
Klabe+3 kluci (08,10,15) |
|
(14.6.2020 9:02:37) Hele no, to je neskutečná bomba.Tohle bych si moc přála pro svoje kluky. Zvlášť právě v předmětech typu dějepis, zeměpis, přírodopis atd je to pro vtáhnout dětí do předmětu úžasné. Opravdu super.
|
Monika |
|
(14.6.2020 10:57:49) Mně se to taky moc líbí, ale stejně jako u všeho si umím představit děti, pro které je takové lepení a "úprava" spíš noční můrou a sešity jsou slepené skrz naskrz Málo který pedagogický postup je univerzálně dobrý pro všechny, bohužel.
|
TaJ |
|
(14.6.2020 11:18:22) Moniko, jo, každému vyhovuje něco jiného, pro syna by tohle lepení a malování a upravování taky moc nebylo, i když třeba okopírovaný papírek si tam nalepí bez problémů...a naopak jsou ve třídě děti, které si samy od sebe do sešitů mezi výpisky kreslí obrázky, v přírodovědě, vlastivědě apod...pro syna je to zase zbytečná práce navíc a zdržování, stejně se do toho sešitu doma nekouká
|
|
|
|
Okolík |
|
(14.6.2020 9:27:21) Heleno, ty sešity jsou nějak předpřipravené, nebo si tam žáčci lepí co jim průběžně dáváš?
|
|
HelenaPa |
|
(14.6.2020 18:43:15) Jitys, Dělám to tak i v chemii. V angličtině ne, tam mi to úplně nedává smysl tímto způsobem. Oni nelepí jen připravené texty. Když je hodně textu, dostanou ho natištěný, ale většinou dostanou jen ty horní "okýnka" a pod ně píšou rukou. Myslím, že když u toho použijí ruce a hlavu i jinak než jen opisováním, tak se jim spoje v hlavě dělají intenzivněji. Nemůžu říct, že by všichni excelovali, to zdaleka ne. Ale většině jich to takhle vyhovuje víc.
|
Delete |
|
(14.6.2020 19:10:10) Heleno,
chybí nám ve škole někdo na Př - Ch, nechce se ti změnit působiště?
|
HelenaPa |
|
(14.6.2020 19:50:54) Delete, já bych tě zase ráda za třídní pro naši budoucí třeťačku Ale tady jsem šťastná a spokojená, baví mě to, můžu si věci dělat po svém, kolektiv je také čím dál lepší. Takže se do Čech stěhovat neplánuju
|
Delete |
|
(14.6.2020 19:55:18) Heleno,
škoda .
Těmi sešity jsi mě potěšila, měla jsem takovou představu a bála se, že je to moc odvážné.
Ještě mi řekni, jakou tloušťku sešitů používáš?
|
HelenaPa |
|
(14.6.2020 20:11:54) Nechala jsem to na nich. Je to nelinkovaná A4, většina má čtyřicítku. Já mám sešity na jednotlivé roky šedesátky, ale nedojela jsem ani do půlky. Oni můžou pokračovat další rok ve stejném sešitě, tak někteří tu šedesátku využívají.
|
Delete |
|
(14.6.2020 20:18:46) Já je určitě další rok na zeměpis mít nebudu, tak zvolím raději tenčí sešit.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.6.2020 22:43:23) Delete, moje zkušenost je taková, že 60 je zbytečně těžký sešit, navíc se mnohem dřív zničí než využije, to radši ať mají 40 a případně k tomu ještě druhý, ale 60 odmítám kupovat i synovi na češtinu, měli mít A5, možná 565, nebo co je to za číslo, linkovaný malý
|
Delete |
|
(14.6.2020 23:14:49) Yuki,
mám stejnou zkušenost i z matiky. Jestli projde, abychom měli balíčky po třídách a ne po ročnících, budu chtít 40 listů, M, F i Z. Když to bude po ročnících, budu se muset přizpůsobit .
|
|
Lída+4 |
|
(15.6.2020 7:56:59) Yuki, to je 564, s linkama. 565 je čtverečkovanej.
|
|
|
|
Jahala. |
|
(14.6.2020 22:29:41) HelenoPa, dovolila jsem se ti poslat mail.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.6.2020 22:46:00) Heleno, kde to takto používáš, když to není v Čechách, ale je to česky?
taky se mi tvoje sešity moc líbí, ale neumím si představit to chystání navíc teda je pro mě nepředstavitelný zvládat to ve škole, a třetí věc, se kterou sice úspěšně bojuju, ale pořád to tam je, že to nemůžu stihnout
|
HelenaPa |
|
(15.6.2020 5:53:04) Yuki, na Moravě, přece A pokud jde o stíhání, tak ono jim to první dva měsíce chvíli trvá, než si zvyknou na princip. Potom už to zvládají. Někdy, když mám pocit, že u toho stříhaní, lepení a psaní už mluví víc, než je vhodné, tudíž že je mluvení zdržuje, tak jim nastavím časový limit. A pak stíhají.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(15.6.2020 6:55:48) Heleno, tak Morava mě nenapadla😁😁😁 že bych se přijela podívat? to nemůže být dál než sto km😁
|
HelenaPa |
|
(15.6.2020 16:27:10) Yuki, jsi vítána. Klidně mi napiš na mail.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|