Delete |
|
(29.5.2020 16:31:41) Aleno,
my máme ve škole sice PC v každé třídě, i poměrně slušně vybavenou učebnu, ale nemáme ani jednu kameru, sluchátka nebo mikrofon .
Sluchátka zrušila právě hygiena, prý je to nehygienické. Měli jsme učebnu na výuku jazyků právě se sluchátky, mikrofony...a všechno muselo pryč .
Takže máme jen stolní PC na ovládání interaktovní tabule, maily a Bakaláře, ale jinak je to tam úplně k ničemu.
Měla jsem možnost trochu nahlédnout do toho, jak probíhá dovybavování školy. Jak jsem psala, třeba ta naše nemá žádného odborníka na IT, zejména ne na HW. Takže je odkázaná na to, co nám kdo doporučí. Já už tuhle "práci" tahám domů a zatěžuju s tím manžela, ale to není správně, měl by to dělat někdo, kdo je za to placený. Jenže ti, co jsou za to placení, doporučují šmejdy, které jsou ve výsledku úplně k ničemu. To je třeba dotovaná technika přes šablony, což je pro mnohé školy jediná šance, jak se k něčemu dostat.
Takže se spousta peněz vyhází oknem úplně zbytečně, ale není komu za to nadávat, protože škola prostě kvalitního ajťáka neufinancuje. A jen málokterý kvalittní ajťák se chce živit učením, třeba proto, že sice umí tu informatiku, ale ostatní ne. A z informatiky ani napříč školou úvazek neposkládáš.
Znám školy, kde je ajťák ředitel nebo zástupce. To je pak luxus, protože úvazek má snížený, učí, co umí, má přehled o penězích, které má k dispozici, a současně nakupuje, co za to stojí. Tam pak jde skoro cokoliv.
Ale na menších školách je to fakt o štěstí a nadšencích.
Já bych třeba brala, kdyby existoval nějaký poradce pro školy v tomto směru, protože tak, jak to funguje teď, je to k ničemu.
|
daba+holčička |
|
(29.5.2020 16:40:20) V tomhle maj zas velké školy výhodu, my máme dokonce učitelku TV, co učí jen TV a má plný úvazek a zdaleka ho neučí jen ona. A to ICT učí 3 lidi a mají 2 počítačové učebny. V každé třídě je počítač a někdo má v kabinetu. Mají i server, takže předpokládám že takové množství techniky i někdo spravuje, že se to samo v chodu neudrží....
|
Delete |
|
(29.5.2020 17:15:25) dabo,
to u nás právě dělá ten externista, na smouvu, a tedy omezený počet hodin, a taky se od toho odvíjí jeho ochota a možnosti dělat něco navíc.
A já jsem amatér, trošku zdatnější uživatel, ale taky hodně konzerva, což není právě ideální pro takovou pozici. Nebaví mě zkoušet nové věci, i když se jich nebojím a učím se je bez problémů, pořád jsem nepřišla na chuť všem těm multifunkčním zařízením....prostě se schopnosti u mě nesetkaly se zájmem...
Je to k vzteku, protože třeba hudba a její provozování by mě bavilo a mohla bych pak v klidu dělat to, co jsem chtěla dělat vždycky, ale zase mi k tomu chybí ty schopnosti .
|
|
|
MaMar |
|
(29.5.2020 18:10:56) Delete, souhlasím s tím, jak píšeš, že by byl dobrý nějaký poradce přes IT pro školy. Opravdu by nemusela úplně všechno řešit každá škola samostatně a objevovat dávno objevené.
Říkala jsem si teď v posledních týdnech, že by se také docela hodilo, kdyby někdo (ministerstvo?) zadal a zaplatil profesionální natočení výukových videí na různá témata pro nějakou další případnou distanční výuku. Ne, aby pak bylo povinné podle nich učit, ale přeci jen - když jsem hledala pro svoje žáky výuková videa, nebylo úplně snadné najít video, které pokrývalo určité téma, odpovídalo příslušnému věku dětí a dalo se na to koukat, tj., nebyla to jen suše odříkaná látka. Nic proti autorům těch ne moc dokonalých videí, já bych si na něco takového sama vůbec netroufla, necítím se být kompetentním youtuberem
|
HelenaPa |
|
(29.5.2020 18:16:37) MaMar, to by bylo skvělé. Teď jsem marně hledala pro páťáky něco o jednoduchých strojích - nakloněnou rovinu a páku. Anglicky to nedají a v češtině je to všechno jen pro starší. V hodině bychom si všechno pěkně vyzkoušeli, ale takhle... Ano, mohla bych si to video udělat, ale myslím, že když vezmu, kolik hodin času by mě to stálo, tak mi ten efekt za to nestojí. Obzvlášť když vím, že příští rok pětku mít nebudu.
|
Delete |
|
(29.5.2020 18:44:58) Heleno,
na tohle se dá dát námět na činnost.
Stačí jim k tomu pružinka, a pokud nemají, tak jednoduchý siloměr z gumičky - rolička od toaleťáku a od kuchyňských utěrek, aby šly do sebe zasunout bez většího tření, trubičkou od toaleťáku na jednom konci propíchneš špejli, přivážeš gumičku, pak totéž na druhou špejli a propíchnout trubku od papérových utěrek, ale tak, aby ta špjle uvnitř nedřela...nebo se dá prádlová guma jen protáhnout otvory v těch trubkách....prostě pružné spojení trubiček...na druhý konec té delší přidělat háček z drátku nebo kancelářské sponky....a mohou zkoušet, jak se natáhne gumička, když něco zvedají kolmo vzhůru a jak moc, když něco do stejné výšky táhnou po nakloněné rovině (na to jim stačí knížka, kostky ze stavebnice).... Páka - vyhnat je na houpačku a nechat je zhoupnout tatínka .
Pak bych je nechala zjistit, co je rumpál a kde se používá....
Kladka jako taková mi přijde pro páťáky těžká, ale dokážu si představit, že dostanou obrázky, na jednom někdo něco tahá do okna přímo, na druhém pomocí kladky...a nechat je vyslovit názor, komu to jde snáz a proč...většinou na to přijdou. Jo a mám dojem, že v Patovi a Matovi to v nějakém díle je, jak se snažili dostat kklavír do patra? Musela bych se podívat....
Já u podobných témat začnu myslet takto a video mě vůbec nenapadne .
|
HelenaPa |
|
(29.5.2020 18:46:46) Delete, já nakonec došla k závěru, že když od 8. června budu učit v 5. třídě, tak si všechno vyzkoušíme s těmi, co tam budou, a nahrajeme to pro ty, co jsou doma, jako návod na vyzkoušení.
|
Delete |
|
(29.5.2020 18:53:43) Heleno,
taky dobrý .
Mě by napadlo to s dětmi ve škole udělat, ale nahrát určitě ne .
|
|
|
|
MaMar |
|
(29.5.2020 18:45:29) HelenoPa, právě, pro přírodovědu pro čtvrťáky a páťáky jsem toho ke každému tématu prohlédla spoustu, a máloco bylo použitelné. Jo, v angličtině by se našlo, ale jak píšeš, to je pro prvostupňové (a vůbec většinu základkových) nepoužitelné.
|
|
Aninabe |
|
(29.5.2020 18:49:38) Jednoduché stroje jsou nejlíp v Alter Člověk a technika 5. Dokončili jsme to před týdnem . Ale hlavně to chce i ty pracovní listy k tomu.
|
Delete |
|
(29.5.2020 19:36:55) Koukám na ten Alter a nějak mě to neuspokojilo . Prostě učebnice a jak je u Alteru zvykem, skoto totéž v těch pracovních listech.
Navíc u páky pojmy jednoramenná a dvouramenná, i když jde asi o pojmy dříve užívané, jsou podle mě matoucí, protože každá páka má dvě ramena, jen ta jednozvratná má obě síly působící na jedné straně od osy otáčení, moment síly je daný velikostí síly a délkou ramene, není tedy možné, aby tam jedna síla rameno neměla. Běžně se užívají pojmy jednozvratná a dvojzvratná.
Odstavec plný "hnané" a "hnací" bez jediného obrázku...brrr.
Ta knížka nemluví jazykem mého kmene .
|
Aninabe |
|
(30.5.2020 9:44:07) Delete, z materiálů, co jsem pro pátou třídu viděla, mi to přijde nejlepší. V jiných je na to téma často tak jeden dvojlist v pracáku, málo vysvětlené a obrázků ještě násobně míň. Třeba Taktik je fakt nářez, ten jsme prošli až po Alteru, tak už to bylo celkem dobrý, ale mít to jen z toho, by byla půlka nepochopená. Abych hledala ještě nějaký materiály úplně mimo učebnice, to nedělám. Obvykle používáme Alter plus ještě něco. Alter Putování po Evropě nebo Alter Člověk, i ty ekosystémy, všechno bylo celkem OK, zvlášť když jsme paralelně používali třeba ještě něco od Nové školy nebo i toho Taktiku. Ale uznávám, že pracovní listy jsou lepší než ty učebnice, jinde je to naopak. Takže prostě kombinujeme - dobrý učebnice + blbý sešity a blbý učebnice plus slušný pracovní listy.
|
Delete |
|
(30.5.2020 17:11:47) Aninabe,
já tohle učím ve fyzice na druhém stupni a zatím na mě všechny děti koukají jak tele na nová vrata, nikdy dřív o jednoduchých strojích neslyšely. Totéž o různém měření, vážení....
Pokud to na prvním stupni nikdy nezažijí a jen se o tom učí z knížek, jako by to nebylo.
U nás to tak bohužel většinou je. Já třeba od 1. do 3. třídy s dětmi objem a hmotnost měřím, ale nosím si na to vlastní pomůcky, ve škole nic není, protože to nikdo nevyžaduje. A to asi říká vše o tom, jak moc se to dělá.
No, v učebnicích to je, takže to ty děti většinou teoreticky projdou, ale jak říkám, na druhém stupni je to ve výsledku úplně jedno, jestli to viděly v dobré nebo špatné učebnici. Když si to nevyzkouší, neprožijí to, nepamatují si vůbec nic.
4. a 5. třídu neučím, ale loni jsem suplovala u čtvrťáků a zrovna brali hmotnost. Tak jsem jim přinesla ukázat závaží 1 kg a 1 g, dala jim ho do ruky. Na něco takového vůbec nebyly zvyklé, vše jen knížka a pracovní sešit.
|
Senedra |
|
(30.5.2020 18:17:40) Delete, hele, taky dětem nosím metry, záváží, měříme, vážíme, stopujeme čas, říkáme si ( třeba kolik je 1 km, mají za úkol spočítat 1 000 kroků, kam od školy dojdou).. A co myslíš - za měsíc mi někdo napíše, že v metru je 10km Pak se mi divte, že po večerech jím čokoládu
|
HelenaPa |
|
(30.5.2020 18:43:25) S malochama (2.,3.) v kroužku jsme měřili, vážili. Co práce jim dalo vymyslet, jak pomocí dvou svinovacích trojmetrů změřit délku chodby... A pak jim vůbec nepřišlo divný, že dohromady spočetli 180... Už jen to, aby zjistili, v jakých jednotkách je ocejchovaná která strana toho metru bylo dobrodrůžo :-D
|
Delete |
|
(30.5.2020 20:39:32) Heleno,
no jasně, ve 2. a 3. třídě se s tím seznamují. Tedy už od první, ale v první mají jen metry. Já s nimi měřila chodbu pomocí měřického kolečka, to měří v metrech.
To jsem si koupila taky kvůli šesťákům, protože o měřickém kolečku se všude v učebnicích u měření délky píše, občas je někde i obrázek, ale oni ho fakticky neznají. Já ho také viděla v reálu jen u policajtů, když jsou někde záběry ze zkoumání dopravní nehody, takže se jim vůbec nedivím.
U třeťáků jsem teď používala papírové měřítko z centimetrových čtverečků. Slepili si ho, nabarvili proužky po 10 cm (seznámení s jednotkou 1 dm) a s tím se vyřádili ve třídě a samozřejmě by to šlo i na té chodbě. Tím, že měl každý právě metr, tak by ani nebyl problém s počítáním .
Ale pro ty tvoje děti je zásadní to, že měřili tu chodbu. A že museli přijít na to, jak ji změřit, když nemjí tak dlouhé pásmo...to si budou pamatovat....
|
Federika |
|
(30.5.2020 20:44:08) Dcera nedávno dělala test na přijímačky a přišla za svým tátou, že neumí převody. Měla tam cosi převést na kila, gramy, tuny, ale i "q"... Manžel ani nevěděl, co to je a začal tady vyvádět, když si to vygooglil:" quintal!! quintal!! Taková blbost, stará míra,co se nepoužívá!! Kašlu na takový gymply, když chtějí po páťákách takový blbosti!!!" ..Netušila jsem,co tam vyřvává, já se do matiky raději vůbec nemíchám, ale pak mi došlo, že myslí "q", metrickej cent Quintal Tak my se to učili. Prej už dneska ne, nevim.
|
Delete |
|
(30.5.2020 21:17:11) Fed,
učí, na druhém stupni.
|
Federika |
|
(30.5.2020 23:50:43) Delete, mají to ale v přijímačkách v pětce. A můj manžel to nejspíš vůbec nezná
|
Delete |
|
(31.5.2020 2:34:50) Fed,
já jsem to pochopila, ale mám dojem, že se tu stokrát omílalo (nevím už kdo to tu dokola zdůrazňoval, možná ty?....ale je to asi jedno), že v přijímačkách jsou věci, co se děti ještě neučily, schválně, aby bylo podle čeho vybírat.
No a že nezná tvůj manžel označení q, není nic divného, pravděpodobně zná označení dz, které zase nepoužíváme my.
|
Alena |
|
(31.5.2020 9:47:44) "já jsem to pochopila, ale mám dojem, že se tu stokrát omílalo (nevím už kdo to tu dokola zdůrazňoval, možná ty?....ale je to asi jedno), že v přijímačkách jsou věci, co se děti ještě neučily, schválně, aby bylo podle čeho vybírat." -tak to neni. V prijimackach je z faktickeho hlediska opravdu pouze ucivo prvniho stupne dle rvp. Ale v nekterych skolach to muze byt ucivo cervnove a nekde to s detmi proste nedelaji (logicke slovni ulohy, cteni s porozumenim...). Narocnost je dana "intelektualne" , netvori ji nedostatek informaci (dokonce v ceskem jazyku se cim dal vic ustupuje ze znalosti definic, kdyz chteji po detech pracovat treba se synonymem nebo prirovnanim, upresni o co jde) - moje obe deti probiraly metricky cent vcetne znacky na prvnim stupni.(asi ctvrta trida?)
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 10:05:41) Aleno, u těch přijímaček bych řekla, že je problém jinde. Jsou tam věci, které se v základu v materiálech vyskytují. Jenže najít podobný typ úlohy, stejně zašmodrchaný, to už je jiná. Možná Alter matematika 5 díl 2 na konci ta dvojstránka pro chytré hlavy. Často tam jsou zakódované 2 úlohy v jednom zadání, to musí dítě poznat a rozkódovat. A rozhodně se hodí znát postupy, které se v pětce neučí. Takže nejen řešení úloh pomocí X a sestavení rovnice, učila jsem naše děti třeba i posloupnost metr2 - ar - hektar - km2, nikdy nevíš, co tam vytáhnou. A samozřejmě g - dag - kg, ale chybí tam teoreticky ten decigram, bylo by to pěkně postupně .
|
Alena |
|
(31.5.2020 10:12:25) sestaveni rovnice s x, natoz dvema, vubec potrebne neni. Je to abstraktni postup, ktery bych do ditete nehustila, vetsina na to nema a rozumne rovnici na zaklade slozitejsi slovni ulohy nepostavi. Pokud se rodic do ditete neco takoveho v ramci pripravy snazi vpravit , tak jen proto ze si neporadi jednoduseji a dite zbytecne zavadi. Nektere deti takove ulohy louskaji snadno a nektere to proste nevymysli, neni to o "znalostech" , ale schopnostech. Melo by to vybirat deti nadane, ne apriori peclive.
|
Federika |
|
(31.5.2020 10:13:57) Rovnice ji manžel určitě neučil, od kluků viděl, že i když jemu se zdá, že by sám použil rovnici, oni to mají vyřešit jinak.
|
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 10:14:57) Aleno, naopak to řešení s X děti vidí jako výrazné zjednodušení. Díky tomu je to vyřešené za minutu. Minochodem, ony i ty rovnice jsou v pětce, v tom základu. Tam se i sestavuje rovnice z úlohy. Něco málo bylo i ve čtyřce, zjevně tu nikde nepoužíváte Matýskovu matematiku.
|
Okolík |
|
(31.5.2020 10:17:21) Aninabe, asi tvé děti patří do té výjimky.
|
|
Federika |
|
(31.5.2020 10:18:58) Aninabe, rovnice v pětce nebrali, jen takovej ten úplně jednoduchej základ. Ale hlavně to rovnicí ani nemají řešit. Na spoustu věcí mají přijít dedukcí.
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 10:21:53) Tak to je otázka, jestli mají. Nemyslím, že musí. Ty testy od Zeleného teda dost často s dedukcí nevystačí. Nebo bys dedukovala hodně přes limit. U některých úloh ale doufám, že to tam nestrčí, protože ty vzdálenosti, rychlosti a trasy už jsou fakt horší. Jinak jsopu to typově hodně podobné věci.
|
Federika |
|
(31.5.2020 10:23:56) Aninabe, moje dcera rovnice v pátý neumí. Neuměli je ani kluci. Nejstarší měl v matice na přijímačkách plný počet bodů. Dcera to rozhodně mít nebude, ale Zelenýho dávala, i bez rovnic.
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 10:24:47) Fed, dávala i ty na rychlost a trasu?
|
Federika |
|
(31.5.2020 10:27:39) Rychlost a trasu si nějak kreslili. Ale dávala po debatách s tatínkem všechno, bez rovnic. On už to znal, že je třeba bez rovnic, jediný,co neznal, bylo to, že to musí vysvětlovat. Nejstarší syn má totiž AS, což je sice v mnohém děs, ale na matematiku je ujetej, koukne se a vidí výsledek. Což dcera fakt ne
|
|
|
|
Okolík |
|
(31.5.2020 10:24:14) Nevím co jsou testy od Zeleného, držela bych se toho, co Černat do testů skutečně dává, ne co je ve sbírce jeho bývalého ředitele. Všimla jsem si, že v různých sbírkách jsou obtížnější a typově jiné úlohy než pak v těch testech.
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 10:26:11) Okolíku, no mně to přijde hodně podobný. Počítám, že to bude souviset s databází úloh. Jinak češtinu neřeším, ty jsou hodně podobné všechny.
|
|
|
Federika |
|
(31.5.2020 10:29:47) Aninabe, v Zeleným je nějaká ta úloha s trasou, rychlostí, tatínkem,co jel myslím autem, někdo jiný jel na kole... Tak to nevěděla a s tím se zapotil i manžel. Ten úkol jsem sem dávala s žádostí o pomoc. A taky se to neřešilo rovnicí.
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 10:31:39) Fed, já myslela náklaďáky, ale to je jedno.
|
Federika |
|
(31.5.2020 10:36:07) Aninabe, o náklaďácích nic nevím
|
|
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 10:34:11) Jo tohle se řešilo přes zlomky. Tam mi třeba vadí, že zrovna společný jmenovatel se v pětce moc neřeší. A v Cermatech to zjevně je. Je to lehký, jasně, ale to je v sešitech už víc rovnic než převodů na dvacetiny nebo tak.
|
Federika |
|
(31.5.2020 10:35:19) Společnýho jmenovatele v pětce brali.
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 10:39:01) Fed, my na to moc nenarazili. Jako občas nějaké cvičení jo, ale těch rovnic tam jsou 4 dvojstrany a toho společnýho jmenovatele možná dvě cvičení. Hlavně, že tam jsou procenta, ale tam když setiny, tak proč ne tohle, že jo.
|
Federika |
|
(31.5.2020 10:43:36) Tak mi teď říká, že společnýho jmenovatele nedělali Já měla pocit, že jsem to jednou četla v EduPage. Já o tý matice fakt vím hodně málo, tu má v režii manžel. Mě vůbec nebaví a nikdy jsem si nezkusila ani jeden test. Ty z češtiny mě baví
|
|
|
|
|
Alena |
|
(31.5.2020 10:38:41) Uved mi nejaky priklad z Cermatu na spolecneho jmenovatele, jestli mas cas? Ja si nemuzu na zadny vzpomenout (delala jsem loni s klukem pripravu) a zajimalo by me to, dik.
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 10:43:05) Já to hned po vypracování házím do tříděnýho, tak to už nemám. Byla to něco s vyráběním pasů, první den si odebrali půlku, druhý den nějakou část, po třetím dni zbývala pětina, tolik a tolik si nikdo nevyzvednul. Byly tam snad třetiny, šestiny a pětiny. A bylo i jiný řešení, spočítat to přes celek, to dělalo jedno dítě, druhý šlo přes společnýho jmenovatele.
|
Alena |
|
(31.5.2020 10:45:16) aha, to vim, tam ale potreba zadny spolecny jmenovatel neni. Je to vzdy nejaka cast zbyvajiciho celku, logicky usudek. Ja si nepamatuju, ze by CERMAT spolecneho jmenovatele chtel.
|
|
|
|
Okolík |
|
(31.5.2020 13:58:31) Společný jmenovatel se neřeší, protože ho na řešení cermat úloh nepotřebují. Učí se to až na 2. stupni...
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(31.5.2020 10:19:15) vyresit rovnici s x samozrejme zvladnou, ale postavit ji rozumne na zaklade slovnich uloh moc ne, je to rizikove, jako kazdy nauceny abstraktní postup,ke kteremu dite nedoslo samo. Beru to jako snahu dospeleho vytvorit jim nejakou pomucku, kdyz to dite nedokaze vyresit uvahou a nedovede mu to vysvetlit ani ten dospely, nebot ten jede jen v rovnicich.
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 10:24:01) Aleno, posluž si, klidně. Ano, chci jim to zjednodušit, kdo by nechtěl. Obvykle to zjednodušuju i staršímu dítěti, když nějaký postup z mé dávné školy je efektivnější a rychlejší. A že by se jich pár našlo.
|
Okolík |
|
(31.5.2020 10:26:47) Možná zapomínáš, že v tvé dávné škole ses ty efektivnější postupy naučila o něco později než v 5. třídě.
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 10:27:49) Okolíku, tak ale tady jsem mluvila o osmákovi nebo ještě starším. A jak píšu, v naší škole jsou rovnice běžně v písemkách, děti jejich úpravu umět musí. Základ ve 4. třídě, víc v 5. Školu dost sleduje inspekce, tak se hodně dodržují materiály a okruh znalostí. Aby nebylo co vytknout.
|
Okolík |
|
(31.5.2020 10:30:09) Doplňuji .... Později než v 8. třídě.... Jednou jsem se snažila takhle naučit dítě myslím v sekundě vyjadřování že vzorců (fyzika), celkem marně. A ejhle, v kvartě to zvládli ve škole hravě...
|
|
Delete |
|
(31.5.2020 17:18:46) Aninabe,
tak rovnice jsou výstup pro deváťáky:
M-9-1-08 formuluje a řeší reálnou situaci pomocí rovnic a jejich soustav
Pro druhé období prvního stupně ani zmínka. To, že to je v Matýskově matematice a Alteru mně osobně jen napovídá, že to není standard. V těch učebnicích je spousta věcí navíc. To, že to tam je, ještě neznamená, že se to má učit a že to děti musí umět. To je stejné, jako když v Matýskovi pro třetí třídu je obvod trojúhelníku, čtverce a obdélníku a označování stran malými písmeny. Obvod je prostě učivo druhého období a pokud ho někdo ve třetí třídě probere při sčítání délek úseček, dobře, ale očekávat, že to budou děti ovládat a hodnotit to (zejména nezvládnutí) je špatně.
Učit "rovnice" na prvním stupni je tedy možné, ale pouze jako rozšiřující učivo a jako takové by se nemělo zahrnovat do hodnocení. Řešení rovnic se na prvním stupni děje pouze intuitivně nebo mechanicky (my množinové děti jsme to měli v první třídě, mechanicky: x + 2 = 5, x = 5 - 2, x = 3. Ekvivaletní úpravy rovnic následují až po zvládnutí proměnné a výrazů, což je nejdříve v 8. třídě.
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 20:15:00) Naše škola dělá primárně s Matýskovou matematikou a Alterem, co je nebo není navíc nehodnotím. Osobně je mi to jedno, jedeme trvale klidně rok dopředu. Osmák se pravda do rovnic taky musel dostávat, ale během týdne je začali používat funkčně i s úpravama složitých výrazů. Povedlo se mu na to chybět, takže jsem mu to musela znova vysvětlit, protože jak to nepoužíval, pozapomněl. Nedivila bych se, kdyby chtěli, aby o tom dítě něco tušilo výrazně dřív, jinak je to v osmičce darda. Naštěstí mu to jde a je i dost pozorný, s tím bych měla potíž, něco nepřehlídnout.
|
|
|
|
|
Alena |
|
(31.5.2020 10:30:30) Ale to zjednoduseni neni. Jen automatizace nejakeho postupu, pro ne zatim nevhodneho postupu, ktere selze, kdyz bude pro dite priklad prilis "jiny" ci "slozity".
|
|
K_at |
|
(31.5.2020 10:31:42) No hlavně je obecně úplně blbě to, že buď musí být dítě génius, který má vhled do matiky od přírody. Nebo je to o domácí přípravě. Protože sakra snad mají testy především vycházet z toho, co berou ve škole.
|
Alena |
|
(31.5.2020 10:34:28) kat to je porad dokola. Neni tam zadna latka, co by ve skole nebrali. Osmilete gymnazia jsou urcena pro deti nadane, tak je logicke ze soucasti prijimacek je i intelektualni nadani. A neni to tak ze prumerne dite pripravis na narvany gympl, kdyz na to mit nebude.
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 10:36:18) Naštestí u nás jde spíš o průměrně narvaný gyml, tak 30 ze 200 a druhý podobně. Nemám vůbec představu, jak jsou na tom ostatní s přípravou, tam možná proto lehce overkill.
|
Federika |
|
(31.5.2020 10:38:17) Já bohužel minimálně u toho jednoho mám Konaly se tam regulérní přijímačky nanečisto,s výsledky,srovnáním atd...
|
|
|
K_at |
|
(31.5.2020 10:43:46) Alena, tak mi vysvětli, proč je to teda o přípravách, zkouškách nanečisto. Proč jsi se se synem loni připravovala?
|
Federika |
|
(31.5.2020 10:46:03) Kat, v těch testech nejde o to, že by tam bylo něco,co nebrali. Jen je to podaný jinak, je tam kladen velký důraz na pochopení zadání, na porozumění textu a to jak v češtině, tak v matice. Často se ty děti s podobným zadáním nikdy nesetkaly, ale ty věci, co tam jsou, většinou braly. Ale třeba ne tak podrobně,aby si pamatovaly všechno, neumějí s tím pracovat a tak.
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 10:48:15) Fed, no, nejčastější stížnost u nás je "já neumím číst". Tím teda dítě nic neoznamuje, jen komentuje chyby.
|
Federika |
|
(31.5.2020 10:49:13) U nás tedy nic neoznamuje-jen si vyslechne:" Zas sis to prostě pořádně nepřečetla!!"
|
|
|
K_at |
|
(31.5.2020 10:50:56) Federiko, ať tak či tak, je to prostě diskriminující. Dětem, které nemají doma zázemí, to nedá příliš šancí.
|
Federika |
|
(31.5.2020 10:51:41) Kat, to se ale zdaleka netýká jen příjímaček. Děti bez zázemí to mají složitější ve všem.
|
K_at |
|
(31.5.2020 10:53:09) Federiko, o tom žádná. To je jasný.
|
|
|
Alena |
|
(31.5.2020 11:04:10) Kat, u nas deti bez zazemi nemaji sanci ve skolach, ale nemyslim, ze ji zpusobuje hlavne tohle pojeti prijimacek. Mame pochybny system viceletych gymplu a kdyz uz ho mame, tak skola na ne deti neposila, nevybira ty nadane z blbeho prostredi, nepomaha socialne slabym, prijimacky jsou nedostupne z jineho duvodu nez jsou "slozite" testy.
|
K_at |
|
(31.5.2020 11:56:10) Anno, jenže jsou děti, které nemají PC, ber, tiskárnu. ..
|
Alena |
|
(31.5.2020 12:05:36) Kat, to uz je smesny. Driv sis taky toho Belouna musela koupit. Pokud je pro dite prekazkou pro osmilete gymnazium, ze se nema jak dostat k volne pristupnemu testu, ma daleko hlubsi problemy, ktere mu znemoznuji studium. A ty by mela resit zakladni skola, coz neresi.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2020 12:12:11) možná to zní divně, ale úkolem školy nebo příprava k přijímačkám, je to dobrá vůle školy, když to dělá dvě sady ukázkových testů, čeština pokud Matika stojí asi 300, to není problém, problém je najít někoho, kdo je připraví, pokud to nedělá škola, protože to je potom spousta peněz, škola to dělá zadarmo, aspoň teda ta naše
|
Federika |
|
(31.5.2020 12:14:19) U nás to škola nedělá, ale nikdy mě příprava nestála moc peněz.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2020 12:18:00) federiko, hodina doučování je minimálně 150 korun, spoustu lidí to stojí 2 hodiny týdně a jeden týden nestačí, to vyjde na tisíce pokud to neumí sami, aby si děcko připravili doma, ale o těch se nebavím, ti to nepotřebují ani ve škole problém jsou ti, komu doma nepomůžou
|
Federika |
|
(31.5.2020 12:20:55) U nás nějaký doučování ani třeba nebylo, jen dělaly ty testy a zopakovali si to, co moc neuměli. Ale nikdy jsem tisíce za doučování nebo přípravku nedala. U mladšího syna vůbec. starší byl třikrát na přijímačkách nanečisto, dcera si zkouší ty testy. Testy jsou i s řešením. Není třeba dávat za přípravu tisíce.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2020 12:24:38) Federiko, ty asi moc nevidíš, co nemáš doma, já jsem za přípravu kluků nedala ani korunu, zvládla jsem jim poradit, většinu uměli sami, ale vím, že spousta dětí to sama neumí a rodiče taky ne, ti pak potřebují, aby jim někdo pomohl, na mateřské jsem doučovala k přijímačkám, syn myslím předloni pomáhal někomu s matikou, děcka ze školy mají běžně přípravu ve škole, odpoledne, nepovinnou, a k tomu mívají někoho ještě za peníze že to neznáš od svých chytrých dětí ještě neznamená, že to tak je u všech
|
Federika |
|
(31.5.2020 12:27:25) To netvrdím. A já mám normální děti,žádný génie. Dělaly ty testy (až na mladšího syna, ten se cermatu i scio apod vyhnul) a viděly, v čem mají problém. Tak buď si to našly nebo chtěly pomoc ode mě, od manžela. Žádnou "přípravku" doučování jsme neměli. Takže žádný tisíce. A jinak jsem samozřejmě psala, že děti "bez zázemí" to mají složitější.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2020 14:40:21) kruci, moje zkušenost je taková, že v nepodporujícím prostředí to děcko v 5. třídě, dokud stačí učení ze školy, ani nenapadne a než dojde do devítky, už se bohužel propadne na takovou úroveň, že o přijímačky ani nestojí, v tom je ten problém, že druhý stupeň nepodporuje od šesté do deváté třídy, přijímačky jsou to poslední, co by na to mohlo mít vliv
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2020 14:51:16) kruci, zatímco je v zájmu učitelky, aby měla chytrý šikovný děti v kroužku, aby měla důvod ho vést a byl dobře obsazený, nemá škola vůbec žádný důvod připravovat děti na 8G kroužek nemá s přípravou nic společnýho
|
Alena |
|
(31.5.2020 15:25:50) "nemá škola vůbec žádný důvod připravovat děti na 8G" no a to je to ujety.Statni skolni system by mel byt propojeny a mame-li viceleta gymnazia a jsou-li pro nadane, prvostupnovi ucitele by na ne meli prislusne deti nasmerovat. To co se deje ted je divne.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2020 16:17:50) Aleno, do ledna dostávaly školy peníze na děti, vidíš jediný důvod, proč se dětí zbavovat? posílat je jinam? navíc takto odcházejí ty šikovný, se zázemím, proč by mělo být v zájmu školy, aby tyto děti odešly? navíc do základní školy dítě nechodí proto, aby odešlo po 5. třídě a to říkám jako rodič dvou dětí, který na 8g jsou, pokud jako rodič vyhodnotím, že tu změnu chci, tak pro to něco udělám, ale rozhodně bych po škole nic takovýho nechtěla samozřejmě jsou rodiče, kterým to nedojde, pak může učitel rodičům říct, že by mohlo, ale nic víc není potřeba, je to na rozhodnutí rodičů
|
Alena |
|
(31.5.2020 16:24:52) ja vim jak to je, ale to neznamena, ze mi to nepripada na hlavu padly. Tobe se takovy system jevi jako v poradku? "do ledna dostávaly školy peníze na děti, vidíš jediný důvod, proč se dětí zbavovat?" Tak duvod, ze by diteti bylo nekde lepe (a nemusi to byt 8g, ale treba sportovni ci matematicka skola), je stale pro nektere ucitele vyse nez financovani.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2020 16:32:38) Aleno, když jsem učila úplně první rok po škole, úplně bez zkušeností, navíc za mých školních let 8g ještě nebyly, a já jsem hned první školní den s dětmi ve své 5. třídě mluvila o tom, že ta možnost je, či pro to musí udělat, já jsem je vůbec neznala, nejsem prvostupňová učitelka, no a výsledek byl ten, že se jich přihlásilo 5 z 20, vedení školy mě málem sežralo, ale děcka byly při mně a tvrdily, že jim poradili rodiče, jako jediné třídě na škole 😁 svoje starší jsem viděla na gymplu a byli ještě ve školce mám jiný přístup, ale opravdu jediný důvod, aby základní škola podporovala odliv šikovných dětí, přestože někteří z nás víme, že jim bude líp na gymplu
ale to je asi takový, jako když je učitel na blbé škole, vedlejší škola je lepší, taky nebude říkat rodičům, ať dají děti jinam, to by bylo úplně stejný
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2020 16:34:28) vzhledem k tomu, že základní škola je na 9 let, není vůbec důvod, aby škola jakkoliv cokoliv jinýho podporovala
|
K_at |
|
(31.5.2020 16:45:20) Ony by hlavně ZŠ měly být prostě dobré. Tak, aby většina dětí našla to kvalitní zázemí ve své škole. A 8g by byly opravdu pro tu část velmi nadaných dětí.
|
Alena |
|
(31.5.2020 16:46:41) Kdyby byly zakladni skoly dobre, nemusely by 8g existovat vubec.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2020 16:47:17) kat, přesně, pak by vůbec nějaký 8g ani 6g nebylo potřeba, jenže to by se musel dost změnit způsob výuky na školách
|
K_at |
|
(31.5.2020 16:52:30) Existovat by mohly, urcitý počet dětí s nějakým nadáním a vyšším IQ prostě je. Tady by stačila mj prostupnost mezi předměty a ročníky, a naopak třeba osekané požadavky na děti, které jsou rády, že se naučí číst, psát, počítat. Ale cizí jazyk, rovnice a větná skladba už je třeba až dost.
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(1.6.2020 6:18:10) Alena, jak kde, naše vesnická škola, která končila pátou třídou. Rozhodně neměla problém nějakou tu přípravu dělat. Stejně ji všichni odejdou.
Mě někdy v třetí třídě poradila synova třídní, že by bylo vhodné syna na gympl dát, protože již nyní se nusí a nic nového se v přírodopisu a vlastivědě až do páté ve škole nenaučí, protože toho už nyní ví víc jak zjistila, dala mu jako práci navíc test pro pátou třídu. přišel mi normální, neměla jsem vůbec tucha co by vědět měl a neměl. Nijak extra se to neřešilo. jenže ten samý rok u nás ve městě 8G zrušili (to bylo jak se začalo mluvit o tom, že se budou plošně rušit poprvé a naše město se bálo a udělalo to hned). Takže další volba byla buď zš a nebo 8G o pár kilometrů dál.
Což pro něj znamenalo 2x měnit kolektiv(v 6. třídě a v 1. sš) a na to v té páté fakt nebyl ani jeden. Od vždycky měli problém s tímto. Přetrvává to u mladšího a starší to nějak překonal.
Nakonec jsme si řekli, že to jako zkusí a rozhodneme se potom.
A co se stalo, jak by museli všichni dojíždět, ve třídě by bylo 20dětí na 8G a na zš s vyjímkou 32. Takže za mě volba jasná Gympl. Nakonec jich končilo 15. A to je krásný počet na učení ve třídě.
Mladší začínal s 24ks(6 dětí to dojíždění vzdalo) a rok před maturitou jich je 18ks. Což taky není úplně špatný.
Jo a nejlepší bylo , když jsem je ještě oba protáhla PPP(jestli jako gympl jo, nebo ne) a tam nám řekli, že nejsou na dojíždění zralý, že je to bude stresovat. Oba tou dobou už pátým rokem jezdili v pohodě BUSem. Do školy i ze školy.
Třeba mladšího bych raději měla na nějaké sportovní Zš, bohužel tu v okolí NIC není. Jeden sportovní gympl tu máme asi 50km a další dokonce 90km. Takže holt nerovnoměrně rozprostřeno. někde jsou na každém rohu a někde NIC.
Třeba syn měl závody a v Novém Boru je Zš i s internátem, bohužel zjištěno pozdě. tam to snad táhnou sportovně už od školky.
A starší už je druhým rokem na Vš technického směru a jak sám vidí z Gymplu je to prý lepší, už by dávno skončil kdyby byl z prumky. Loni jich bylo 180 na začátku, letos jich začalo už jen 75 a koronavir se projevil na zbytku. A zápočet z matiky už nyní nebyl schopný udělat prý nikdo z průmyslovek říká(minulý týden), že už skoro nikdo koho znal už tam není. Tak to je špatně už i na techto školách. Já tam měla kdysi tolik matiky, že jsme na tom s gymplem byli nastejno, dokonce jsem mohla holkám z gymplu to vysvětlovat jak dobře nás to tam naučili. Vůbec nevím proč nám školství tak upadá.
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(31.5.2020 18:13:30) 1234, věřím. Mně se chce řvát, když jsem zjistila, že takhle založené dítě jde mezi 28 děti na spádovou ZŠ. Ač možnosti jsou jiné.
|
|
|
|
|
K_at |
|
(31.5.2020 14:52:00) Yuki, myslím si to, co ty. Nemám tu zkušenost, ale umím si to představit. Když chybí někdo, kdo trochu nasměruje a poňoukne....
|
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(31.5.2020 12:18:15) Ano, to je to, ze skoly jsou naprosto ruzne. Kamaradky skola konci prvni stupnem a prakticky celou petku ucitelka jela s detmi, co chtely na gympl, pripravu. U meho starsiho syna ucitelka zase mela z tohoto duvodu probrano veskere ucivo z cestiny a matiky na zacatku unora. A nekde, kde nechteji prijit o zaky zase nove veci brzdi. Neni to uplne spravedlive :)
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2020 12:21:22) Aleno, jenže si představ normální třídu, kde je většina dětí, který vůbec o přijímačky v 5. třídě nestojí, místo toho by potřebovaly jet pomalu učivo 5. třídy až do června, aby to zvládli, a oni musí zvládnout rok za půl roku, už to je na ně moc, a k tomu druhý pololetí dělat něco, co nezvládají a ani zvládat nepotřebují to není dobrý způsob škola, zvlášť první stupeň, nemá připravovat na přijímačky
|
Alena |
|
(31.5.2020 12:27:07) Zminovane pripady se tykaly jen deti, co chtely na gympl, ostatni deti jely svoji rychlost. "škola, zvlášť první stupeň, nemá připravovat na přijímačky" Ale skola by mela naucit to, co obsahove v tech prijimackach je. Cist s porozumenim. Rysovat. Treba syn nemusel na nacvik cestiny v testech ani sahnout, stacilo mu videt test, jak se maji vyplnovat. Kdyz se podivam, kolik je potreba bodu na gympl v nekterych regionech, tak u nadanych deti by muselo stacit, kdyby udelaly ve skole, co maji. To neni zadna priprava na prijimacky.
|
|
Lada2 |
|
(31.5.2020 13:56:18) U nás se nepripravuje. Ale všichni chodí na kurz přímo na gympl.
|
|
E.mama |
|
(31.5.2020 14:06:45) Naše základka děti rozhodně nepřipravovala. Spíš odrazovala. Špatná odpověď nebo chyba v písemce byla hned okomentována s tím, že tohle na gympl není. Překvapilo mě, jak povrchně škola učí a co vše bylo potřeba probrat. Jsem fakt šťasttná, že je jedno dítě pryč.
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 14:26:18) Ano, taky známe pouze odrazování. Některé věci se berou schválně až v květnu, červnu, kdy je po přijímačkách. On je sakra rozdíl v tom, když škola končí pětkou a když jede dál. Kdokoli má nebo měl dítě ve škole, která nemá druhý stupeň a bude taky uvádět svou zkušenost jako univerzální pravdu, si možná ani neuvědomuje, jak moc se mýlí. Protože pracovat s dětmi k PZK v pětce nebo sedmičce vůbec není standardní, naopak.
|
|
Vranice |
|
(31.5.2020 14:37:29) Eden, taky mám takovou zkušenost, zejména ze strany vševědoucích učitelek - "Špatná odpověď nebo chyba v písemce byla hned okomentována s tím, že tohle na gympl není."
Až na to, že to přetrvávalo až do devítky, syn si natolik nevěřil, že zvažoval střední školu anebo učiliště, i když měl celou dobu na ZŠ vyznamenání. Nemohl se rozhodnout pro konkrétní směr či povolání, na přijímačkách na gympl uspěl v prvním kole a úspěšně studuje. Jinak základka byla přátelská se spoustou aktivit a dobrým kolektivem, proto změnu syn nechtěl. Ale to popichování a shazování mu vadilo.
|
|
|
|
|
|
|
|
Kaliope X |
|
(31.5.2020 12:21:34) Kat, já psala přístup k netu. Přijde mi, že čím sociálně slabší rodina, tím dřív a lepší musí mít telefon. Pak stačí volná WiFi. Bez tiskárny se budou ty testy hůře zkoušet, ale jde to. Řekla bych, že v každé škole přístup k PC dítě mít bude. Je fakt, že v takových rodinách se bude muset snažit a chtít dítě samo a nebude mít vše až pod nos jako to mé, ale šanci má.
|
K_at |
|
(31.5.2020 12:33:45) Anno, myslím, že mluvíme asi o jiných skupinách....
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(31.5.2020 11:56:58) Aleno, samozřejmě že to je komplexní impotence celého systému. Velmi dobře to vím a vidím i ve školce.
|
|
|
|
|
Alena |
|
(31.5.2020 10:48:02) Protoze priprava samozrejme pomuze - seznamit dite s typem uloh, setkat se s necim, co skola pomiji, se strukturou a vyplnenim samotneho testu. To ale snad nikdo nepopira? Ale nenaucis dite, ktere na to nema, vyplnit test nad svuj strop, neda se to nabiflovat.
|
K_at |
|
(31.5.2020 10:52:45) Aleno, ale to je prostě blbě. Ano, má to být samozřejmě síto pro ty šikovnější děti. Ale pokud jsou to testy, které je třeba se NAUCIT vyplnit, je potřeba se kolem toho motat a dítě na to chystat, tak je to zkrátka blbě.
|
Alena |
|
(31.5.2020 10:57:25) opakuji, jsem proti statnim prijimackam. Ale kdyz uz je tu mame, prosim te ukaz mi, na ktere zkousky se kdy neucilo? Pokud se zkousky delaji z uciva skoly, je snad nenormalni se na ne ucit? Jak bys to chtela udelat? Za nas byla kniha pana Belouna, jedna jedina kniha, z ktere se do prijimacek vybralo pet prikladu. V extremu si moh bejt uplne blbej a mit nabiflovany reseni, to ti pripada lepsi? Soucasne CERMATy maji tu vyhodu, ze jsou zadarmo a vsem dostupne a nemusis za pripravy utratit ani korunu.
|
|
|
Alena |
|
(31.5.2020 11:00:06) a je spravedlive, ze na prijimacky na vytvarnou skolu musi dite rok malovat a kreslit? neni to blbe? vzdyt kdyz je to pro deti sikovne, proc se musi motat kolem kresby zatisi ci draperie? Co nadane dite, ktere nema kde trenovat a material vubec mit?
|
K_at |
|
(31.5.2020 11:55:04) Aleno, myslím, že zrovna u vytvarna to nadání vyleze.... Navíc tužka a papír jsou celkem dostupné. Fantazie a vidění prostě máš.
|
Federika |
|
(31.5.2020 12:00:15) Kat, ty testy Cermat jsou taky dostupný. Fakt to jen vytisknout. Nicméně rozhodně to je tak,že děti "se zázemím" to prostě mají jednodušší. Nemám blbý děti,ale děti jsem jim našla já, vytiskla já, dbala na to,aby si je průběžně zkoušely, pomáhala s opravou a zjišťovala, kde mají mezery, mezery se s nima pokoušela vyplnit.Taky jsem s nima prošla školy, o které měly zájem. U přijímaček (žádný typ přijímaček nebude nikdy stoprocentně spravedlivý) se navíc prostě počítá s tím,že některé nadané děti sítem neprojdou a naopak-že se tam dostanou děti, které třeba až tak nadané nejsou. Mně třeba víc vyhovovaly "vlastní " testy gymplu, na který se před časem hlásil mladší syn, protože na ty se nijak moc připravovat nemohl a asi víc ty testy vypovídaly o tom daném dítěti, škola si mohla lépe vybrat podle vlastních kritérií.
|
|
Alena |
|
(31.5.2020 12:01:59) A myslis, ze inteligence "nevyleze"? jiste, ze ano, genialni socialne zanedbane dite se ti dostane na 8g i bez nanecista. Ale patrne se tam vubec z takoveho prostredi neprihlasi. Stejne jako se neprihlasi na tu vytvarnou skolu. A stejne jako ho jen - byt talentovane- s tuzkou a papirem bez roku cviceni a bez prinesenych praci nevemou. To by muselo tim talentem uplne pretekat.
|
Federika |
|
(31.5.2020 12:04:00) Geniální jo. Ale takových je fakt málo. Hodně chytrý dítě bez zázemí bude taky mít problémy, asi už ne v devítce, ale v pětce jo.
|
Alena |
|
(31.5.2020 12:11:08) samozrejme,ze cim mladsi dite tim vetsi zavislost na sve socialni bubline. Ale tu by mela prekonavat skola, jakekoli prijimacky proste netvori tu hlavni zivotni prekazku. Znam treba hodne chytry dite z decaku, ktereho si vsimli dobrovolnici, co si tam chodili hrat s detma a pripravili ho na prijimacky. Dostalo se na Open Gate, ma plne stipendium a navzdycky se mu zmenil zivot. Tohle vsechno by mel ale podle me vyresit stat, takove dite by mela odchytit a podporit skola.
|
Federika |
|
(31.5.2020 12:15:15) Jo, Open gate jsem chtěla zmínit, ale je to výjimka,spíš.
|
Alena |
|
(31.5.2020 12:35:23) "Jo, Open gate jsem chtěla zmínit, ale je to výjimka,spíš." presne tak, je to vyjimka. O kterou se navic postarali jini nez statni. Holt dite u nas ze socialne slabeho prostredi nema systemove moc jak vybrednout a nemyslim, ze za to muzou prijimacky.
|
K_at |
|
(31.5.2020 13:20:05) Aleno, příčina nejsou přijímačky. Ale přispívají k tomu taky. Nicméně je to jeden znoha dílků puzzle.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kaliope X |
|
(31.5.2020 11:09:14) Kat, ale to je u všeho, když víš, jak to vypadá, zvládneš to lépe, protože jsi si jistější. Na cermatu je už tolik předchozích testů, že stačí jen přístup k netu, případně tiskárně. Dítku jsem zaplatila Scio nanečisto, aby při ostrých testech věděla do čeho jde a nebyla zbytečně nervózní. Má tendence se dopředu seknout. Bonusem bylo, že zjistila, že v geometrii nemůže popisovat obrazec jak ji napadne, jinak přijde o 6 bodů 😀 Znalosti jsem neřešila, matiku jela Hejného a byla napřed a češtinu jsem jen dohlédla, aby dodělala celý rok do pololetí. Nakonec měla přes 90 bodů a dostala se na gympl, kam jsem to nečekala.
|
Federika |
|
(31.5.2020 11:14:38) Anno, a jsou ty scio přijímačky nanečisto podobný Cermatu? Dcera bude dnes zkoušet ty scio testy, nanečisto, ale online. Může si to pustit kdykoli, teď někde lítá, ale odpoledne na to jde Vyhodnocujou to hned, ale to srovnání bude až večer ve 22. hod., protože každý dítě to bude psát v různou dobu. Jsem zvědavá, i když jsem původně o tu online podobu nestála, byla bych raději za prostředí srovnatelný s ostrými testy. Ale to smůla, no
|
Kaliope X |
|
(31.5.2020 11:20:59) Federiko, ano jsou hodně podobné, ale mě šlo o tu atmosféru, doma jsem jí testy na čas nedávala. Je fakt škoda, že si to tvoje dcera nemůže vyzkoušet. Já zaplatila všechny tři termíny, protože vím, co mám za plašana a fakt to dost pomohlo, na zklidnění to je ideální.
|
Federika |
|
(31.5.2020 11:25:19) Jo,starší syn taky byl,ale tenkrát fakt psal ještě scio testy, i ostré. Tady u těch online to mají na čas, utíká jim tam v rámečku nahoře, nemůžou si to roztáhnout. Ale dcera s časem nebojuje, spíš mi šlo právě o tu atmosféru, plnou třídu a tak.
|
|
Federika |
|
(31.5.2020 17:25:12) Tak scio matematika online národní srovnávací zkoušky hotovo My jsme jí teda ani se zadáním neradili, já fakt nechápu, pokud to někdo dělá, co sleduje, protože to má sloužit k tomu,aby si ty děti ověřily, jak na to asi jsou. Je to pod kódem, takže nikde žádný jméno a co jim to osobně řekne, když by pomáhali... Má 41 bodů, čeština doufám dopadne líp, tady z toho výsledku je trochu zaražená, ale dobře, že to dělala, pokopala totiž všechny rýsovací úkoly a to ne proto,že by to nepochopila,ale nepřesně měřila, případně měřila něco jinýho. Tady v té online verzi totiž rýsovali vedle a v zadání pak bylo, že měli něco změřit a zapsat výsledek online.Na to zvyklá není a odflákla to. A číst neumí, to si zas jen potvrdila.Ale bavilo ji to, po večeři se pustí do češtiny a prohlásila,že škoda, že i ty ostrý nejsou online, že by nikam nemusela
|
Alena |
|
(31.5.2020 17:31:52) "matematika online národní srovnávací zkoušky"? jak se to ma k prijimackam? proc zas musis napsat, ze 41 je spatne, a doufas, ze cestina bude lepsi? vzdyt by to stacilo po cele republice.
|
Federika |
|
(31.5.2020 17:34:23) Nestačilo Aleno. Jednak je tohle domácí výsledek, u ní bývá lepší a jednak mi bylo řečeno , že ti,co se vejdou do první padesátky, mají většinou 45 a více. A ke všemu bude mít míň bodů za OSP, na který se nepřipravovala.
|
Alena |
|
(31.5.2020 18:00:30) "jednak mi bylo řečeno , že ti,co se vejdou do první padesátky, mají většinou 45 a více" Ne, nemaji, vazne ne. To tak v prvni desitce. Kdo ti to rekl? Nebo tys videla vysledkovy seznam? Kamaradky dcera, prijata predloni sla s 83 a rozhodne nebyla posledni. Sehnat padesat devadesatkovych deti? To neda zadna skola v republice a nejlepsi statni maji vetsi konkurenci (v C a M) Na osp se nepripravuje moc nikdo, chybi materialy.
|
|
|
Federika |
|
(31.5.2020 17:35:28) A jsou ty scio přijímačky nanečisto, které mají údajně celkem věrně kopírovat cermatí testy naostro. Momentálně je nekopírujou tedy už tím, že jsou doma, online, ne v cizích budovách,s hromadou cizích dětí.
|
Alena |
|
(31.5.2020 18:04:27) "scio přijímačky nanečisto" pro SŠ a "narodni srovnavaci zkousky" je neco jineho, ne?
|
Okolík |
|
(31.5.2020 18:07:38) Národní srovnávací zkoušky jsou snad pro maturanty a některé VŠ je využívají jako přijímačky,... Pokud se nepletu. Náš rodinný maturant na to chodil, než mu to utnula karanténa. Teď snad byl/bude ještě jeden termín on-line...
|
|
Federika |
|
(31.5.2020 18:20:51) Jo, omlouvám se, srovnávací zkoušky, jsou celorepublikové, tak jsem myslela, že jsou taky národní Z matiky byla mezi pražskýma dětma zatím 83 z 360. Jsem si vědoma toho, co jsi psala, ale z toho vycházet nechci.
|
Alena |
|
(31.5.2020 18:24:02) " Jsem si vědoma toho, co jsi psala, ale z toho vycházet nechci." tomu nerozumim?
|
Federika |
|
(31.5.2020 18:27:23) No 83. z 360- to by na přijetí nestačilo, byť píšeš, že 41 nodů by mělo stačit. A předtím jsi psala, že u té online verze mají rodiče možnost pomoct, tak to chápu tak, že by výsledky mohly být zkreslené.
|
Alena |
|
(31.5.2020 18:31:40) Aha, uz to chapu. Sedela jsem si na vedeni. Ano, samotnych 41 by v tomhle testu nestacilo, 83/360, pokud by ucastnici byla prima konkurence (to ale nejsou). Ten test byl bud lehci nez CERMATovsky nebo tam opravdu byla dopomoc anebo se prihlasili jen spickovy ucastnici, kteri pak budou na svych skolach mezi prvnimi :). Ale to tezko vyhodnocovat. mas predstavu, kolik se hlasi na vami vybranou skolu uchazecu?
|
Federika |
|
(31.5.2020 18:35:24) Jen chabě. Myslím, že na jednu tak do 300, ale zas motivovanější děti, nepůjde to tam někdo ´ jen tak zkusit. A na drhé tak 500, ale tam se každoročně objevujou děti, které pak mají třeba 20 nodů a tak..
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2020 18:43:37) federiko, bude tam minimálně polovina těch, kdo to půjdou jenom tak zkusit, právě proto, že ví, jaký je tam zájem, každý může dát dvě přihlášky, takže jedna na víc jistotu a jedna kdyby to náhodou vyšlo ono se dá vlastně u přijímaček říct, že počet přihlášek děleno dvěma je skutečný počet zájemců, pak to nevypadá tak hrozně samozřejmě že to nebude 1:1, ale zlepší se ten poměr
|
Federika |
|
(31.5.2020 18:51:10) Yuki, jo, u tý státní školy s tím počítám, to tak bylo vždycky. U té druhé školy je to jinak, je placená, hlásí se tam děti, který chtějí fakt hlavně tam a díky tomu, že kromě Cermatu je tam navíc ještě angličtina a OSP a vyloženě zkoušeči tam nepůjdou.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2020 19:02:24) Podle toho, co píšeš, by jí ale nevadila ani ta druhá škola, základku máte taky dobrou, takže úplně důvod k velkému stresu není
|
Federika |
|
(31.5.2020 19:05:26) Ne, to určitě ne. Už má i výsledky z češtiny, taky 41 bodů, ale tam je zatím 48.z 375. Asi to bylo těžší. Ale s ní je to těžký, ona si klidně jednu otázku za tři body vynechala a klidně si skončila o dvacet minut dřív-jéé, já si nevšimla!!
|
|
|
|
|
Alena |
|
(31.5.2020 18:45:25) "Myslím, že na jednu tak do 300, ale zas motivovanější děti, nepůjde to tam někdo ´ jen tak zkusit." to asi ne, ale vzhledem k pozadavkum z anglictiny a placene forme studia,coz socialni skupinu dost zuzuje se chyti i mensi pocet bodu ze statnich zkousek. To by mne zajimalo kolik z CERMATu budou mit posledni prijati, vcetne odvolani, kdybys to pak zjistila, tak dej vedet :).
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2020 18:30:15) Federiko, ale oni nejdou všichni na jednu školu
|
|
|
|
|
Kaliope X |
|
(31.5.2020 18:45:06) Aleno, 41 je super ve většině republiky, ale ne všude. Já dítku taky vysvětlovala, že 40 je málo. Její přijímačkový výsledek by ve většině republiky sice stačil nejhůř na třetí místo, ale v Praze i u nás to znamenalo, že byla nad čarou.
|
Alena |
|
(31.5.2020 18:47:30) "že byla nad čarou." a je potreba neco jineho? 82 (2x41) stacilo v republice loni snad vsude ne? A bez odvolani.
|
Kaliope X |
|
(31.5.2020 18:52:47) Aleno, dítko je v tercii, kdyby mělo 82 bodů, tak se u nás nedostalo.
|
Alena |
|
(31.5.2020 18:54:11) Ale v 2017 byly prijimacky lehci, ted jsou stavene (a body posuzovane ) o neco narocnejsi.
|
|
Federika |
|
(31.5.2020 19:00:28) Každý rok jsou těžší a těžší. Oproti roku 217 jsou třeba ty v loňském roce o hodně náročnější.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2020 19:03:32) zase platí, že jsou těžší pro všechny, nesrovnává se jedno děcko s ostatními z roku 2017
|
Federika |
|
(31.5.2020 19:05:56) To jo, Yuki, jen těch 50 bodů dosáhne fakt málokdo
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2020 19:22:30) no a o tom to je, zatímco v roce 2017 bylo dost dětí s plným počtem bodů, teď to bude mít jen výjimečně někdo, takže se víc rozliší znalosti dětí no a zatímco dnes to mohla tvoje dcera v klidu odfláknout a možná to i udělala, za týden ze sebe vydá maximum, ví jak, ví na co si dát pozor, má ještě týden na zvládnutí toho, co ještě nezvládla
|
Federika |
|
(31.5.2020 19:27:42) Já doufám, že po dnešku si minimalně pohlídá, aby nezapomněla nějakou otázku vyplnit
|
|
Alena |
|
(31.5.2020 19:29:48) " zatímco v roce 2017 bylo dost dětí s plným počtem bodů," kde?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2020 19:31:23) nevím, ale když to bylo lehčí, tak byli, syn měl plný počet v matice, před 6 lety, proč by nemohli být i jiní s plným počtem?
|
Alena |
|
(31.5.2020 19:35:58) "nevím, ale když to bylo lehčí, tak byli, syn měl plný počet v matice, před 6 lety, proč by nemohli být i jiní s plným počtem?" samozrejme, ze nejaci byli a jsou i ted. byli treba dva, tri na 400 uchazecu a jen z jednoho predmetu. Ale plno?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2020 20:02:05) a není to jedno?
|
Federika |
|
(31.5.2020 20:02:59) Mně to jedno je. Mně by stačilo, kdyby byla i nějak lehce pod čarou
|
|
Alena |
|
(31.5.2020 20:43:00) jasne, ze je :) nevim, proc jsi to psala. :)
|
|
|
|
Delete |
|
(31.5.2020 23:26:13) Já jsem tak ráda, že už tohle řešit nemusím.
Po zkušenostech s mými dětmi, které u přijímaček nikdy nebyly mezi prvními, zato máme zkušenost i s podlední pětkou, že přijímačky o schopnosti studovat a zvládat na gymnáziu vypovídají strašně málo.
Navíc každý gympl má pak úplně jiný styl. Tady se za nejlepší považuje klasický tradiční gympl, který jede těžce na výkon, složením předmětů je spíše humanitní a já jsem nakonec ráda, že tam holky nejsou. Naopak ten náš je zastrčený, proto je o něj malý zájem, ale má slvělé některé učitele, je spíše matematicky a přírodovědně zaměřený, ale zase, jde to zjistit jen podle učebních plánů, když člověk ví, na co koukat, a jdou na něj většinou ti, co se nedostali na ten první. Pak je tu v okrese ještě jeden, je větší, než ten náš, ale o něm jsem dlouho nevěděla.
No a když pak člověk kouká třeba na olympiády, tak se tam "fackují" o první místa děti z toho "nej" a z toho našeho, bez ohledu na to, že podle přijímaček by se ten náš dal označit jako "Béčko" toho "nej" gymplu. A leckdy do krajského kola postoupí ty z našeho, včetně mých, u přijímaček propadlých, dětí.
|
|
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 20:17:27) Tak před asi 3-4 lety vím, že co synovi stačilo na první desítku tady, to by v Praze bylo těsně na čáře, teda tak na šedesátce. Nám obvykle stačí naše okresní instituce.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 11:03:33) Aleno, já jsem možná nedodala jedno docela podstatný. Děti mají do jistý míry individuál, půl roku až rok před učivem ročníku se vyskytujou poslední roky. Ale přeskakovat ročník jsme nechtěli, ve čtyřce by ten Cermat na dost bodů asi nedali. Ale škola umožnila jet dál, kam jen chceme. Takže třeba i aj jsme letos dělali pro šestku, o češtině nemluvě.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(31.5.2020 10:16:20) No,jak píše Alena. Rovnice na 1. stupni řešení slovních úloh potřeba nejsou. Pokud to rodič dítě naučí, nic proti, ale v tomto věku to vyhovuje málokterému dítěti. Mohou si to kreslit, použít úvahu, selský rozum. Většinu dětí rovnice akorát zmatou.
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 10:18:17) Okolíku, v Matýskově matematice ke konci rovnice jsou a i naše škola základní řešení vyžadovala od té čtvrté třídy. Normálně to bylo v testech. Jen tam byly zvlášť slovní úlohy a zvlášť rovnice, spojení se v testech nedělalo, v materiálech ale jo.
|
Okolík |
|
(31.5.2020 10:21:05) Že v nějaké učebnici "jsou" rovnice neznamená, že se také děti učí (a pak i umí) je používat k řešení slovních úloh. Pokud to tvým dětem vyhovuje, tak je fajn, žes je to naučila...
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(31.5.2020 10:03:18) Taky je možný, že manžel zapomněl,že se kdy "ten metrák" učil A co se učí z matematiky dcera ve škole, to vůbec netuším, protože matematiku jsem s ní nikdy nedělala, pokud něco neví, jde za manželem nebo za bráchou.Se mnou to ostatní Takže vím, že nestihli probrat do přijímaček druhy přídavných jmen a pořádně přísudek jmenný se sponou. To zas ale nebyl problém jí vysvětlit. Dala jsem jí zkusmo pár testů z češtiny pro sedmáky. Byla jsem překvapená, že až na jednu, event. dvě otázky s větnými členy, což fakt ještě nebrali, měla sto procent. Ty testy obtížnosti odpovídají páté třídě, spousta věcí je tam stejná. No ale z matiky se teda se sedmičkou nechytala,to jsem pokus raději přerušila u prvního testu Je hezký počasí, dneska probíhá to celostátní scio, přijímačky nanečisto, tam jsem ji přihlásila,ale jinak už budeme posilovat jen psychiku
|
Aninabe |
|
(31.5.2020 10:08:12) Fed, jo, češtinové testy pro sedmáky nejsou o moc těžší. Ale měli jsme dost materiálů pro pětky, tak na ně nedošlo.
|
Federika |
|
(31.5.2020 10:12:40) Já mám taky i něco starýho po klukách. Jenže nebylo moc času, tak jsem radši zkusila test podobnýho rázu a byla jsem překvapená, že téměř žádnej rozdíl, v tý sedmičce.Teda z češtiny, z matiky asi ne-i když těžko říct, ona prostě má tu matiku slabší.
|
Alena |
|
(31.5.2020 10:15:15) Ne, matika je opravdu pro vyssi rocniky odlisna.
|
|
|
|
Alena |
|
(31.5.2020 10:14:17) federiko, dej si test z cestiny pro devataky. Krome slozitejsiho "obsluzneho" jazyku a dvou a ctyrech otazek, mas zase penzum pro pataky.
|
Federika |
|
(31.5.2020 10:17:28) No já jí kdysi vytiskla nějakej test z češtiny, moc jsem se si s výběrem nedala práci, ona se u toho vztekala,ale trpělivě psala. Pak jsem to kontrolovala, jednou otázkou jsem si nebyla jistá a když jsem si to googlovala, narazila jsem na to, že "tahle otázka byla pro maturanty největší oříšek" Byl to didakťák pro maturanty.
|
Federika |
|
(31.5.2020 10:25:44) Kruci, mě moje mimino do háje nepošle. Ty scio si chtěla zkusit, že tam bude mít to "orovnání". Jenže zas musíme vyvinout víc úsilí na "tu psychiku". Bojí se tam jít. nevěří si. A má dokonce i strach z toho, kdyby já náhodou vzali, jak říká. Že prý jí holky na gymnastice říkaly, že na nic nebude mít čas a do dvou měsíců ji stejn ě vyhodí. Děkuju, holky
|
K_at |
|
(31.5.2020 10:30:04) Federiko a má cenu ji tam nějak tlačit?
|
Federika |
|
(31.5.2020 10:34:50) Kat, já jsem teď byla spokojená s její školou a řekla jsem jí, že bych to raději viděla tak,že se na ty přijímačky vykašleme, už proto,že chce čas na gymnastiku a spousta času nám zabere ta její nemoc. Obrátila se na mě zděšeně:" No mami, tak když už jsem se rozhodla a nějaký ty testy dělala,tak to přece nemůžu jen tak vzdát? Musím to jít přece aspoň zkusit,abych viděla, jaký to je, až to budu potřebovat vv sedmičce nebo devítce:" Docela mě překvapila. A ještě víc mě překvapila (a doufám, že k téhle variantě nedojde), když jsem se jí ptala, jak se rozhodně, když se nedostane na tu první školu, na kterou chce ( a má relativně malou šanci) a dostane se na tu druhou, kterou jsme vlastně původně psali jen kvůli dvěma pokusům, ale nechtěla na ni. A ona mi důležitě odpověděla, byť před třemi měsíci to viděla jinak: Jestli se dostanu na tu druhou školu, půjdu na tu druhou školu.."
|
|
|
Federika |
|
(31.5.2020 13:45:55) Kruci, byl by náročnější co se týče dopravy, i když ne pro mě, jezdila by už sama, teď se do svý školy nedostane. A byl by jinej co se skladby dětí týče, to určitě. Celkově si tedy myslím, že by byl náročnější, ten, kam chce, by ji ale mohl bavit. Ta druhá škola fakt nevím, spíš pro ni není, ale zdá se, že ona nějak změnila názor, přiznám se, že bych asi raději variantu, že by se nedostala ani na jeden, pokud by se nedostala na ten, na který chce. Možná by něco po sedmičce bylo lepší. Teď už ale jede vlak a bude se rozhodovat sama. nakonec, cesta zpátky taky je, nejde o "životní" rozhodnutí. Já si myslela,že ona není vůbec soutěživá (na rozdíl od jednoho svého bratra) a ona se dneska na ty scio těší, že "tam bude vidět, kolikátá byla"
|
Alena |
|
(31.5.2020 13:50:58) " ona se dneska na ty scio těší, že "tam bude vidět, kolikátá byla"" ja myslim,ze u online testu se lecktery rodic neudrzi a "jenom vysvetli diteti zadani, ale nepomaha mu":), tak at pripadne neni zklamana.
|
Federika |
|
(31.5.2020 13:52:09) Aha, tak to mě nenapadlo. Já jsem si právě říkala, že je dobrý si vyzkoušet, jak by opravdu mohla dopadnout.
|
|
|
Federika |
|
(31.5.2020 14:42:41) Kruci, já si netroufám vůbec nic předpovědět. Je nervák. A fakt záleží na tom,jak se vyspí. Vybavuju si, jak šel na přijímačky mladší syn- stalo se, že jsme si spletli dny, už nevím,jak to přesně vycházelo,ale dejme tomu, že jsem si myslela,že jde na zkoušky v úterý, ale on měl jít už v pondělí. A my jsme tu noc přijeli hodně pozdě, odněkud a teprve pak jsem zjistila,že má ráno už nastoupit. Tak ráno odjel, bolela ho hlava, vzal si ibalgin, nevyspalej a přesto to dal v pohodě. Tohle dítě není ten případ
|
|
|
|
|
|
|
|
|