lela, rosa, niki |
|
(27.5.2020 14:51:48) Jak to hodnotíte?
Četla jsem články o matkách, které žijí na venkově a takto jim to vyhovuje. To celkem chápu, pokud mají děti volný výběh, nemusí řešit roušky a matky mají ideálně čas, tak to pak nemusí být tak strašné. Myslím na rodiny, které jsou zavřené v malých bytech ve městech - to už je pak horší.
U nás měla karanténa několik fází - dobré i špatné.Tak nějak jsme se zklidnili a zpomalili - vyhovuje nám pozdní vstávání a pomalé snídaně...zjistili jsme, že to spolu můžeme všichni vydržet, i když jsme každý jineho ražení - 60, 45, 15 a 11 let Také jsme si trochu přehodnotili nějaké hodnoty a možná se chystáme na nějaké změny, uvažujeme o koupi malé chalupy za Prahou...
Dcera si dokázala, že je už samostatná, šikovná a teď už jen aby zvládla přijímačky....
Syn - katastrofa. Distanční výuka je u nás boj - sice se to trochu zlepšilo, ale stejně prostě ještě nepochopil, že je učení jeho povinnost a využívá každé situace, jak to ošulit... Je nesamostatný, nezodpovědný a je mu to šumák. Já z něho šílím a vysiluje mě to. Je to taková povaha, zajímají ho teĎ jen počítače a nechci ani vědět, kolik hodin u něho za celou dobu strávil...Bude mu 12 ... je to u vás stejne? Asi u polovinu ano,že...nedělám si iluze..
Já - učitelka, už jsem trochu ztlumená. Trvá to moc dlouho. Už dochází dech a je to jaksi ubíjející. Odpočinula jsem si od toho školního ruchu, ale sedět u počítače mě už moc nebaví a prvotní nadšení z online výuky už taky vyprchalo...Chybí mi esprit...
Podle mého už škola dávno začít měla, úplně normálně. Takto mi to už nedává smysl. Viru se prostě nebojím...
Jak to pomalu hodnotíte vy?
|
Monika |
|
(27.5.2020 15:05:56) U nás to probíhalo (u syna stále probíhá) celkem O.K. v rámci možností. Žádnou velkou výhodu tedy na distančním vzdělávání rozhodně nevidím, ale my bydlíme ve městě, děti už chodí do i ze školy samy, takže jsem nic neušetřila ani jsem se víc nevyspala (chodím celou dobu do práce), akorát musím řešit obědy. Bydlíme v bytě, ale zavřený tedy nikdo být nemusel a u nás ani nebyl, naopak děti strávily venku víc času, než kdyby běžela škola a kroužky. Syn tvrdí, že toho proberou víc, než by stihli ve škole, zvláště v předmětech typu dějepis, zeměpis, biologie. Dcera toho tedy určitě víc neprobrala, štve mě hlavně angličtina, ale i v jiných předmětech šlo horko těžko o nějakou údržbu. Zapomněla některá psací písemena (ve 4. třídě,l dosdu vždy samé jedničky) a dostala jsem přání k svátku začínající "Fšechno nejlepší ..." Bohužel to nebyl vtip. "Výhoda" distančního vzdělávání v jejím případě spočívá v tom, že jsem došla k závěru, že zřejmě nebude do té míry studijní typ (a to jak s ohledem na schopnosti tak na přístup k učení), aby měla usilovat o přijetí na osmileté gymnázium (samozřejmě jí to nezakážu, pokud to bude chtít zkusit, ale rozhodně ji k tomu nebudu přemlouvat). Nepovažuju za chybu, že byly školy zavřené, bylo to asi s ohledem na okolnosti rozumné opatření. Nevadilo by mi, kdyby je nechali zavřené do konce školního roku ani kdyby je otevřeli dřív normálně pro všechny. Ale ten hybrid, co na ministerstvu vymysleli a který (některé) školy svým "úžasným" přístupem ještě "doprznily", to bylo asi nejhorší řešení. Myslím, že to vrazilo další klín mezi školy a rodiny a jejich vzájemnou důvěru.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.5.2020 15:23:02) Moniko, s tím klínem mezi školy a rodiny to vidím úplně stejně, nakonec i na Rodině, to je zásluha mšmt a jejich chaosu.
|
Monika |
|
(27.5.2020 15:47:05) Ale školy to bohužel nevylepšily. Alespoň ta naše tedy rozhodně ne.
|
|
|
|
HelenaPa |
|
(27.5.2020 15:13:10) Já bych bývala otevřela pro všechny jako obvykle. Tohle mi leze na mozek. Mám pocit, že mi ruce přirostly ke klávesnici. Tercián to vcelku slušně zvládá, s druhačkou musím dělat a když vidím, jaký kraviny tam kolegyně pro ně vymýšlí, tak ji proklínám do horoucích pekel a těším se na normální školu. Takhle jsem v zápřahu domácnost - škola mých dětí - škola pro ostatní děti až do večera a jsem ráda, že mi vybyde půl soboty na domácí práce a neděle na návštěvu u našich. Máme to kousek do přírody, ale skoro vůbec se tam nedostanu, není kdy. Už se těším na prázdniny a pak na září.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.5.2020 15:17:39) u nás pohoda, horší to mají rodiny s dětmi, ale ven se chodit dalo, takže se sice nemohli stýkat doma, ale venku určitě jo, to vím už podle našeho nejmladšího co se týká školy - mě to nebaví. Jsem červnová a je úplně jedno, že je to distanční. Mám dost. Potřebuju nemuset. Potřebuju mít volno, nehledět do monitoru (proto jsem teď zase tady... :)), nepřemýšlet, jak to vysvětlit, co vypustit, aby to dávalo smysl, aby to k něčemu bylo a aby se to dalo naučit na dálku. Děcka slábnou, už zase mám pocit, že potřebují i ony oddech. To už jsme jednou měli asi po šesti týdnech, kdy přestávaly reagovat a já jsme jim dala na týden víceméně volno. Teď už nechci, je konec za tři týdny, ale aspoň ubírám na množství a taky na náročnosti obsahu. O to těžší je to pro mě něco nějak vymyslet, aby tomu zůstala logika a návaznost.
Nejmladší potomek je na tom podobně. Už se mu nechce. Přesto pochopil, že musí, snaží se. Nejdřív se tomu snaží vyhnout, pak mu to zas dojde a snaží se dodělat to rychle. Režim má, víceméně to dodržuje. Myslím režim práce do školy - dostane práci v pondělí a ve středu, pracuje v úterý a ve čtvrtek. Starší kluci udělají rychle povinnosti, hned jak to přijde, a pak se každý věnuje tomu, co ho baví. Jeden matice, druhý chemii (ta ho tak nebaví, ale potřebuje ji dohnat). Taky už se nemůžou dočkat, ale u nich je konec 12. června, to vydrží.
že bych neměla obavy z viru, to nemůžu říct, naopak si myslím, že to rozvolnění povede k nárůstu nakažených a nehodlám být mezi nimi, chci si užít prázdniny ve zdraví, ne v posteli
škola se podle mě neměla otvírat vůbec, maximálně jako hlídárna, což stejně je a netají se tím ani Plaga, jen to měl víc zdůraznit pro rodiče, ale otvírat druhý stupeň je k ničemu, tam jsem smysl nepochopila. Setkat se občas na pár hodin, to můžou i bez dozoru učitelů a dělají to už dávno
Jestli se tato situace bude opakovat, i kdyby lokálně, vím, jak bych to chtěla dělat, vím, co bych chtěla změnit, ale teď už to chci vydržet s takto nastaveným režimem, každá další změna je teď zbytečný stres kvůli pár dnům, než si kdokoliv zvykne, trvá to mnohem dýl, než jak dlouho by se toho dalo potom využívat
|
Buřt |
|
(27.5.2020 15:22:38) Yuki, nase skola treba ted neni hlidarna. Tretacky jsem poslala, jsou spojeni s vedlejsi tridou a uci je jejich ucitel, ve tride je jich jen devet, takze se jim ucitel hodne venuje, me to prijde dobre. Prekvapilo me, ze tak malo deti nastoupilo (jen devet decek ze dvou trid, tj. cca ctvrtina).
Me dcery se hodne vidaly s kamaradkami, presto se uz na spoluzacky tesily. Jsou spolecenske, ja taky, omezeni kamaradu je pro me tezke a zadny virtual mi to nenahradi.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.5.2020 15:24:49) Burt, oni s soce učí, protože jak jsme se shodly s kolegyní, neměli by je jak jinak udržet v klidu ani zabavit tak dlouho, ale není to výuka, která by je posunovala výrazně, protože jak sama píšeš, je jich tam pár. Nemůžou těm ostatním utéct. V září se bude všechno dělat znovu. Takže oprava - je to hlídárna, ve které se předstírá učení
|
Buřt |
|
(27.5.2020 15:29:33) Yuki, ti co ve skole nejsou, maji online vyucovani, ktere taky neni spatne. Je to sice jen hodina denne, ale vzdy pro cca 8 deti, neni to jen vyklad, takze take probiraji nove ucivo.
Nase skola se s tim nakonec popasovala dobre.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.5.2020 15:32:52) j, ono to jde pomalu, ale přece jenom ty děti jsou ve škole mnohem dýl, taky je jich tam pár, stihnou to probrat i zopakovat dřív a několikrát ale nedá se dělat běžná výuka, to nejde,to by ti doma neměli šanci
|
|
|
Buřt |
|
(27.5.2020 15:32:17) Yuki, a nevim, proc to tak shazujes. Ten ucitel, co uci ve skole, se koordinuje s pani ucitelkou, co uci distancne. Ona pomerne pruzne nastavuje rezim tak, aby byl vyhovujici (deli deti do skupin, jeden se dela matika, druhej cestina, zadava projekty). Myslim, ze by se urazili, kdyby se jim reklo, ze to je hlidarna. Do jisty miry je skola hlidarna i bez epidemie, samozrejme.
Jedinej, kdo selhal, je anglictinarka, vykaslala se na to takrka uplne. A taky jsou na tom spatne ti, co ani nechodi do skoly, ani se neucastni online hodin.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.5.2020 15:34:42) já to neshazuju, já jenom říkám, co i tom řekl sám Plaga a jak to je, přece jenom jsem v kontaktu s kolegyněmi, který dopoledne učí ve s´škole, odpoledne totéž dělají distančně, zadávají, opravují, a musí jenom tak rychle, aby se neztratily ty děti, který jsou doma a aby se v září chytly ty, který doma nemají absolutně žádnou podporu ty rozdíly budou příští školní rok neuvěřitelný, toho se bojím i já
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.5.2020 15:46:08) 1234, u nás se proto střídají učitelky a asistentky, protože do školy přišla polovina dětí, distanční má přednost, na online se nám všichni nepřipojí ani náhodou
|
|
|
|
|
|
|
|