Lada2 |
|
(19.4.2019 17:01:06) Jenomže tady to zřejmě není jediný prohřešek. Vždyť i na ty třídní schůzky přišlo více učitelů, protože je s děckama problém.
|
zuzana xxxx |
|
(19.4.2019 17:04:30) Na třídní důtky nepřišlo více učitelů, více učitelů nám na rodičovské schůzce přišlo sdělit jak je obtížné v této třídě učit …..
|
Lada2 |
|
(19.4.2019 17:07:32) No to je hlavně reakce na to, že kvůli takové jednorázové "maličkosti" není třeba rušit školní výlet. Jenomže pokud si stěžují i ostatní a dlouhodobě, není to jednorázové a učiteli se nedivím. On stačí jeden s prominutím blbeček na výletě a může z toho být velký průšvih.
|
|
|
Grainne |
|
(19.4.2019 17:32:43) Hihi, to si tak představuju, jak před pacienty nastoupí sbor lékařů a sděluje jim, jaký že je to léčení problém. Případně si malíř pokojů sezve kolegy a zákazníkovi sdělí, že tohle teda nevymaluje, páč takhle špinavý zdi ještě neviděl, nebo taková uklízečka - "to vám neuklídím, máte tu binec".z
|
Lada2 |
|
(19.4.2019 17:47:14) jaký je rozdíl mezi tím, když přijdou učitelé říct, jak to v té třídě funguje a mezi tím, kdy si nechají nějakého učitele zavolat ti rodiče? My si nechávali pozvat ředitele téměř na každou třídní schůzku, protože jsme stále dokola řešili problém s jednou učitelkou.
|
Grainne |
|
(19.4.2019 21:44:27) Lado, no předstoupit před klienty,zákazníky (rodiče) a sdělit, že jaksi neumíme zvládnout svou práci, to opravdu může projít, případně dokonce najít zastání, jen ve školství.
Kdekoliv jinde by se to nesetkalo s pochopením.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.4.2019 0:37:25) Graine, jenže učitelé nejsou ani psychologové, ani psychiatři, ani sociální pracovníci, ani dozorci v nápravných ústavech pro děti. Takže co má učitelům procházet? že neumí zpracovat třídu rozmazlených nevychovaných dětí? téměř v každé škole se jedna taková najde. Kdyby těch tříd bylo víc, mohla by to být chyba školy, kdyby jeden učitel nezvládal víc tříd a ostatní by neměli problém, mohl by to být problém toho učitele, ale pokud je to jedna třída, kde mají problém všichni učitelé, v ostatních třídách je to v pohodě, pak je problém opravdu s touto třídou, blbě se naskládala, co naděláme, musíme to zvládnout taky. Ale nikdo od nás nemůže čekat, že se třídou pojedeme dobrovolně na jakoukoliv nepovinnou akci, že budeme chválit, když není za co
Mimochodem zajímalo by mě, jak bys tu situaci řešila, když je to možný jenom ve školství, tak najdi ve svým oboru, jak řešit situaci, kdy je problém, který nikdo z kolegů neumí vyřešit, protože je to případ pro někoho jinýho, koho ale nemáš jak k tomu případu dostat
to je totiž jako bys dostala na oční oddělení nemocnice všechny lidi z havarovanýho autobusu a neměla bys přístup ani k ortopedům, ani k sádře, ani k lékům od bolesti, ani k obvazům, prostě poraď si jak umíš a usmívej se u toho, ti pacienti tam nepatří, samozřejmě, ale ty nevychovaný děti taky dřív ve školách nebývaly, my nemáme ani znalosti, ani metody, ani možnosti, co s tím udělat
a můžu tě ujistit, že stačí dva ve třídě, aby se tam nedalo učit, opravdu si všichni, učitelé i děcka, oddechnou, když aspoň jeden z těch dvou chybí, když chybí oba, je to normální třída, no a někdy se jich sejde i víc než dva
My máme ve škole primárně učit, samozřejmě nejen znalosti, ale i vztahy, sociální dovednosti, jenže uč sociálním dovednostem někoho, kdo nemá základní návyky, nerespektuje nikoho kromě sebe, potřebuje být za všech okolností středem pozornosti a rodiče ti vysvětlí, že on je osobnost a doma taky pořád mluví a pořád skáče do řeči, nezávidím vám to paní učitelko, zvlášť když je ve třídě s Karlíčkem, oni se nesnesou, vždycky se mlátili lopatičkama
a chyba je pochopitelně na straně školy...
|
Pam-pela |
|
(20.4.2019 1:33:49) Klidně i dřív než v šestce. Kult dítěte u některých rodičů se začíná projevovat čím dál víc, ne že by se občas nevyskytnul i dřív . Občas by bylo nejlepší nějakýho takovýho hajzlíka vytáhnout na chodbu a zlískat mu prdýlku, než svolávat celý pedagogický sbor. Jenže to se holt nesmí. Některé "milánky" si neumí srovnat ani rodiče a chtěli by to od učitelů. Jak, když ty děti nemají z nikoho a ničeho respekt? A když se jich sejde víc a strhnou další? Za tou prdýlkou má ten dotyčný většinou maminku, která mu ji kryje, jen aby se na něj učitel jen koutkem oka zle nepodíval.
Jo a je pravda, že třída si leckdy oddychne, když takový vejlupek chybí, jenže oni nechybívají.
A je pravda, že vychovávat by měli hlavně rodiče...škola není primárně výchovný ústav. Hlavně když jde rodič kontra.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.4.2019 5:41:04) ta maminka si ho měla vychovávat od malinka, ne se kochat tím, jaká jí roste z potomka osobnost, která se ke všemu umí ozvat, nebojí se kdykoliv projevit svůj názor a trvat na něm a ještě si neumí udržet pořádek, protože oni mají doma paní na úklid (popřípadě mají na úklid maminku, dítko uklízet odmítá a ona ho přece nebude nutit, jenom by se vztekal a to ona nemá zapotřebí, je unavená z práce)
|
Martina, 3 synové |
|
(20.4.2019 10:17:36) Nebo prostě rodiče, co nevidí, že jim ta výchova nejde.
To považuji za běžný stav. Takoví rodiče byli, jsou a budou. Anebo vidí, že jim výchova nejde - a nevědí, co s tím.
Nikdo jim nepomůže.
|
|
Rozállie |
|
(22.4.2019 13:53:54) No asi tak. Ty rozmazlene deti, ktere maji doma uklizecku, sluzebnou, zahradnika a taxikare jsou takova hezka urban legend, ale ve skutecnosti je za problemovym chovanim ditete bud spatny ucitel (doma hodne dite, ve skole spratek), nebo citova deprivace z rodiny (spratek doma i ve skole). Zadne skolni zasahy z arzenalu veznice jeste nikdy nepreucily deprivovane dite na svatouska.
Yuki ma ale pravdu v tom, ze na tohle nikdo ucitele na pajdaku nepripravi. Opravdu jsou v situaci jako vystudovany ocni lekar pri zanetu slinivky, kdy sice mohou zadat o radu odbornika na slinivku, ale odpovi jim kozni, souborem 100 let starych okopirovanych nepouzitelnych poucek, a v mezicase musi zackovi naordinovat ocni kapky, protoze tak si to zada system. Zadne prelozeni pacienta na internu se nekona.
|
Okolík |
|
(22.4.2019 13:57:48) Ještě jsi vynechala variantu "spratek" doma, ve škole ok. Nemyslím si, že spratkovstvì musí být nutně způsobeno deprivací z domova nebo deprivací ze špatného učitele ...
|
Rozállie |
|
(22.4.2019 16:32:49) Bylo to v kontextu, skola, tridni dutka
Vlastne jsem jen chtela rict, ze kdyz se budou ucitele rozcilovat, jak maji nevycvalane deti, protoze rodice, tak to moc nepomuze. Ze represemi v podobe dutek se nevyresi NIC, dokud nekdo nebude premyslet nad tim, proc se to dite tak chova, a co muzu jako pedagog udelat.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2019 16:52:13) co můžu jako pedagog udělat, když mám třídu 28 osmáků, dřív jsem tam neučila, až letos, v té třídě jsou asi 3 opravdu problémoví kluci. Jeden se ani neotočí na učitele, dál si maluje, v lepším případě, v horším si povídá, láme tužky, hází to kolem sebe a po třídě, samozřejmě se proto tomu ohradí ti, do koho se strefí, sešit nemá nebo nevytáhne, druhý se třetím si povídají a ignorují všechno a všechny kolem sebe, samozřejmě nedělají nic. Já vím, že jednomu se právě rozvádí rodiče a je to tam divočina, druhý má otce tyrana, nepochybuju o domácím násilí, třetí má střídavku, už patnáct let se rodiče hádají, kdo ho bude mít, ve skutečnosti je často u babičky vím, že všichni volají o pozornosti, se všema se dá domluvit, pokud není zrovna vyučování všem vychází 4-5 téměř ze všeho blbě se tam učí a stačí na to tito tři samozřejmě ti ostatní nejsou žádní svatouškové, kteří by nepromluvili, pracuje tak polovina, je jim jedno, že mají blbý známky, ale té druhé polovině to vadí, nejde se na to vykašlat
běžný obrázek
zbytek třídy by pracoval, někteří se rádí přidají
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2019 18:46:01) Vážný, ty si fakt myslíš, že když 15letýmu klukovi řekneš, že ti na něm záleží, tak se začne chovat jinak? můžeš mu říkat, co chceš, oni to i ví, oni ti to klidně odkývou o přestávce, ale v hodině to bude furt stejný
a OSPOD? to je podivná organizace, neznám nikoho, komu by pomohla, zato znám 15letou holku, které hrozil ústav, když nechtěla k otci-tyranovi, prý aby si s ním utvořila vztah, tak bude radši v ústavu, znám kluka, kterýho ospod sebral matce kvůli penězům a druhýho syna jí málem vzali proto, že se kluk bál ohňostroje, ospod mi řekl, teda jejich úřednice, že 10 neomluvených hodin oni řešit nebudou, že nebudou řešit, že děcko nemá doma podporu do školy, že jich se netýká, že děcko chodí do školy neumytý
|
Rozállie |
|
(22.4.2019 23:56:49) Jenze ten 15 lety mladoch samozrejme pozna, jestli ti na nem zalezi, to mu nemusis rikat. To je uplne jedno, jestli ma nebo nema navyky z domu, ty jsi tam sef a rozhodujes, jak se jedna s dospelyma - podle me stejne jako s detma, ne? Jestli chce nekdo autoritu, tak si ji nikdy neziska ocekavanim - ja jsem ucitelka a ty budes poslouchat. Jestli se na ty decka porad budes divat timhle klasickym ucitelskym pohledem, tak to bude skripat
|
Yuki 00,03,07 |
|
(23.4.2019 6:29:45) v případě, že to nefunguje nikde, pak je chyba v učiteli, ovšem v případě, že to nikomu nefunguje v jedné třídě a v jiných není problém, je chyba jinde, jedná věc je, že se špatně sešli, druhá věc je, že měli špatný vedení v začátku, ani jedno ani druhý na poslední chvíli nezměníš,a když to v horším případě je kolektiv náročných dětí s blbým vedením, pak už může učitel, jakýkoliv, sice vložit spoustu energie a času a čehokoliv, ale stejně bude stříhat metr, pohádky o tom, jak neukázněnou třídu puberťáků někdo změnil a ještě je naučil a doučil, to je fakt sci-fi
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2019 18:49:57) a ještě jedna věc, mít osobní vztah s děckem je fajn, ale nějakou dobu trvá ten vztah utvořit, něco jinýho je to, pokud máš třídu od 6. třídy, ideálně mít úžsasný vztah s dětma na 1. stupni a předat je na druhý stupeň i se znalostma těch dětí dalšímu učiteli, předat je tak, aby bývalý učitel pomohl udělat důvěru tomu novýmu, jenže pokud přijdeš i jako třídní do osmé třídy, spadneš do blbýho věku, ty děcka opravdu nejsou ochotný se s tebou kamarádit a když, tak mají odstup, a rozhodně nebudou tak slabí před svýma spolužákama, že by změnili chování, to fakt ne, no a pokud tam máš hodinu za týden, tak je to předem prohraný boj, i když to člověku nedá, ale bere to síly a efekt žádný
|
Jahala. |
|
(22.4.2019 19:19:25) Učím cca 200 děti většina mi prošla i družinou, dva roky po té kdy je učím, jsou úplně jiné vztah je ten tam při hodině týdně se to prostě navázat podle mě se všema nedá. Taky sr dost těžko studuje co kdo má máme vždy hodně dětí s IVP ze třech ročníků to bude víc jak 40 dětí materiálu nesmí opustit sborovnu čtu celkem pomalu od září mi trvalo jen IVP načíst cca do půlky prosince, nemohu jich číst příliš v kuse, protože mi splývají. Takže i s tou informovanosti, tuhle se mi jedno dítě nějak nezdálo, jen sejít se třídním a probrat ho mi trvalo 14 dnů než jsme našli termín kdy budem mít čas a klid promluvit, ne to řešit v klidu na chodbě.
|
|
|
K_at |
|
(22.4.2019 20:03:09) Pardon, ale Baru JSI UZASNA. Je hrozne snadny rict, ze "to dite je desnyyyy". Ale kdyz si dokazes poradit s takovym komplikovanym deckem, tak se hluboce klanim. Uprimne - ja bych to proste nedala.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2019 20:29:57) jj, taky mi nevadí, naopak se mi líbí, když dostanu třídu, kde je nějaká výzva v podobě probematickýho dítěte, ale musí k tomu být podmínky, jinak je to trápení. Zase vím, že pokud tu třídu budu mít já a chci ji mít, udělám maximum, nebude to trápení pro děcko ani pro mě, protože chci něco dělat, chci mu pomoct. A kdyby tam byl někdo, kdo nechce, bylo by to špatně
jenže je podmínka, aby s takovým děckem byl člověk minimálně hodinu denně, což jde na prvním stupni, na druhým je ti pro některý učitele utopie, protože pokud má někdo tělocvik a angličtinu, tak nemusí některý děcka ani znát, tělocvik se dělí na holky a kluky, nikdy spolu, angličtina se dělí, při větším počtu, dohromady je nemá nikdy, to není na utvoření vztahu ani na rozpoznání problémů
čím víc hodin jsem s děckem, který má sice problém, ale věří mi a je ochotný pracovat na sobě, tím líp pro všechny, ale to fakt nejde žádným kouzlem zařídit, musí chtít i vedení, musí mít možnost udělat rozvrh, musím mít možnost učit hlavní předměty (matika a jazyky), a fakt nejsou všichni učitelé schopní ani ochotní učit tyto hlavní předměty, tím pádem nemají kdy s dětma navázat a vybudovat vztahy
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2019 20:19:52) PO 2 jsou všechny ty dysporuchy, někdy poruchy pozornosti, ale pořád s intelektem v normě, PO 3 jsou těžší poruchy a většinou spojený i s problémem intelektu, při PO 3 bývá nárok na asistenta
pokud je PO 4 , tak je to už těžký případ, který je na speciální školu, učí se podle jiných pravidel, mají snížený výstupy, změny v obsahu učiva - nemusí ve všem, ale můžou mít, třeba na běžných školách jsou to děti, který nemusí mít druhý cizí jazyk, místo toho mají češtinu třeba, mívají středně těžkou retardaci PO 5 jsou nevzdělavatelní, prakticky ležící, nemluvící, těžká mentální retardace
PO 1 je jenom to, že má blbý vztah ke škole, z jakýhokoliv důvodu, prostě nedělá a nebo taky je to hraniční dys, který se ještě nedají úplně poznat, každopádně potřebuje nějakou formu pomoci
ideální by bylo ve školách, běžných, nemít děti s PO 3, protože to jsou ti, kterí nezvládají, strop mají nízko a dál se jenom trápí, propadnutí nemá smysl
na druhou stranu pokud mají PO 3 na nadání, jsou už úplně jinde, škola má problém, aby je nebrzdila, je to o velké volnosti tomu děcku, aby se mohlo učit tak a to, co ho zajímá a jak potřebuje, na nadání je maximální PO 4
IVP se dává k podpůrným opatřením od PO 2 dál, u té PO 2 ještě být nemusí, ale může, od PO 3 je IVP vždycky
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2019 20:35:14) Jak to, že mají PO3 bez asistenta? ten cizinec... no dejme tomu, chápu, ale ti dva mají proč? jestli je to jedna třída, mohli by mít sdílenýho
taky máme PO3 bez AP, ale ten je v pohodě a vlastně mu nejde jenom čeština, zato hodně, ale máme AP k děcku s ADD a nízkým intelektem, ne že bych se bez AP neobešla, ale on potřebuje "postrkovače", třetí měl PO3, rodiče se rozhodli (podle mě správně), že by si měl začít zvykat, tak už nemá, taky je to v jedné třídě, ale zatím na prvním stupni, tak to jde
je mazac, když se v jedné třídě sejde ADHD, ADD, porucha pozornosti, po3 kvůli intelektu, pak nějaký ten deprivovaný - ti jsou totiž všude a bohužel to o nich nikdo nemusí ani vědět
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2019 21:03:06) chyby za ostatní se napravují blbě, to je to, co říkám o své třídě, dostaneš osmáky, někdo sedm let něco dělal a teď se čeká, že přišel někdo, kdo to zázrakem najednou srovná, což je blbost, a všechny ty řeči o tom, jak to máme umět a máme přece vědět a nikde jinde by si nedovolili... jsou jenom důkazem absolutní neznalosti toho, jak to v reálu vypadá
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(22.4.2019 19:55:36) Baro, ano. A nejvic na to dojedou absurdne ty "hodny", stabilni, sikovny a nekomplikovany deti.... Vzdycky kdyz si tohle uvedomim, je mi jich lito.
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(22.4.2019 17:03:00) Rozálie, řada učitelů o dětech a příčinách jejich chování, přemýšlí a snaží se podle toho s dětmi jednat. A věřím, že právě takoví cítí deziluzi z nulového zájmu a snahy rodičů, pokud to nastane... No a řada učitelů použije zkratku "rozmazlený fracek", aniž by se snažili. Ono je to taky náročné, takový dějepisář nebo chemik učí treba 300 dětí, nemůže o každém dítěti vědět vše...
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2019 18:31:11) Rozálie, já jsem samozřejmě přeháněla situaci, kdy má doma děcko všechno, ale myslím, že jsem tam napsala i něco o tom, že nic nemusí, protože rodiče nemají chuť se rozčilovat nad jeho neposlušností. Děcko neuklidí, uklidí maminka, ona je tou služkou, protože už nemá po celým dni v práci sílu a chuť se rozčilovat, jenže kdyby to toho svýho potomka učila od malinka, teď by to uměl a neměla by s tím teď práci a starost ona, ani my ve škole
Jenže děti teď ni nemusí, nejsou zvyklé se přizpůsobit, počkat, poslechnout bez sáhodlouhýho vysvětlování (který berou jen jako oddálení toho, že stejně neudělají) a my ve školách opravdu nemáme ani přirozenou autoritu rodiče, ani autoritu společenskou, samozřejmě máme, na prvním stupni určitě, na druhým ale téměř nic, pokud není nastavení chování k dospělým a vlastně ke komukoliv a čemukoliv z domu, není možný s tím ve škole udělat téměř nic
|
|
|