Karkulína |
|
(4.8.2019 16:51:55) Nedávno jsem zakládala téma ohledně životního/úrazového pojištění. Nakonec jsem se rozhodla uzavřít novou pojistku (stará končí 23.8.). Teď ale zpětně přemýšlím, jestli jsem se neunáhlila a uvažuju o odstoupení od smlouvy. Podle podmínek by to mělo jít do 30 dní od podpisu bez udání důvodu. Nicméně mým hlavním důvodem je špatný pocit z poradkyně - byla mi přidělena nová, po odchodu mé "staré" do důchodu. Paní na mě působila dost amatérským dojmem, moc neuměla pracovat se systémem, když jsem se na něco zeptala a nevěděla to, volala na infolinku jako zákazník, a to mě ještě upozornila, že má jen 10% na mobilu, tak se asi nedovolá. Po různých peripetiích (a zpětně mi došlo, že i po několika mých ústupcích) jsem po cca 3 hodinách smlouvu podepsala (jen elektronicky, tištěnou podobu jsem nedostala, takže jsem až posléze zjistila, že je chybně napsané mé příjmení - přestože jsem si toho všimla už během jednání a paní na to upozornila). Tak nějak mám ale pořád pocit, že kdybych smlouvu sepisovala s někým zkušenějším, mohla být třeba pro mě výhodnější a přece jenom, jde o pojistku na 23 let...
Abych to zkrátila, nejraději bych od smlouvy odstoupila a sepsala novou, s někým jiným, příp. v jiné pojišťovně.
- máte někdo zkušenost s odstoupením od smlouvy (ideálně u ČP)? - jak hledáte informace a rozhodujete se, kde pojistku uzavřít - přes internet, máte finančního poradce? - můžu požádat o změnu poradce v ČP, pokud mi stávající nevyhovuje?
Předem díky za vaše zkušenosti a názory.
|
kachna_ |
|
(4.8.2019 19:13:56) Karkulíno, dám vysloveně na svoje pocity, odstoupení by mělo být na pobočce v pohodě. Finančního poradce jsem měla dvakrát (nezávislý + fincentrum), jednou nám smlouvu neakceptovala společnost, jednou nám málem zmařila prodej domu. Obcházím místní pojišťovny a sama porovnávám
|
|
Jiří Rondoš |
|
(5.8.2019 23:51:57) Dobrý večer, Karkulíno!
Předně: pracuji jako finanční poradce, čili pokud tomuto "druhu" příliš nedůvěřujete, pak doporučuji rozumnou míru ostražitosti Za mě tyto poznatky, snad Vám pomohou:
1) Vypovědět pojistnou smlouvu (jakoukoli) můžete do 2 měsíců ode dne uzavření (= podpisu). Můžete např. zajít na pobočku, poslat výpověď (volnou formou) poštou, nebo požádat svého poradce o vyřízení.
2) Nedoporučuji uzavírat ani rušit smlouvu na základě pocitů (= emocí). Je úplně jedno, zda se jedná o nákup nového auta (kupní smlouva), rekonstrukci topení v domě (smlouva o dílo) nebo uzavření / ukončení pojištění (pojistná smlouva).
Vždy je přínosné posoudit faktický obsah smlouvy / díla: - ujasnit si, co je můj cíl = co potřebuji k onomu kýženému "štěstí", - posoudit / porovnat, co mi nabízí trh = varianty řešení / kvalita a perspektiva / cena.
Jinak řečeno (v našem případě), není nic horšího, než žít v trvalé nejistotě, zda zbytečně "neživím" pojišťovnu, a/nebo v kritický moment pojištění zcela selže - což je pravý opak smyslu pojištění. Pro jistý výsledek je nezbytné: A) alespoň v základu se zorientovat v oblasti pojištění - čím může pomoci a čím určitě ne (a rozlišit "bláboly" od praktického obsahu), B) porovnat více nabídek (jako když vybíráte nové auto): čím více, tím lépe - nemáte-li co porovnat, nebude Vaše rozhodnutí výběrem, ale loterií.
Tzn. pro dobré rozhodnutí můžete absolvovat "kolečko" po pojišťovnách, a/nebo si nechat předložit nabídky od poradců. Oboje neoslňuje: nadstandardních poradců je jak šafránu a nevěřte slepě pobočkám pojišťoven - pokud dobře znají jejich produkty (občas nikoli), pak neznají konkurenci. Věřte, že občas jde o fatální rozdíly v ceně či kvalitě pojištění. Nemáte-li ověřeného poradce, nezbývá než sbírat informace / nabídky, porovnávat a ověřovat.
Závěr: nemáte-li z uzavřené smlouvy dobrý pocit, doporučuji ověřit její obsah porovnáním s jinými nabídkami, respektive s vlastním cílem / představou. Sama výpověď nic moc neřeší - možná máte velmi nadstandardní smlouvu.
Držím palce
PS: mohu-li pomoci v ne-veřejné rovině, napiště mi mail.
|
Karkulína |
|
(6.8.2019 19:54:36) Dobrý večer Jiří, děkuji za vyčerpávající příspěvek. Víceméně jsem se již rozhodla, že od stávající smlouvy odstoupím a poté se v klidu "porozhlédnu" a rozmyslím. Proto už jenom doplňující dotaz - poslat odstoupení od smlouvy "volnou formou" poštou - tím myslíte NE doporučeně?
|
Jiří Rondoš |
|
(6.8.2019 21:13:31) Dopis pošlete určitě doporučeně. "Volnou formou" mám na mysli, ze nemusíte použít žádný "povinný" formulář, i když některé pojišťovny stále tvrdí opak. Text výpovědi může vypadat například takto:
Výpověď pojistné smlouvy
Pojistitel: Pojišťovna Ulice, PSČ Obec
Pojistník: Jméno Příjmení Ulice, PSČ Obec rodné číslo telefon
Věc: Výpověď pojistné smlouvy číslo ....
Tímto vypovídám výše uvedenou pojistnou smlouvu ve 2 měsíční lhůtě od sjednání pojištění. Případný přeplatek pojistného zašlete na účet, že kterého bylo hrazeno pojistné.
V ... , dne ...
S pozdravem
PODPIS
|
|
|
|
|