Černá kronika |
|
(23.2.2019 15:12:45) Jak u vás na škole vzájemně fungujete? Jaký mají AP pravomoci? Suplují, píší poznámky? Berete u vás, že za integr. žáka je zodpovědný pouze asistent a je jeho chyba, pokud ho "nezvládne", nebo na něj u vás působí jak asistent, tak učitel? Je u vás na škole sdílený AP? Chodí s dětmi i do družiny? Vše mě zajímá. I to, jakou mají prac. dobu, nepřímou pedag. činnost a popř. i zařazení do plat. třídy.
|
Lada2 |
|
(23.2.2019 17:01:24) Suplují běžně, poznámky ne, nedostano se do Bakalářů. Ale pokud je nějaký problém s "jeho" dítkem, můžou napsat vzkaz do deníčku. Sdíleného asitenta nemáme. S úvazkem je to podle nového tak, že 10 % je nepřímá práce, kterou asistent může trávit, kde chce. Zbytek je vyučování a pak družina. Ne nutně se "svým" dítkem. Je více oddělení, tak jsou rozdělení, protože v každém oddělení je dítko s asistencí. Sdíleného nemáme. Žáka většinou okřikne i učitel, ale ne každý. Přitom by to mělo být normální, nemůže přece pořád špatný jen ten asistent a učitel je pak přece ten hodný, který nic nechce. Vždy to záleží na učiteli, zažila jsem jednu takovou, která ve čtvrté třídě běžně před dětma kárala asistenta za to, že není smazaná tabule a někteří nemají nachystané věci.
|
|
Kaipa |
|
(23.2.2019 17:51:44) Kroniko, ty nemáš žádný kurz? protože podle mě na spoustu těch otázek bys měla dostat odpověď na nějakém kurzu či jiném vzdělávání.
|
Lada2 |
|
(23.2.2019 18:03:02) To těžko, protože na každé škole to funguje jinak. Jsou školy, kde asistenti mají i pravidelné dozory, jinde jen když je nouzovka. Každý učitel si nastaví práci jinak. Plat má taky každý jinak, záleží na tom, co napíše poradna, ta dokonce určuje i třídu, ve které bude asistent pracovat a samozřejmě úvazek.
|
Kaipa |
|
(23.2.2019 18:07:58) Myslela jsem, že jsou nějaké standardy, nechce se mi věřit, že nejsou.
Berete u vás, že za integr. žáka je zodpovědný pouze asistent a je jeho chyba, pokud ho "nezvládne", nebo na něj u vás působí jak asistent, tak učitel?
Tak tahle věta mě trošku děsí. Zodpovědnost za vzdělávání má snad učitel, ne? Nebo jde jen o to, kdo má za úkol dítě "přeprat"?
|
Lada2 |
|
(23.2.2019 18:13:47) Já to pochopila tak, že nejde o vzdělávání, ale chování. Pokud v hodině vyrušuje, je třeba ho usměrnit, tak že to není jen na asistentovi, ale vyjádří se i učitel. Jinak převážná většina fungování asistenta záleží na řediteli, jaké mu stanoví povinnosti po vyučování. A jak píšu, peníze rozhoduje poradna, dává pátou nebo osmou třídu, úvazek může být klidně každý rok jiný.
|
Černá kronika |
|
(23.2.2019 19:33:36) No ale ředitelka může dát klidně 7. plat. třídu, přestože dostane pro AP peníze na 8. plat. třídu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(23.2.2019 20:34:36) Kroniko, je to tak, ppp dá peníze škole, teda doporučení na peníze, co s tím udělá ředitel, je na něm
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(23.2.2019 18:20:57) Kaipo, to tezko.
|
Kaipa |
|
(23.2.2019 18:23:13) Co těžko?
|
|
|
Černá kronika |
|
(23.2.2019 19:31:52) Ptám se, jak to mají ostatní. Samozřejmě kurz mám a legislativu znám, ale víme, jak to chodí...
|
Kaipa |
|
(23.2.2019 19:49:34) No jo, Kroniko, k čemu ti to bude? Myslím, se dozvíš maximálně to, že někde to je tak, jinde jinak. Vše, co se vejde do rámce zákona, je v pořádku (právně). Domnívám se, že rozdíly jsou značné.
|
K_at |
|
(23.2.2019 19:53:30) Kaipo, protoze si udela predstavu o tom, jak to taky muze byt jinak.
|
Kaipa |
|
(23.2.2019 19:56:37) Kat, Kronika není hloupá, takže to samozřejmě ví, sama o tom přeci psala.
|
K_at |
|
(23.2.2019 20:28:09) Kaipo, proste ji to zajima. Chce prakticky veci a zkusenosti z ruznych "terenu". To je k nezaplaceni. A ty nezjistis z zadne legislativy.
|
|
|
|
Černá kronika |
|
(23.2.2019 20:08:33) Kaipo, mám pocit, že tě trochu seru. Ať dám jakýkoliv téma, tak ty si rejpneš. Tak nepřispívej, když nemáš co jinýho říct.
|
Kaipa |
|
(23.2.2019 20:11:27) Kroniko, to snad ne. Proč ta silná slova?
|
Černá kronika |
|
(23.2.2019 20:23:32) Protože mi to vadí. Píšu sem už minimálně, ale ty si stejně vždycky rejpneš. Je to tak zbytečný rejt do druhýho, když je možné psát jen k věci. Jako kdyby toho v normálním životě nebylo dost, je to tady i v tom virtuálním.
|
Kaipa |
|
(23.2.2019 20:26:13) Aha.
|
|
|
|
|
|
|
|
eva |
|
(23.2.2019 18:51:54) Mám ve třídě AP. Za integrovaného žáka jsem odpovědná já jako učitelka. Pracuje buď s ním nebo pomáhá i ostatním dětem. Podle toho jak řeknu. Suplují u nás běžně. Poznámky nepíší. Do družiny nechodí. Nějaké povinnosti mazání tabule apod. nemá, službu mají děti. Co se týká peněz, to nevím. Ale je to fajn ženská, měla jsem štěstí, vycházíme spolu výborně.
|
|
Černá kronika |
|
(24.2.2019 10:04:18) Ono se všude píše, že nepřímá činnost musí být, je to v legislativě, ale v praxi to bohužel vypadá jinak. Dělala jsem ve školce a tam jsem při plném úvazku taky měla jen přímou činnost a bylo to, jak píšeš "na hlavu". Teď jsem ve škole na 5 hodin denně a opět nemám nepřímou činnost. Jelikož je ale kratší pracovní doba, tak se to dá...
|
Rozállie |
|
(24.2.2019 12:31:17) Ono se to hlavne porad meni. Nejdriv nemeli zadnou neprimou, teda zas maji mit i neprimou, a ve skutecnosti je v tom akorat bordel. Vsechno co pises, je o lidech, vedeni a konkretnich ucitelich. U nas treba nesmi mit AP dozory, ani suplovat, oficialne muzou ucit max. 3 deti. Jenze ve skutecnosti se to pytlikuje vselijak. Jedine, co nemaji jsou ty dozory a to proto, ze narozdil od ucitelu nemaji kdy, protoze nemaji prestavky ani volne hodiny. Ucitele nasim AP vychazi hodne vstric, protoze delaji vpodstate tutez praci, ale za mensi plat. Sdilenych AP mame hodne, ale u nas fungujeme tak, ze je AP fakt pro pedagoga, pracuje tam, kde je treba, neni jen u "sveho" ditete. I v druzine v pripade potreby pendluji mezi oddelenimi, i kdyz jsou papirove k urcitemu diteti. Tabuli mazeme vsichni, deti, ucitel, AP, podle situace Odpovednost za vzdelani nese ucitel (ale bere se ohled na moznosti ditete), odpovednost za chovani a nejake ty excesy nesou pritomni dospeli, ale i tady se zohlednuji schopnosti deti, vedeni je vstricne, a neocekava 4 oci a 6 rukou.
|
Černá kronika |
|
(24.2.2019 14:41:38) To se mi líbí. U nás to taky není nejhorší, co čtu, tak jinde to může být daleko horší, učitelé asistenty neberou a dávají jim to najevo. Já jsem na škole jediný AP, jsem psaná jako sdílená ke dvoum dětem, ale taky jsem využívaná dle potřeby. Dva dny v týdnu mám po všechny přestávky dozor, když je třeba, tak i na prvním stupni supluju, vodím děti na oběd, dělám doprovod při akcích, někdy je i samostatně někam vedu, když je to třeba. Nemám žádnou nepřímou činnost a jsem v 7. plat. třídě. S učitelkami vycházím dobře, do očí mi nikdo nic špatného neřekl, ale doneslo se ke mě, že to není žádná práce, co dělám, že tam jen tak sedím a nebo, že to jedno své dítko nezvládám - je líná, pořád se válí po lavici a nechce dělat, ale ostatní učitelky mi řekly, že ví, že je líná a že s ní něco udělat je těžký úkol. Přes neustálé pobízení část věcí, co ostatní, s ní zvládám, k tomu ale odbíhám k tomu druhému dítku nebo k někomu, kdo potřebuje něco vysvětlit a učitelka se zrovna věnuje něčemu jinému. Takže ano, je líná, musím jí neustále pobízet, u toho musím šeptat, neotevře si sama ani knížku nebo sešit, do toho mě druhé dítě z druhé strany tahá za rukáv, že potřebuje pomoc. Mám tento víkend z toho depku, dávám do toho všechno, dělám, jak nejlíp umím a vlastně neslyším k té mé práci nic moc kladného. Přeci pokud dostane dítě asistenta, tak ten asistent neudělá zázrak a z nemluvícího autisty s ADHD a těžkou mentální retardací se nemůže stát klidný komunikativní jedničkář nebo z líného dítka s lehkou mentální retardací aktivní a hlásící se premiant třídy.
|
K_at |
|
(25.2.2019 6:49:30) Kroniko, klid. Tohle se ti bude stavat mockrat, ze se ti nekde neco donese. Ze nikdo nerekne nic, jako kdybys nic nedelala. To tak casto je. Bohuzel 1 blba reakce nas umi neprimerene rozsekat. Ale vetsina normalnich lidi vnitrne vi, co dela a co ne. A venovat se soustredene 1-2 specifickym detem, to je taky dost narocny. Je to zase jina unava a narocnost, nez s celou tridou.
|
|
|
Kaipa |
|
(24.2.2019 17:04:54) Rozálie, rozhodně práci AP nepodceňuju, mnohdy to musí být pakárna (někdy taky ne, kamarádka dělá AP u vietnamské holčiny -jazyková bariéra- a má naprosto pohodovou práci), ale říct, že dělají vlastně stejnou práci jakou učitelé, jen za menší peníze, mi přijde mimo mísu.
|
Senedra |
|
(25.2.2019 6:48:32) Kaipo, ale ono to tak je. Máme ve škole pár dětí, které mají velké problémy a s nimi se jede úplně jinak než se zbytkem třídy. A hádej, na kom nejvíc práci visí? Sice učitelé k těm dětem chodí, domlouvají, co mají umět, sledují kam se dostaly, čeho dosáhly - ale nejvíc práce je na AP.
|
Kaipa |
|
(25.2.2019 12:13:51) Senedro, pokud nejproblematičtější práci ve škole zastávají primárně asistenti, tak nechápu, za co by učitelé chtěli přidat, když "vyzobou" jen tu pohodičku.
(Ironie, pokud by někdo nepochopil).
Ale nevěřím tomu, že (často) jedinec s výučním listem a kurzem plnohodnotně nahradí učitele. Není to spíš tak, že u dětí, které skutečně základní školu nezvládají, jde jen o "přežití" vyučovacího dne?
|
|
Černá kronika |
|
(27.2.2019 15:11:40) Není to rozhodně často, jak píšeš. Ředitelé požadují naopak většinou minimálně maturitu a jsou regiony, kde je o místa AP nouze a tam si pak vybírají s ještě vyšším vzděláním.
|
Kaipa |
|
(3.3.2019 18:35:09) Kroniko, pokud je o místa AP nouze, jak píšeš, tak to asi není tak špatná práce.
|
|
|
|
|
|
|
Černá kronika |
|
(24.2.2019 22:20:28) To bylo dřív. Nyní má mít minimálně 10% nepřímé činnosti. Při plném úvazku tedy 36 hodin přímé a 4 hodiny nepřímé činnosti týdně. Ale jak píšu, ne vždy se to dodržuje. Mě bylo ve školce řečeno, k čemu by mi tam byla nepřímá činnost a že můj svěřenec potřebuje asistenta celých 8 hodin. On tam býval ale stejně každý den déle, přicházel hned jak se otevřelo a odcházel těsně před zavíračkou, tj. cca od 6,30 do 16,00, takže asistenta stejně nemohl mít po celou dobu.
|
Černá kronika |
|
(27.2.2019 15:08:06) Dám sem odkaz, tam je to ohledně nepřímé činnosti rozepsáno. Minimálně 10% nepřímé činnosti by mělo být, ale vím, že to tak není. A ano, 8 hodin u dětí je téměř likvidační, zvlášť ve školce nebo potom po vyučování ve družině, kde jsou děti jako urvaný ze řetězu. Zkus manželce poradit, aby se přidala na FB do skupiny JSME ASISTENTI PEDAGOGA, tam je spousta rad, odkazů na legislativu atd. http://www.asistentpedagoga.cz/jak-zmenila-cerstva-novela-vyhlasky-profesi-asistentu-pedagoga-jednoznacne-k-horsimu
|
|
|
|