Hanka a holky 07/03+07/06 |
|
(13.1.2020 21:04:09) Přeji pěkný večer. Potřebovala bych radit s postupem. V říjnu 2019 proběhla v autorizovaném servise výměna čelního skla auta z důvodu poškození, patrně od kamene. Sklo mám pojištěno, plnilo se z pojistky. Nyní se ve skle objevila cca 20 cm prasklina začínající na spodní hraně skla, není vidět nějaký vnější zásah, prostě čistý řez. Bylo to v rozmezí 8 hodin, kdy jsem dojela do práce, auto odstavila a po návratu k autu toto. Servis se tváří (objednala jsem se tam telefonicky), že se na to podívá, posoudí, ale na reklamaci možná nebude chtít kývnout. Šlo by uplatnit dle NOZ §2161 Jakost při převzetí, kde je psáno, že projeví-li se vada v průběhu 6 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí? Možná bude mít zkušenosti nějaký sem nakukující muž? Nebo nějaký právní názor šikovné ženy? Díky za pomoc.
|
Monika |
|
(13.1.2020 21:12:39) Sebešikovnější nakukující muž (ani žena) ti neřekne, proč to sklo prasklo, když to ani nemůže vidět. Prostě to reklamuj, uvidíš, co řeknou (třeba uznají chybu a sklo "bez řečí" vymění, až to uvidí), a když nebudeš se sdělením spokojená (musí ti to dát písemně), tak leda se poradit s nějakým znalcem. Výraz "má se za to, že věc byla vadná při převzetí" znamená, že je přípustný důkaz opaku. Zároveň samozřejmě ten, kdo sklo měnil, neodpovídá za nějaké mechanické poškození zvnějšku. Zároveň bys asi měla kontaktovat i pojišťovnu, pro případ, že by se prokázalo mechanické poškození, na které asi pořád máš tu pojistku?
|
|
|