Domikaa |
|
(24.9.2019 10:15:01) Syn se dostal na osmiletý gympl, měli jsme radost, ale teď jsem z toho přechodu naopak v nervech.
Zřejmě má ADD (ale nediagnostikované) - na nové škole si z něj prý spolužáci dělají věčně legraci, že něco přeslechne, zapomene, neví do které třídy se přesouvají, nachystá si věci na jiný předmět atd. Je asi taky nervózní z nového kolektivu, každou chvíli se prý zakoktá, když chce něco říct nebo ze stydlivosti odpovídá jednoslovně. Doma s ním takové problémy vůbec nemám, ale už dřív jsem ve škole slyšela o jeho nepozornosti/nesoustředěnosti, přesto měl známky vždy pěkné.
Syn prý mezi ostatní zatím skoro nezapadnul, necítí se tam dobře, prosí, že už tam nechce chodit. Jenže návrat do jeho bývalé školy asi taky není řešením, tam je kvalita druhého stupně hodně nízká, sice by se cítil možná líp, ale zase by se skoro nic nenaučil a nevím, jaký by pak měl výběr co se týká střední školy.
Říkám si, že z toho nebudu zatím nervit, že je teprve první měsíc školy a vše si může teprve "sednout". Co myslíte, promluvit si s třídní? Ještě počkat a dát tomu čas? Nějaké podobné zkušenosti?
|
Fern |
|
(24.9.2019 10:27:05) Ano,z podobnych projevu ponekud mene standardnich spoluzaku maji ti ostatni opravdu zabavu,ale neni to sikana,je to proste prirozena reakce ost.spoluzaku,to jim clovek nemuze mit za zle jako stejne i to;ze je tvuj syn jakoby zmaten. Ale decka si zvyknou na jeho projevy a syn se take casem zklidni,prechod zpet bych neresila,mozna by na byv.skoke uz nemel vubec na ruzich ustlano.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.9.2019 14:55:55) fern, u nás to podobně začalo a šikanou to skončilo, přestože jsem třídní upozorňovala už v září a prosila ji o pomoc, vykašlala se na to, i na urgenci z mojí strany a v listopadu už to byla regulérní šikana, takže bych to tak na lehkou váhu nebrala, i ta šikana musí mít nějaký začátek a vývoj a je to právě riziko pro ty, kdo nezapadnou, protože jsou jiní
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(24.9.2019 19:03:56) Ano, u nás také tak. Šikana na víceletým G jako prase. Rozjelo se to tedy více až v sekundě, i když třídní tvrdila, že jsou hrozný kolektiv od samého počátku. Zpětně to hodnotím tak, že jsem udělala velikou chybu, že jsem ho tam nechala.
|
|
|
|
Valoria |
|
(24.9.2019 10:31:24) Asi bych se spojila s tridni a nastinila ji situaci, zda by mohla na syna "dohlednout". ja bych zatim neresila nejakou hura akci, ale asi bych nastrazila usi pokud by se to casem nijak neutrepalo, nebo se to zhorsovalo. Ono se blbe chodi do skoly, kdyz vis ze se ti budou akorat smat. Promluvila bych si se synem at tomu da cas a at si to tak uplne nebere.
|
|
Alena |
|
(24.9.2019 10:42:03) Kdy s tim neco delat kdyzne na zacatku? Nektere gymply (casto ty, kam je velmi obtizne se dostat, jsou dobre a tudiz jsou na "exoty" zvykle) si se zaclenovanim do kolektivu daji praci, jsou adaptaky, tridnicke hodiny, hry, posezeni s psychology, chapou, ze je dulezite, aby se dite citilo ve skole dobre. Zasla bych za tridni, nEni vubec vylouceno, ze maji u vas ve tride i jine deti problem zapadnout.
|
|
x x |
|
(24.9.2019 10:46:44) Moje dcera už je v kvintě a taky nezapadla, nikdo si z ní neutahuje, ale taky se s nikým krom jedné holky moc nebaví, ona je introvert. Dej tomu čas, ještě tam není ani měsíc. Že je zmatený ještě neznamená, že na tu školu nepatří, často to bývá právě naopak.
|
|
Vítr z hor |
|
(24.9.2019 10:50:50) To mě mrzí přiznám se, že jsem se taky strašně bála.
Nenech to ale být, zajdi za třídní, zeptej se taky, jak to vidí ona. Povídej si se synem o tom, jaké má kamarády, zkus, jestli není ve škole kroužek, který by mu sedl, a kde by se dal dohromady s dětmi podobných zájmů. Určitě nebude na gymplu/ve třídě jediný roztržitý...
Dojíždí syn? U nás dojíždění hodně pomohlo adaptaci, děti jezdí společně, znají se, jsou fajn parta. Škola tedy taky uspořádala perfektní adapťák.
|
|
Monika |
|
(24.9.2019 11:37:18) Možná, že ta legrace, kterou si ostatní dělají z tvého syna, je projevem jejich vlastní nejistoty a nervozity z nového prostředí. Možná, kdyby se uměl zasmát svým "zmatkům" s nimi, tak by to naopak vedlo k jeho dobrému začlenění. Jenže tohle se těžko radí, když na to někdo nemá povahu, resp. převládá stres a nervozita. Ale možná by pomohlo se synem takhle mluvit, aby nebyl hned "předpojatý", že ho nemají rádi? A ve škole bych taky zkusila (jak už psali jiní) kontaktovat třídního a obvykle mívají školy nějakého pracovníka přímo určeného k řešení potíží v kolektivu, něco takového u vás není? Na gymplu, kam chodí syn se snažili "sžití kolektivu" věnovat hodně, samozřejmě to ale i záleží na tom, jaké konkrétní děti se sejdou.
|
|
Marika Letní |
|
(24.9.2019 11:53:00) Řešit radši dřív (s třídní) než později. Jakmile se šikana rozjede, leckdy se nedá "spravit" a jediné řešení je změna kolektivu. Když se to podchytí včas, dá se s kolektivem pracovat.
A upřímně radši horší výuka a spokojené dítě, než dobrá výuka a dítě v depresích, se zničenou psychikou. To mu to učení stejně nepůjde.
|
|
Domikaa |
|
(24.9.2019 12:23:21) Ano měli stmelovací celodenní výlet, ale on tam už odjížděl s tím divným pocitem, že tam nezapadl, tak se prý stejně s nikým moc nebavil. Jasně, není to jen o ostatních, je to samozřejmě taky o něm - ale chápu, že když se cítí být terčem posměchu, je těžké se nad to povznést a udělat si z toho třeba taky legraci. Není si sebou asi moc jistý no. :(
|
Domikaa |
|
(24.9.2019 16:35:26) Na základce byl v pohodě v kolektivu. A na gympl chtěl i on, je fakt, že jsem s tou myšlenkou přišla já, ale na přijímačky se dobrovolně učil, spíš si sám nevěřil, že se tam dostane. Nakonec měl taky radost, ale strach z nového prostředí trochu měl.
|
|
|
Renka + 3 |
|
(24.9.2019 12:39:27) Mám podobného syna i manžela, oni se svým příhodám sami smějí. A že jich už bylo. Je fakt, že když má člověk vztahovačnou povahu, může to nést těžce.
Škoda, že adapťák byl tak krátký, u nás jeli na 3 dny, hráli různé seznamovací hry, byl tam program vyloženě zaměřený na vzájemné chování se k sobě. Syn tam odjížděl a nikoho neznal, což byla většina dětí, to mi nesedí, jak mohl tvůj syn hned zkraje říct, že ho nepřijali, když se sotva znali? Není problém v tom, že si to tak trochu předem vsugeroval?
Nedovedu si představit, že by v tomto věku mohla pomoci nějak zásadně třídní, když řekne nesmějte se Pepíčkovi, že dorazil do třídy o patro výš, že primáni řeknou ano paní učitelko a přestanou se smát. Zase přechod do jiné školy by mohl dopadnout stejně, asi to není řešení. Možná se spíš naučit pracovat sám se sebou.
|
|
1kulička |
|
(24.9.2019 13:52:13) U nás byl taky adapťák 4 dny a rodiče měli možnost předem informovat učitele o problémech. Já to udělala, jednak má dcera zdravotní problémy a pak se taky hodně blbě seznamuje - prostě jsem to tam napsala, že tam jede s obavami z kolektivu a školní psycholožka si se mnou vyměnila pár emailů a nevtíravě holku zapojila a seznámila, takže z adapťáku už jely zpátky 3 holky, co si spolu rozumí a podporují se, chodí spolu na obědy atak. Jsem moc ráda. Vždycky se vyplatí se s učiteli pokusit domluvit a využít vše, co škola nabízí. Většina jich tam je, protože jim na dětech záleží (jistě, určité procento nepodařených pedagogů je všude).
|
Domikaa |
|
(24.9.2019 16:46:32) To je úžasný a závidím ten přístup školy.
|
|
|
|