Delete |
|
(20.5.2020 20:44:15) "do skupiny 15 by se vešel, ale že jim řekli, že pokud bude chtít i družinu, dají ho do jiný skupiny, protože v té první, která se bude učit se svou učitelkou, budou jen děti,které budou odcházet ve 12..."
To nejsou naschvály, o tom píšu já. Také jsme to tak udělali a naprosto přesně vím proč. Je to přesně z důvodu, aby tam z každé skupiny nezůstalo právě jedno dítě s jednou učitelkou déle, než je nutné. A vzniklo to přesně z důvodu toho tlaku, aby se učilo (i když se normálně rozhlašuje, že se v červnu ve škole stejně nic nedělá) a aby všechny děti měly jejich třídní učitelky. Přitom to základní, co by tohle umožnilo, nikdo neřeší, tedy ten limit 15 dětí na třídu. 16 projde, když máš dostatečné vzdálenosti (Dej si jako rozcvičku úlohu pro 5. třídu, rozměry místnosti 8,5 x 6,5 metru, lavice 1 x 1,5 metru, vzdálenost 1,5 metru, kolik se do místnosti vejde lavic?)
Manuál přišel jako pokyn. Škola měla přesně týden na to, aby se zařídila. Takže všichni začali dělat, aby to stihli. Za dva dny Plaga něco plácnul v televizi, média to rozšířila, ale do školy žádné "manuálu se držet nemusíte" nepřišlo.
A teď znovu zopakuju, co jsem tu psala mnohokrát a zopakovala to tu i Vlad., myslím, což NENÍ UČITELKA, takže třeba se jí bude věřit víc: státní škola jako veřejnoprávní instituce si nemůže dělat, co chce. Co není povoleno, je zakázáno. Pokud tedy přišel pokyn a nepřišlo nic dalšího, jen někdo něco plácnul do televize, byť to byl ministr, tak si jen málokdo troufne se toho manuálu alespoň trochu nedržet. Když nebude průšvih, tak to holt bude zbytečná pruda, ale když bude průšvuh, ušetří to tomu někomu, což je ředitel školy, hodně problémů. Takhle to holt ve státních školách funguje a vychází to z kořenů právního systému (z Listiny základních práv a svobod).
Co se týká přesvědčování rodičů, ať si děti nechají doma, to vůbec nepopírám, psala jsem, že to se děje i u nás, ale mně jde o to, že to nedělá škola jako celek, ale jednotlivci. A hrozně mi vadí to zevšeobecňování jednotlivé zkušenosti, bez ohledu na to, co se ti snaží říct lidé zevnitř toho systému. Člověk ti tu stokrát napíše, že došel ke stejnému závěru jako ta škola tvojí sestry...píšeme to tu z různých škol různí lidé z různých pozic, a ty stále opakuješ, jak u vás to jde a všechny školy, co to nedělají jako u vás, to dělají rodičům naschvál a jen aby nemusely nic dělat. Neuvědomuješ si, co je za tím práce, jakou zodpovědnost ten ředitel má, a jak strašně je to urážející pro ty, co se fakt snaží v rámci daných podmínek dělat svou práci co nejlépe. V tuhle chvíli nejde jen o mě. Jen si daleko lépe dokážu představit, že ne všechno je takové, jak to třeba vypadá.
Jsem moc ráda, že u nás ve škole celá ta organizace proběhla spíše s podporou rodičů. Nikdo nám nenadává, že jim děláme naschvály, i když se nám právě kvůli tomu trvání na třídních učitelích pro všechny stalo právě to, že pár dětí z toho všeho "vypadlo" do zvláštní skupiny, které holt ta klasická výuka nebude moct být dopřána, i když právě jen jejich rodiče opravdu musí do práce a nemohou jim s přípravou do školy pomáhat. Podle mě totální nespravedlnost vzhledem k tomu, že právě kvůli takovým dětem se ty školy otvíraly.
|
Federika |
|
(20.5.2020 20:50:10) Vůbec jsem nepsala o naší škole, Delete, dokonce jsem to schválně napsala do závorky,protože o naší školu nejde. Psala jsem o pražských státních školách a pak o těch,kde to prostě nefunguje, protože škola nemá zájem. A psát rodičům,aby si nechali děti doma, protože se stejně nebudou učit atd považuju prostě za sprostý a za neschopnost školy. V manuálu navíc stojí, že "pedagogičtí pracovníci BY SE NEMĚLI měnit", ne, že se měnit nesmějí. A že dopoledne by měli zajišťovat pedagogičtí pracovníci, můžou ale i vychovatelé, zatímco odpoledne by měli pouze vychovatelé. Takže se se střídáním pracovníků u skupin počítá. Kolem sebe vidím školy, kde to funguje a školy, které by nejraději už neotevřely. O vaší škole jsem nepsala nic, protože tam přece nevím,jak co probíhá. Vidím jen, jak je spousta rodičů otrávená, protože počítali s nástupem dětí do školy,ale škola je pěkně odradila.
|
Lada2 |
|
(20.5.2020 20:58:41) U těch pracovníků jde o to, že třeba náš ředitel nechce, aby se měnil někdo během dne. Ano, v poledne se vymění, ale přijdou jiní. Ne, že já budu třeba u jedné skupiny dopoledne jako asistent a pak v poledne přejdu k jiné skupině jako vychovatel.
|
|
Delete |
|
(20.5.2020 21:28:17) Federiko,
ale ty nechápeš jednu věc. Počítá se s dopoledním a odpoledním střídáním pedagogů u jedné skupiny, ale neměli by se střídat pedagogové mezi skupinami. Takže ano, taky máme člověka na dopoledne a na odpoledne skoro pro všechny skupiny...už to samo o sobě je víc lidí, než kolik je potřeba v běžném provozu. A teď ještě když musíš třídy rozdělit na víc skupin.
A jaksi do toho zapomínáš zmínit, že "Složení skupin žáků se stanoví předem a je neměnné, je nutné vyhnout se jakýmkoliv změnám ve složení skupiny žáků."
Takže naprosto nepřipadá v úvahu, že odpoledne sloučíš odpolední děti do jedné skupiny. Ne, kolik máš skupin, kde je někdo, kdo tam potřebuje být i odpoledne, tolik potřebuješ dopoledních i odpoledních pedagogů. A přesně o tomhle to je, co ti přapadá jako naschvál.
Když vezmeš ideální stav běžného provozu, každý učitel učí svoji třídu, odpoledne mají vychovatelky, tak vychovatelek je sotva polovina co učitelek, takže jen v polovině skupin můžeš mít dítě, které zůstává do odpoledne.
U nás učitelky, které chtějí mít jen svoje děti, tak třeba zůstanou i na tu odpolední směnu. Dobrovolně, navíc. Ale nelze jim to nařídit, protože odpolední šichta už jim nepřísluší.
Když musíš navíc nějakou třídu rozdělit, je sakra důležité, aby se ti nezdvojnásobil i počet odpoledních skupin.
A musíš mít ke každé skupině dva pracovníky pro případ, že jeden z nich prostě ten den nemůže. Protože onemocní, jde k lékaři, prostě "vypadne". V takovou chvíli nejde, jako za běžného provozu, aby zaskočil někdo z jiné třídy, když vlastně nikdo nemá volnou hodinu, a nemůžeš ani ty skupiny sloučit, což se dělá v případě, že už fakt nejsou sni uklízečky, aby ty děti ohlídaly.
Pořád máš pocit, že to jde vždy, když se chce?
|
Federika |
|
(20.5.2020 21:34:30) Delete, takovej pocit mám zásadně u všeho-protože to tak je. Jen to samozřejmě vždycky nejde ideálně. Ve škole mého synovce se o nic ani nepokusili-rovnou (poté, co se snažili přesvědčit rodiče, aby pokud možno všichni nechali své děti doma) jim teda oznámili, že dobře, družina bude, ale ten,kdo se opováží ji pro dítě vůbec chtít, nemůže dát dítě dopoledne do skupiny, která se bude učit.To nevadí, že ta skupina (která má navíc svou stálou učitelku), není naplněná do 15. A že by třeba většina rodičů pro tu samou skupinu družinu chtěla. Takže většina rodičů couvla, bude vyzvedávat děti ve 12, protože chtějí,aby se děti učily. Ti rodiče, kteří tu družinu prostě nutně potřebujou, musí holt rezignovat na výuku dětí. I když to vůbec není potřeba.
|
sovice |
|
(20.5.2020 21:48:34) Federiko,
tak družinářek je obecně o dost méně než učitelek, některé třeba nenastoupí, učitelky odpoledne pracovat nemusí a asi nechtějí (není divu, potřebují i čas na přípravy a tak)... Když ty děti nemůžeš míchat a víš, že máš na odpoledne k dispozici třeba jen dvě družinářky, tak to prostě vezmeš z opačné strany, přes družinovou skupinu (a družinářka bude nejspíš hlídat i dopoledne, těm se tolik příprav nedává)...
Ale jinak vcelku chápu, že tě irituje spíše ten styl, kdy se to podá bez vysvětlení jako "co vy pitomci vlastně chcete". Kolegyňka má prvňáčka, jejich učitelka celou dobu jede na turbo výkon, preferovala, aby děti raději zůstaly doma, pokud můžou - už mají výuku secvičenou... Ale podala jim to úplně jinak, takže výsledkem je, že se kolegyňka sama rozhodla a necítí se k tomu donucena a jde do toho s dojmem, že to bude pro dítě lepší a pro ni je to zvládnutelné.
|
Delete |
|
(20.5.2020 22:14:41) sovice,
ano, je to o tom přístupu.
U nás stejný výsledek jako v té Federikou popisované škole a přitom se rodiče necítí být do ničeho tlačeni (školou jako takovou, chování některých kolegyň nekomentuju), od začátku spolupracují, snaží se najít nějaké řešení...
A všichni se snaží, aby se to do konce roku zvládlo co nejlépe, i když do ideálu to bude mít daleko.
|
daba+holčička |
|
(20.5.2020 22:21:11) no mě by zajímalo, co bude v září, protože tohle je k smíchu. A nemyslím si, že kurňavirus do září zajde. Nebo v září se už nebude ministerstvo bát? Nebo ty školáky pošlem rovnou makat na pole a na vzdělání serem?
|
Federika |
|
(20.5.2020 22:22:19) Ano, Dabo, přesně, je to k smíchu.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.5.2020 22:25:46) Dabo, ono se myslím úplně vážně zvažuje, že musí vzniknout plán pro případ, že by bylo zase potřeba školy zavřít. Takže ano, je klidně možný, že v září ani nenastoupíme, nebo se během podzima zase vrátíme domů Je potřeba tomu přizpůsobit výuku nejspíš to bude zajímavý z hlediska ekonomiky, ale nevidím dobrou cestu ve Švédsku a nevidí ji tam ani spousta jiných lidí
|
daba+holčička |
|
(20.5.2020 22:26:50) Jak zase zavřít? z mého pohledu se ani neotevřely
|
daba+holčička |
|
(20.5.2020 22:33:26) chřipková epidemie únor 2020 - 1323 nakažených na 100 000 obyvatel - vzala jsem první článek co na mě vyskočil COVID - květen 2020 - 2603 nakažených na všechny obyvatele ČR, ale máme půl roku zavřené školy...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.5.2020 22:37:18) Dabo, máme zavřené školy, což je podle německé studie nejvýznamnější pro omezení šíření ve Švédsku nic neomezovali takto striktně, mají největší úmrtnost, srovnatelnou s rokem 1993 a pak 1918, španělská chřipka a přitom jejich hustota osídlení a naše je dost rozdílná mají přes 10 tisíc mrtvých jenom za duben to chceš? u nás by to bylo vzhledem k hustotě osídlení ještě víc To teda opravdu radši dva roky omezení a klidně bez škol
|
daba+holčička |
|
(20.5.2020 22:41:53) Yuki, no tobě už moc neuteče, ty akorát budeš moct dělat z domova, ale já mám holku v 6. třídě, 2 roky takhle a skončí se základním vzděláním
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.5.2020 22:48:07) Dabo, nerozumím, já mám kluka v 7. třídě, a ty dva starší na gymplu, a co nadělám? prostě to bude muset jít jinak, ale rozhodně nehodlám jít cestou promoření jak Švédi
|
|
|
|
Delete |
|
(20.5.2020 22:56:45) dabo,
protože chřipku už známe. Tady se nevědělo, jak se to bude chovat a ta nakažlivost byla obrovská, zprávy z jiných zemí alarmující.
Školy byly zavřené 2 měsíce, pro druhý stupeň 3.
Možná, že díky zavření těch škol (ale nejen, ono to bylo cělé dost drsné, ten nouzový stav), to nemělo tak hrozné důsledky. Třeba se časem ukáže, že ne, ale zatím to tak vypadá. A holt to má za následek to, že řada lidí to začala bagatelizovat.
Pořád se ale ještě neví dost, aby se to dalo jen tak odmávnout jako zbytečné.
A i kdyby to na COVID nemělo vliv, mně to zbytečné nepřišlo. Ukázalo se, že pro vzděělávání to samotné chození do školy zdaleka nemusí být to nejpodstatnější. Řada rodičů mohla poznat školu mnohem blíže, nahlédnout pod pokličku toho, jak to tam funguje. Bylo mnohem více vidět, kteří učitelé pracují (i když nevedou online videohovory) a kteří jen zadávají práci, kterou mají rodiče s dětmi plnit. Mnohým dětem to pomohlo v samostatnosti a poznání sebe sama. Spousta z nich zjistila, že je učení baví a jiní zase poznali, že chodit do školy je pro ně důležité, i když spíš kvůli lidem, než kvůli učení. Pro školy a školství to zavření škol možná konečně přinese nějakou změnu k lepšímu, protože najednou se muselo začít dělat hodnědříve zpochybňovaných věcí.
Podle mě tohle by se mělo řešit a ne to, jestli ta která škola bude 3 týdny klasicky vyučovat nebo jen hlídat. A že to nebude dál, prostě proto, že poslední dva týdny mají ve většině škol úplně jinou náplň, než je učení. Teď to bude komplikovanější o to, že spousta věcí nepůjde udělat najednou jako ve škole, např. výměna učebnic, která většinou proběhne během dvou až třech dnů.
|
daba+holčička |
|
(20.5.2020 22:59:21) Delete, u nás jsou doma od 9. března, takže 4 měsíce, pololetí má 5 měsíců...
|
Delete |
|
(20.5.2020 23:22:50) dabo,
omlouvám se, nejdřív jsem měla pocit, že chceš opravdu vyvolat debatu, jak by to od září třeba mohlo fungovat, ale ty se evidentně zchceš jen pohádat s učitelkama, které nejspíš za to všechno můžou.
Takže nic.
Každý máme nějaké problémy spojené s touhle situací a každého se nejvíc dotýkají ty, které se týkají jeho a vlastní rodiny.
Na hádání fakt nemám chuť.
|
daba+holčička |
|
(20.5.2020 23:24:37) Já neříkám že za to můžou učitelky, ale přijde mě divný, že vám to takhle přijde v pořádku.
|
Delete |
|
(20.5.2020 23:33:53) Co nám přijde v pořádku?
|
daba+holčička |
|
(20.5.2020 23:36:06) no že ty děti přišly skoro o celý pololetí a nikdo to neřeší a neví se, co bude v září
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.5.2020 23:34:14) co nám přijde v pořádku? že spousta lidí dělá na HO, protože je t oteĎ bezoečnjší a stejně tak děti mají HO, je to blbý, ale je to tak
Slováci školy neotevřou vůbec, mají mnohem lepší situaci než my, a taky přísnější hlídání karantény třeba a neotevřou ani hranice, manžel potřebuje služebně na Slovensko, prý ještě minimálně do poloviny června ne, prostě se teď dějí věci jinak a má to svůj důvod
|
daba+holčička |
|
(20.5.2020 23:37:44) Tak v mém okolí pracují na HO ti, kterří jsou tak schopní odvést stejnou práci, jako by byli v práci. Což se o tomto zpsobu školy nedá říct.
|
*Hany |
|
(20.5.2020 23:40:17) "Tak v mém okolí pracují na HO ti, kterří jsou tak schopní odvést stejnou práci, jako by byli v práci. Což se o tomto zpsobu školy nedá říct."
Samozřejmě. Všechny učitelky si doma válejí prdel.
|
daba+holčička |
|
(20.5.2020 23:41:01) Až na to, že já mluvím o dětech.
|
*Hany |
|
(20.5.2020 23:45:07) A jak víš, že všichni ostatní na HO jsou pro zaměstnavatele úplně stejně přínosní jako kdyby byli v práci?
|
daba+holčička |
|
(20.5.2020 23:51:46) psala jsem v mém okolí a jinak je to prosté, když nemáš výsledky, HO ti zruší a hotovo. Když se ti to nelíbí, můžeš dát výpověď.
|
|
|
|
Okolík |
|
(20.5.2020 23:42:23) Hany, ještě jsi zapomněla, že při tom válení prdelí schválně vysírají žáky i jejich rodiče.
|
|
|
|
|
*Hany |
|
(20.5.2020 23:35:03) Tady snad nějaká učitelka psala, že jí manuál připadá naprosto v pořádku? Jenže je bohužel závazný, tak se podle něj musí řídit.
|
|
|
MaMar |
|
(20.5.2020 23:34:44) Delete a Yuki, ale já myslím, že to jsou dvě různé věci. Souhlasím s vámi, že by bylo fajn i na základě zkušeností z posledních týdnů změnit řadu věcí ve způsobu výuky, hodnocení, obsahu učiva, organizace vzdělávání. Zároveň ale rozumím pocitu mnoha rodičů, že to, co se teď v řadě škol děje a bude dít do konce školního roku, je absurdní a zbytečné, a neodpovídá momentálním potřebám dětí ani rodičů. I když za to nejspíš nemůžou učitelé, ale spíš chaotické pokyny z ministerstva.
|
K_at |
|
(20.5.2020 23:38:52) MaMar, manuál je v tuto chvíli nesmysl. Ano. A já furt myslím na to, že všichni promarnime šanci na společenský tlak za reformy, za to, aby školství bylo opravdu téma nejen plakátové.
|
|
Delete |
|
(20.5.2020 23:45:37) MaMar,
"rozumím pocitu mnoha rodičů, že to, co se teď v řadě škol děje a bude dít do konce školního roku, je absurdní a zbytečné"
To není jen pocit rodičů. Já to píšu od začátku, ale jsem ta špatná, co nechce nic dělat.
Smysl mělo jedině buď pustit do školy všechny a nechat výuku běžet klasicky, o čemž ale nikdo ani na chvilku neuvažoval, nebo to nechat zavřené a soustředit se na to, aby to mohlo od září fungovat lépe, právě bez těch rodičů, ale přesto třeba i s variantou nějakých omezení a změn proti dosavadním zvykům.
"neodpovídá momentálním potřebám dětí ani rodičů"
Opět, píšu opakovaně, školy se měly otevřít kvůli těm, co potřebují do práce a nemohou se se svými dětmi učit. Jakože vůbec, ani pořádně plnit zadání od školy. A kvůli tlaku na to, aby se posledních 5 týdnů učilo úplně normálně, ačkoliv za běžného porovozu se z těch pěti týdnů úplně normálně učí maximálně tři, to dopadlo tak, že právě jen děti těch rodičů, co to nejvíc potřebují, nebudou mít žádnou výuku, ale jen dohled. Protože na víc při daných podmínkách prostě škola nemá lidi.
Ještě bych chápala, kdyby tyhle podmínky byly pro všechny, jak se zamýšlelo, prostě skupinky, které budou pracovat pod dohledem pedagogického pracovníka, i když to nebude jejich třídní učitel. Ale tohle bylo většině málo a ukazuje se, že na ty nejpotřebnější všichni kašlou, když jde o jejich dítě. Prostě hlavně aby to jejich mělo tu třídní učitelku a učilo se normálně, než aby všichni na to byli plus mínus stejně, i když jinak, než jsou zvyklí.
"I když za to nejspíš nemůžou učitelé, ale spíš chaotické pokyny z ministerstva."
Nejspíš? Fakt si myslíš, že by za tohle přeci jen mohli moct učitelé?
|
MaMar |
|
(21.5.2020 0:15:54) Delete - "Smysl mělo jedině buď pustit do školy všechny a nechat výuku běžet klasicky, o čemž ale nikdo ani na chvilku neuvažoval, nebo to nechat zavřené a soustředit se na to, aby to mohlo od září fungovat lépe, právě bez těch rodičů, ale přesto třeba i s variantou nějakých omezení a změn proti dosavadním zvykům."
S variantou "nechat zavřené" nesouhlasím, asi proto, že vím o dost dětech, pro které je to, že nemohou do školy opravdu těžké, a pomohlo by jim, kdyby se tam mohly aspoň na pár týdnů vrátit tak, jak byly zvyklé. (A ano, vím, že jsou i děti, kterým naopak domácí výuka vyhovuje.) Takže já bych byla pro tu první možnost - nechat aspoň měsíc běžet výuku klasicky pro všechny. Nevím, proč se ohánět tím, že v červnu se už ve škole toho moc nedělá - za normálních okolností to tak je, protože jsou děti po celém školním roce unavené, jezdí se na výlety, apod. Letos by se prostě dělalo, pochopitelně by bylo dobré být co nejvíc venku.
"..školy se měly otevřít kvůli těm, co potřebují do práce a nemohou se se svými dětmi učit" To pak ale nejsou školy, to se teda rovnou mohlo říct, že se otevře jen družina pro nutné případy.
"I když za to nejspíš nemůžou učitelé, ale spíš chaotické pokyny z ministerstva." Dobře, slovo "nejspíš" v této větě škrtám, za systémový chaos učitelé nemohou
|
Delete |
|
(21.5.2020 1:43:18) "S variantou "nechat zavřené" nesouhlasím, asi proto, že vím o dost dětech, pro které je to, že nemohou do školy opravdu těžké, a pomohlo by jim, kdyby se tam mohly aspoň na pár týdnů vrátit tak, jak byly zvyklé."
A to je na tom to zásadní...tak, jak byly zvyklé. Jenže při tom nastavení na 15 osob to prostě až na výjimky, kde těch 15 dětí mají standardně, nemůže být tak, jak byly zvyklé.
Stejně tak to, že většinu doby musí trávit na jednom místě a osamoceně.
Moje děti byly zvyklé trívit většinu doby při nějaké společné aktivitě a velmi často mimo lavice. On tady už někdo ten šok, jaký to u dětí vyvolá, popisoval, šlo o druhostupňové dítě, myslím, že v Německu. Tohle prostě bude jiné, ať si o tom rodiče myslí, co chtějí. Já si "normál", kdy sedí patnáct vybraných jedinců (protože už několikrát tu bylo napsáno, že jen málokde se dá uvažovat o tom, že by z toho nikdo nevypadl, škola v tomto směru chybí většině) několik hodin osamoceně v lavicích bez možnosti běžných společných činností, představit nedokážu. Už jen to, že ty lavice vlastně nemůžeš nikam odsunout, protože udělat to kvůli jedné aktivitě a pak půl hodiny řešit jejich rozmístění zpět, jaksi není reálné, a dělat tu aktivitu, když máš lavice po celé ploše, taky nejde. Normálně mám 11 lavic tak, že část třídy je určená právě na ty společné aktivity a volný pohyb o přestávkách.
Tohle fakt není o tom, že někomu domácí výuka vyhovuje a někomu ne. Tohle je o tom, že každý si pod tím "učit normálně" představí něco úplně jiného.
"Nevím, proč se ohánět tím, že v červnu se už ve škole toho moc nedělá - za normálních okolností to tak je, protože jsou děti po celém školním roce unavené, jezdí se na výlety, apod."
A vidíš, ono to tak někde není ani za běžných okolností, ale spousta lidí, i tady na diskuzi, to neustále učitelkám předhazuje, že v červnu už se ve škole nic nedělá a máme vlastně free. Proto jsem to zmínila.
No a podle mě jsou děti mnohem unavenější z těch změn a způsobu výuky, na který nejsou zvyklí (z domova), než z běžné výuky ve škole. Rozhodně to nebude tak, že do školy naběhnou odpočaté dětičky nadšené ještě 5 tůdnů vstřebávat. Naopak, většina z nich už je vyčerpaná a jediné, co potřebují, je relax. Anebo být venku, jak píšeš.
Ale četlas to? Závazné je, že pokud škola nemá možnost v areálu, tak pak se běžné vycházky nedoporučují a pokud už, tak v počtu maximálně 10 osob včetně učitelky. Jinak řečeno, pokud víš, že budeš chtít chodit ven (a my třeba nemáme kam, pozemek, kam chodívala družina, se zrovna rekonstruuje....plánovaně, začalo se dřív, než se škola zavřela), tak už nemůžeš mít ve skupině 15 dětí, ale jen 9. Takže i tam, kde bys mohla mít jednu skupinu, musíš udělat dvě, mít k nim dva lidi...Už s těmi patnácti je problém to personálně pokrýt...Takže jde zase jen o alibismus. Navenek se tvrdí, že to vlastně jde, ale úpodmínky se nastaví tak, aby to vlastně nešlo. A špatní jsou pak ti, co to nedokážou zajistit.
|
MaMar |
|
(21.5.2020 12:01:57) Delete, ano, já jsem všechna ta nařízení četla. Já se nehádám s tebou, vím, že tenhle blázinec není vinou učitelů. Já jen patřím k těm (a vím, že se ani tady v tomhle neshodneme), kteří si myslí, že během června mohly jet školy opravdu normálně - tj. bez omezení počtu dětí a aktivit, jen s vyšším důrazem na hygienu. Jsem moc ráda, že naše škola tak v podstatě pojede, ale to jen díky tomu, že jsme maličká vesnická škola. Jenže stejně kvůli tomu, že byla školní docházka stanovená dobrovolně, nepřijdou právě některé z těch dětí, které by to podle mého názoru potřebovaly nejvíc. A rozhodně tím nemyslím, že bychom měli teď v červnu do nich tlačit honem honem novou látku. My ani nejsme moc ve skluzu pokud jde o probraná témata, díky hodinám na skypu, ale vidím, že děti by si potřebovaly učivo znovu projít, dostat do souvislostí, "osahat" nejen přes monitor. A ty, které se připojily jen občas, z mobilu, mít možnost doplnit zameškané.
|
Majákova |
|
(21.5.2020 12:23:36) Tak už taky vím. U nás je velký zájem o školu, vrací se 210 žáků 1. stupně, deváťáků se vrátilo 75. Pojedeme v režimu k jedné učitelce 1. stupně je přidělen na výpomoc jeden učitel 2. stupně. Vrátili jsme se skoro všichni, i rizikoví. Mimo to pokračuje distanční výuka.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.5.2020 12:25:24) Majáková, pokud by se vám vrátil i druhý stupeň, jak byste to udělali?
|
Majákova |
|
(21.5.2020 12:32:23) Yuki, pokud se vrátí 2. stupeň, nebude snad už dělení na skupiny a pojede se v normálním režimu. Žádná škola není nafukovací, to snad i Plaga ví...doufám.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.5.2020 12:24:50) MaMar, jenže ono to učení v červnu nebude stát za nic. Zcela upřímně. Oni nás do školy pustí nejdřív 8., aspoň to tak teď vypadá, ale kdo ví. Bude trvat minimálně dva dny, než se vůbec budou ochotní nechat vzdělávat - což je ohromný rozdíl, teď se vzdělávají sami, ale pak budou muset zase najet do nějaké nalívárny, v tom režimu to jinak nepůjde, žádný samostatný učení, ani skupinky, jinak než frontálně to nepůjde a ono se jim fakt nebude chtít,. nehledě na to, že ten způsob není ideální i kdyby začali 10. makat jak šroubečky, tak musíme uzavřít pololetí, ono se to nezdá, ale není to záležitost jednoho odpoledne. Ohodnotit mých 130 dětí bude fakt na dlouho, známky nemám, musím se podívat na to, jak pracovaly, jak pracují, jaký k tomu mají podmínky, nemůžu jen tak plácnout něco beze smyslu. I taková blbost jako je tisk vysvědčení trvá, musí se to sladit všechno dohromady, zkontrolovat, podepsat, orazítkovat, pokaždé na tisk zůstává týden, aby se případně odladily chyby. u mých kluků se uzavírá v polovině června. Co stihnou udělat od 8., i kdyby od 1. do poloviny měsíce? popovídat si, ale nic víc Navíc zatím nevíme, jestli bude možný střídat učitele. Na prvním stupni ne. Tak pokud buud já učit češtinu a angličtinu, asi to nebude mít úplně mínusovou hodnotu, ale ani nijak velkou, kolegyně v osmičce skutečně neumí matiku, tam to může udělat víc škody než užitku. Kdyby se do toho náhodou pustila. Angličtinu neumí vůbec. ono se o tom dobře mluví, jak je červen přece celý měsíc, ale za prvé zatím opravdu nevíme, jestli vůbec, za druhé má školní červen díky vysvědčení jen ty dva týdny, pak už je to o odevzdávání učebnic a t´tvorbě a tisku hodnocení
|
MaMar |
|
(21.5.2020 12:31:33) Yuki, vždyť jsem psala, že si neumím představit, že by se 2. stupeň ještě v červnu skutečně učil, na to je toho času opravdu málo. A bez střídání učitelů by to už vůbec nemělo smysl. Myslela jsem to tak, že pro některé děti z 2. stupně by to ještě mohlo mít smysl jako sociální kontakt, pokud se třeba ani nepotkávali online při videohovorech. Ale tak snad už si ten kontakt ti, kterým chyběl, zajistili při volnočasových aktivitách.
|
|
|
daba+holčička |
|
(21.5.2020 12:36:29) JJ, učitelky neumí matiku a angličtinu, ale ty děcka to maj zvládnout samy z nějakýho papíru, nebo pomůžou rodiče. Ale všechno je v rychtiku, distanční výuka je perfektní a nic nebude zameškané
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.5.2020 12:50:21) 1234, a to je přesně ten případ, kdy by si toho měl ředitel všimnout, a pokud si nevšimne, měli by se rodiče ozvat, už dávno, pokud jim to vadí
a protože se spousta lidí ozvat neumí a bojí, budeme muset my, školy, dát pak dotazník, na spokojenost s distanční výukou my jsme dávali už v průběhu, ale pak i zhodnocení, konkrétněji
|
daba+holčička |
|
(21.5.2020 12:57:26) Na to by mu mohly děti odpovědět, že nerady čtou ať nečeká žádný výsledky
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.5.2020 13:09:07) Kruci, nebylo by potřeba něco změnit? ale ono se to samo od sebe nezmění, zatím ředitelé ví, že si nikdo nestěžuje a když náhodou, tak to je jedno, nejvyšší čas na změnu, ne?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.5.2020 15:14:34) kdoto, vaše škola je podivný materiál
ale připomnělo mi to jeden úkol kluků na gymplu vypracovat do úterý 10:00, neposílat 😁
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.5.2020 15:38:26) Syn byl včera na kontrole u doktora, místo online matiky, napsal učitelce, já se do toho nijak nemíchám, nikdo po mně nic nechce, je v sedmé třídě, ať se snaží, st se učí domlouvat
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.5.2020 15:34:27) ojedinělá stížnost je k ničemu, je potřeba se ozývat, naučit ředitele i zřizovatele, že rodiče nedají pokoj
mám za sebou několik změn škol, včetně jednání se zřizovatelem, vín, o čem to je a vín, jak je to těžký a taky vím, že nadávali všichni rodiče, nadávaly děti, rodiče mi slíbili, že do toho půjdou se mnou, nakonec nešel nikdo, odešli jsme, nemělo to smysl a oni dál nadávají, ale podřídili se
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.5.2020 15:44:10) kdoto, když čtu, jak nefunguje vaše škola, tak se nedivím
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(21.5.2020 19:11:03) kruci,
ano, školství je velmi stabilní, co se zvyků týče. Je to dané centralizací a také tím, že se týká vlastně všech, takže se tam setkává strašně moc požadavků. Nefunguje tam poptávka a nabídka.
Všem je nařízené 9 let ji každý den využívat. To vytváří velmi stabilní pozici pro jednotlivce, přičemž nejde oddělit kavlitní pracovníky od nekvalitních, už jen proto, že neexistuje představa kvality. Každý chce totiž něco úplně jiného, přitom ale nemá možnost si volit ty jednotlice, ale právě jen ten celek.
Takových profesí je opravdu málo.
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.5.2020 12:48:09) já naprosto souhlasím s tím, že by učitelka s vš diplomem měla umět všechno ,co se učí na základce. Angličtinu ne, pokud umí jiný jazyk, tato umí němčinu. Přiznám se, že pokud mám se synem dělat češtinu nebo fyziku, taky mi to chvilku trvá, než si vzpomenu na něco ,co jsem 30 let neviděla, ale aspoň ho neučím nesmysly
co se týká rodičů - já dělám přípravy pro děti tak, aby k tomu rodiče nepotřebovali, stačí umět číst. protože rodiče mají úplně jiný starosti. Pomoc je potřeba při zapojení techniky a vůbec zařízení, a pak na prvním stupni, dokud neumí ty děti číst, ale až to umí, nevidím důvod, proč by museli pomáhat Samozřejmě, pokud mají čas a chuť, ale není to nutný, aspoň ne v mých předmětech,a to mám matiku a chemii, rozhodně neočekávám, že by rodiče vysvětlili vzorce kyselin.
já mám taky za sebou kdysi gympl, přesto neumím gymnaziální fyziku, stejně tak není nutný, aby uměl kdokoliv učivo základní školy, což ovšem neznamená, že by neměl být schopný je dohnat - ale zase i u té kolegyně - pochybuju, že většina lidí, kteří mají vš vzdělání, by zvládla jen tak přijít v podělí před třídu 25 dětí a začít procvičovat lomený výrazy, stejně tak pochybuju, že to umí a dělají rodiče nebo matikář (bez dítěte na druhým stupni) že by ovládal větný rozbor, určit druh vedlejší věty, že by se nespletl ve slovních druzích
každý umí to, co dělá, čemu se věnuje,a že někdo kdysi ´vymyslel, že na základce musí zvládnout větný rozbor neznamená, že by to člověk po 30 letech měl mít v hlavě, ani tu Thaletovu kružnici tam není potřeba mít ono se ve škole očekává, že pokud učitel učí, tak to bezpečně ovládá a ne že si to zopakuje před hodinou, to by sice zvládl, ale k ničemu by to nebylo
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.5.2020 12:48:09) já naprosto souhlasím s tím, že by učitelka s vš diplomem měla umět všechno ,co se učí na základce. Angličtinu ne, pokud umí jiný jazyk, tato umí němčinu. Přiznám se, že pokud mám se synem dělat češtinu nebo fyziku, taky mi to chvilku trvá, než si vzpomenu na něco ,co jsem 30 let neviděla, ale aspoň ho neučím nesmysly
co se týká rodičů - já dělám přípravy pro děti tak, aby k tomu rodiče nepotřebovali, stačí umět číst. protože rodiče mají úplně jiný starosti. Pomoc je potřeba při zapojení techniky a vůbec zařízení, a pak na prvním stupni, dokud neumí ty děti číst, ale až to umí, nevidím důvod, proč by museli pomáhat Samozřejmě, pokud mají čas a chuť, ale není to nutný, aspoň ne v mých předmětech,a to mám matiku a chemii, rozhodně neočekávám, že by rodiče vysvětlili vzorce kyselin.
já mám taky za sebou kdysi gympl, přesto neumím gymnaziální fyziku, stejně tak není nutný, aby uměl kdokoliv učivo základní školy, což ovšem neznamená, že by neměl být schopný je dohnat - ale zase i u té kolegyně - pochybuju, že většina lidí, kteří mají vš vzdělání, by zvládla jen tak přijít v podělí před třídu 25 dětí a začít procvičovat lomený výrazy, stejně tak pochybuju, že to umí a dělají rodiče nebo matikář (bez dítěte na druhým stupni) že by ovládal větný rozbor, určit druh vedlejší věty, že by se nespletl ve slovních druzích
každý umí to, co dělá, čemu se věnuje,a že někdo kdysi ´vymyslel, že na základce musí zvládnout větný rozbor neznamená, že by to člověk po 30 letech měl mít v hlavě, ani tu Thaletovu kružnici tam není potřeba mít ono se ve škole očekává, že pokud učitel učí, tak to bezpečně ovládá a ne že si to zopakuje před hodinou, to by sice zvládl, ale k ničemu by to nebylo
|
daba+holčička |
|
(21.5.2020 13:07:48) kdoto - měli jsme buď angličtinu, nebo němčinu, na gymplu pak oboje
|
daba+holčička |
|
(21.5.2020 13:24:06) Já byla v té pětce - v poletí se učitelka ruštiny naučila přes vánoce aglicky Taky jsem byli rozdělení, ale němčina byla v té době dost žádaná, navíc někteří se jí už učili nepovinně, tak s tím nebyl problém. Na gymplu pak ti ci měli němčinu v ní pokračovali a v AJ začínali a naopak.
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.5.2020 13:10:30) já jsme měla jako druhý jazyk němčinu, od 6 třídy po maturitu, a od 5. do 8. ruštinu. ruštinu zvládám, němčinu neumím, nikdy mi nešla někdo to tak může mít s angličtinou
|
Delete |
|
(21.5.2020 19:20:37) kruci,
jsem fakt ráda, že o tomhle nerozhoduješ, protože bych skončila se základním vzděláním. Odepsaná, protože nejsem manuálně zručná a manuální činnosti mě nenaplňují, na rozdíl od profese, kterou dělám.
Ale holt neumím anglicky, takže evidentně špatně.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.5.2020 15:31:34) kruci, já to trochu otočím souhlasím s tím, že by učitel neměl být nevzdělaný a měl by se orientovat v učivu základní školy, na druhou stranu to ale neznamená, že to umí i učit, musím umět pravopis, nedělat v něm chyby, ale nemusím znát poučky, nemusím znát didaktiku češtiny stejně tak učitel češtiny tu angličtinu úplně nevyužije
ale teď jinak co vlastně má učitel umět? Jak vidět, musí umět využívat techniku, musí umět didaktiku i odbornost svých předmětů, musí umět pracovat s dětmi, musí být psycholog, aspoň se to očekává, taky speciální pedagog, musí si poradit s dětmi s adhd i spu, musí umět komunikovat s rodiči, musí umět děti zabavit v jakýchkoliv podmínkách a to děti jakéhokoliv věku, musí předvídat, co udělá 25 dětí najednou třeba na výletě a zabránit tomu, musí umět angličtinu
co ještě musí učitel umět? Za podprůměrný plat Jak to tady čtu, ještě musí učit i bez ohledu na svůj strach z nemoci, protože prioritou mu musí být prospěch školy a dětí ve škole a taky musí kdykoliv být schopen jít do jakékoliv hodiny, místo svačiny, wc, odpočinku
nevím jistě, ale nečeká se od učitelek, že budou povinně bezdětný a svobodný, ta doba už je pryč, i učitel je jenom člověk a má i svůj život
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.5.2020 15:43:36) kruci, o řidičáku ani nemluvím, bez toho se do práce nedostanu, samozřejmě že ta práce s počítačem je něco, co musí umět dnes každý, ale třeba tu angličtinu češtinář nemá jak využít Práce s lidmi, to je složitý, pochybuju, že jednáš s dvaceti najednou, kteří tě nesleduji, nemají zájem, mají poruchy učení a ty je máš učit sice máme nějaký vzdělávání, ale fakt minimální, protože za prvé to stojí peníze za školení, za druhé za to suplování,
renesanční lidi jsou poměrně vzácní, v dnešní době je těch znalostí trochu moc na to, aby každý uměl všechno
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.5.2020 16:24:55) já si ale vůbec nemyslím, že by tu matiku 8.třídy měl umět rodič, naopak, já píšu, že ji rodič umět nemusí, protože on se ji učit nemá, má se ji učit dítě a rodič mu k tomu má dodat podmínky, především klid a podporu morální, a případně teda teď tu techniku pokud to šlo, pokud ne, pak bylo úkolem rodičů dát vědět do školy, že techniku nemají a potřebují tištěné přípravy
vůbec si nemyslím, že je správně se s dětmi na 2. stupni učit tři hodiny, fakt ne, a pokud to někdo chce a vyžaduje, pak nemá co učit, přehazuje svou práci na rodiče
co se týká kolegyně a matematiky - jistě, je to ostuda, taky jsem o tom tak spala, ale na druhou stranu co je komu do toho, co umí češtinář? pokud se tu objeví nějaký doktor nebo právník, můžeme se ho zeptat, jestli ovládá součtový vzorce a lomený výrazy, goniometrii nebo větný rozbory. Myslím, že to většina z nás ochotně zapomněla, jen co jsme odmaturovali nejen učitel má vš ne že bych obhajovala, že to češtinář neumí, ale opravdu si nemyslím, že by byl schopen to učit, a ani by nebylo správný to po něm chtít
|
daba+holčička |
|
(21.5.2020 16:34:02) No jo, alekdyž to to dítě z toho pitomýho papíru nepochopí, zavolat učiteli nelze a e-mail neovládá, má rodič poslat do školy doporučený dopis se žádostí o vysvětlení učiva? Nebo jak?
|
K_at |
|
(21.5.2020 17:07:57) Dabo, bohužel v tuhle chvíli, nereaguje-li učitel opakovaně na nic, tak ředitel. A když nereaguje, nebo pošle k šípku ředitel, tak zřizovatel. Věřím tomu, že když řediteli a zřizovateli přijde během měsíce třeba 450 emailů s tím, že prostě výuka nefunguje. Komunikace žádná, zájem žádný, tak minimálně ředitel má průser. A zákon padajícího ...projede skrz personál školy. Jako tohle je o neexistujícím hodnocení práce učitelů, o nulové zpětné vazbě na všechny strany. Nikdo není nikomu partnerem. Neumí komunikovat, neumí nést zodpovědnost - učitel i ředitel. Zřizovatel chce mít hlavně klid, ale i spokojeně voliče.
|
K_at |
|
(21.5.2020 17:12:09) Jenže to je milionkrát obehranà deska - my se bojíme (rodiče, i učitel leckdy), takže se ozvou vždy jen ti buď odvážní, nebo idealisté, nebo ti arogantní, co rvou furt a leckdy fakt neoprávněně. A vyjde to do ztracena. Protože se neumíme zorganizovat, trvat si na svém a chtít řešení. Ne řešení instantní, ale i třeba v dlouhodobém měřítku.
|
|
daba+holčička |
|
(21.5.2020 17:14:49) Jasně, to je stížnost, ale to dítě to pořád nepochopí...
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.5.2020 16:29:28) 1234, většinu těch dovedností by učit opravdu mít měl, každou asi jinak moc, každý podle své praxe, ale očekává se, že to budeme umět
jedna maminka mi nedávno řekla, že ona s děckem k psychologovi nepůjde, protože od toho jsme přece ve škole my, abysme tomu rozuměli, my máme psychologii vystudovanou nakonec jsme se rozešly fakt v dobrým, možná si teď myslí, že jsem opravdu psycholog :))) ale hlavně že to od té doby funguje
on to zná každý ,kdo pracuje s lidmi, je to těžký
takový zaměstnanec finančního úřadu bere dokonce příspěvek, v řádu tisíců, za to, že při jednání s lidmi na něho někdo zařve a on by mohl mít psychickou újmu to mi spadla brada, vš nemá, úředník FÚ, příbuzný
|
|
K_at |
|
(21.5.2020 17:13:18) 1234, já nevím, jestli musíš v 19.00 poslouchat řvouna na telefonu....
|
|
|
|
|
K_at |
|
(21.5.2020 17:51:43) Báro, já téměř omdlela, když jsem cca 2 roky zpátky zjistila, že v jistě mega obr firmě fakturuji partneři svým klientům HODINU jejich práce ve výši mého MĚSÍČNÍHO CISTEHO PLATU 🤣🤣 přišlo mi to jako úlet.
|
Zufi. |
|
(21.5.2020 17:53:34)
Když MM dostal poprvé po povýšení prémie, nevěřila jsem, dokud nebyly na účtu. Mé 3 platy.
|
K_at |
|
(21.5.2020 18:00:35) Zufi 🤣🤣
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.5.2020 18:06:06) Zufi, jeden můj kolega říká, že může učit, protože ho živí manželka 😁
|
Zufi. |
|
(21.5.2020 18:28:31)
|
|
|
|
|
|